Kunne du finde på at gå ned og handle når baby sover hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

lycly

AalborgPigen skriver:

Men et godt råd.. Jeg gør altid det at hver anden gang jeg handler (ca ) Så køber jeg 2 pakker gær.. Så jeg altid har i køleskabet.. ellers så invester i tærgør Så står man aldrig i en træls situation Når man har lyst til at bage 

Uh ja, god idé For det er ALTID gæren man mangler - man har som regel altid melet, mælken, æggene osv. Men aldrig gær!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Team Putte

Ja, altså, skal nok lige forklare hvad jeg mener med spørgsmålet

Jeg sad her før og fandt en opskrift på boller, som jeg ville bage her når jeg havde lagt Julia til eftermiddagslur. Men jeg mangler gær, for at kunne bage. Så jeg må jo så vente til i aften og få min kæreste til at købe gær med hjem.

Men så tænkte jeg: kan man gå ned og købe gær mens baby sover? Her mener jeg i en butik der ligger under 100 meter væk fra vores hoveddør. Personligt kan jeg slet ikke få mig selv til det. Jeg har flere gange været på loftet når hun sov, og så har jeg taget baby alarmen med, og været væk højst 2 minutter. Det ville heller ikke tage mere end 4-5 minutter at gå ned og handle - men jeg kan bare slet ikke få mig til det!

Hvad siger I? Kunne I gøre det?

Altså før vi flyttede boede vi på 2. sal og der havde jeg da tænkt mig at gå i vaskekælderen med babyalarm hvis baby sov midt i det hele.. Selvfølgelig kan der ske en masse men bare man er sikker på alarmen rækker så ser jeg det ik som det store problem..

Kan godt se der kan ske andet når du skal i butik end bare i kælderen, så jeg havde nok oz ventet med at handle  Eller invitere nogen på friskbagte boller og få dem til at tage gær med

Anmeld

7. marts 2012

Muffin_girl

LunaLykke skriver:

Uh ja, god idé For det er ALTID gæren man mangler - man har som regel altid melet, mælken, æggene osv. Men aldrig gær!

Nemlig Jeg gør det altid.. Førhen manglede det ALTID.. Og så er det bare med at tage det gær der ligger inderst .. eller tærgør.. Så har man lang holdbarhedsdato Så man ikke skal stå i den dumme situation .. 

Anmeld

7. marts 2012

Frk.S

Jeg kunne godt finde på at gå hen og handle mens Freja sover.........

........................... men så ville jeg tage hendes med i barnevognen. Altså hvis hun lå og sov i barnevognen i forvejen, så det ikke forstyrrede hendes søvn at flytte med hende.

HA, nåede i at blive forargede??

Jeg ville aldrig gå hen og handle og lade hende ligge alene hjemme - heller ikke selvom det ligger meget tæt på.

Jeg ville som sagt tage hende med i vognen eller vente.

Anmeld

7. marts 2012

lycly

Team Putte skriver:

Altså før vi flyttede boede vi på 2. sal og der havde jeg da tænkt mig at gå i vaskekælderen med babyalarm hvis baby sov midt i det hele.. Selvfølgelig kan der ske en masse men bare man er sikker på alarmen rækker så ser jeg det ik som det store problem..

Kan godt se der kan ske andet når du skal i butik end bare i kælderen, så jeg havde nok oz ventet med at handle  Eller invitere nogen på friskbagte boller og få dem til at tage gær med

Synes altså også der er stor forskel på at gå i kælderen/loftet og så heeelt ned i en butik - der kan ske så meget

Men ja, kunne selvfølgelig inviterer nogen forbi og lokke med boller hvis de tager gær med

Anmeld

7. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe
LunaLykke skriver:

Ja, altså, skal nok lige forklare hvad jeg mener med spørgsmålet

Jeg sad her før og fandt en opskrift på boller, som jeg ville bage her når jeg havde lagt Julia til eftermiddagslur. Men jeg mangler gær, for at kunne bage. Så jeg må jo så vente til i aften og få min kæreste til at købe gær med hjem.

Men så tænkte jeg: kan man gå ned og købe gær mens baby sover? Her mener jeg i en butik der ligger under 100 meter væk fra vores hoveddør. Personligt kan jeg slet ikke få mig selv til det. Jeg har flere gange været på loftet når hun sov, og så har jeg taget baby alarmen med, og været væk højst 2 minutter. Det ville heller ikke tage mere end 4-5 minutter at gå ned og handle - men jeg kan bare slet ikke få mig til det!

Hvad siger I? Kunne I gøre det?

Nej det kunne jeg ikke finde på. Jeg ville enten venter med at handle ind til den lille er vågen eller også ville jeg putte den lille i en barnevogn og handle ind sammen.

Anmeld

7. marts 2012

Maja_4000

Nej aldrig ! Jeg kan finde på at gå ned og tømme postkassen .. Vi bor i stuen og postkasserne er inde i opgangen Hehe

Du må få din kæreste til at købe noget tørgær også .. Det kan holde sig i 100 år .. Så har du til en anden gang

Anmeld

7. marts 2012

lycly

Frk.S skriver:

Jeg kunne godt finde på at gå hen og handle mens Freja sover.........

........................... men så ville jeg tage hendes med i barnevognen. Altså hvis hun lå og sov i barnevognen i forvejen, så det ikke forstyrrede hendes søvn at flytte med hende.

HA, nåede i at blive forargede??

Jeg ville aldrig gå hen og handle og lade hende ligge alene hjemme - heller ikke selvom det ligger meget tæt på.

Jeg ville som sagt tage hende med i vognen eller vente.

Haha jeg nåede lige at tænke åh åh.. Så blev lidt lettet da jeg læste videre!  

Havde hun sovet i barnevognen (hvilket hun desværre ikke gør da vi bor i lejlighed og gården ikke er lukket - jeg tager INGEN chancer kan I nok høre) så havde jeg også bare trillet hende med derover

Anmeld

7. marts 2012

Team Putte

LunaLykke skriver:

Synes altså også der er stor forskel på at gå i kælderen/loftet og så heeelt ned i en butik - der kan ske så meget

Men ja, kunne selvfølgelig inviterer nogen forbi og lokke med boller hvis de tager gær med

Det virker altid her når der lokkes med lune boller

Anmeld

7. marts 2012

Mira0911

Aldrig i livet! 

Den tid man er væk om det er 2 minutter, kan der sagtens ske end masse.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.