KittyGirl skriver:
Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?
Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...
Og det gør at jeg tit bliver sådan... er jeg virkelig sådan en dårlig mor?
Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....
Selv pulver kartoffelmos var på tale en overgang...
Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )
Og ja, mit barn drikker stadig saftevand.... jeg døde ikke af det som lille...
Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...
Jeg er en dårlig mor - ikk?
Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...
OG han kan sagtens finde ud af at lege, selvom han også ser tegnefilm.....
OG! nu til den sidste del..
Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....
Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...
Men jeg ved det ikke..
Hvad vil jeg med dette indlæg ?
Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.
eller findes der flere som mig?