Hvor er det nemt at føle sig som en dårlig mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

2721

KittyGirl skriver:

Alle børn er individuelle... og sådan er det.... og hvis der var stor sandsynlighed for allergi, lavede jeg nok også alt grød selv.. og kunne Lasse ikke rumme fjernsyn, var det nok heller ikke det der var tændt..

Jeg tror ikke på begrebet en perfekt mor.... og er enig i at det ikke er helt smart skrevet.... Men jeg forstår hvorfor du gør det på din måde, og hvis du forstår hvorfor jeg gør det på min måde, så er der jo intet i vejen for det..

det er mere når man møder det der: "Det kunne jeg AAALDRIG finde på at gøre" ... det bliver så dømmende.. hvis du forstår?

Jeg er enig i at det er i træls kommentar at få smækket i hovedet. Men det kommer formentlig kun fordi modparten på en eller anden måde føler sige dårlig over et eller andet og har trang til at hævde sig.

Ens fprældreenskaber er nok nået af det mest ømtålelige, man kan blive kritiseret for og jeg får ofte at vide at det er i og åh så synd for charlie at han ikke for slik og ser tv osv osv.

Men jeg gør hvad jeg syntes er bedst for mit barn og har lært at gå meget meget stille med dørene får ikke at blive høvlet ned, min kæreste skammer sig så gar over det fordi folk syntes vi er nogle særsnegle og lyver omkring det får ikke at føle sig udstødt når ham og vennerne taler børn.
Det er sørgeligt

Stort kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Lou87

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Og det gør at jeg tit bliver sådan... er jeg virkelig sådan en dårlig mor?

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....
Selv pulver kartoffelmos var på tale en overgang...

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Og ja, mit barn drikker stadig saftevand.... jeg døde ikke af det som lille...

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Jeg er en dårlig mor - ikk?

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...
OG han kan sagtens finde ud af at lege, selvom han også ser tegnefilm.....

OG! nu til den sidste del..

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Hvad vil jeg med dette indlæg ?

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

eller findes der flere som mig?

Du er IKKE alene
Det ku lige så godt være mig selv jeg læste om der.. hehe.

Min pige får altså også saftevand / vand med smag.. og det har jeg det ikk spor dårligt med! Køber da trods alt light.

Og hmm ja, tror også bare jeg generalt er ret afslappet med det og slet ikke så sukker-forskrækket og alt muligt andet.. Hvis hun gider se tegnefilm - får hun lov! Hvis hun en enkelt dag ikk gider spise pænt til aften, får hun lov og slippe. For andre dage er hun bare så go!

Anmeld

7. marts 2012

maria_wlt

Jeg er faktisk enig med dig.... Også derfor vi har en debat herhjemme om man skal købe alm. saftevand eller sukkerfri saftevand...

Men så er der det med at det sukkerfri saftevand er skadeligt fordi det er så kunstigt... men det skader jo ikke tænderne...

Det alm. saftevand er mere naturligt, men skader tænderne...

Lasse har ikke ville drikke vand m.v. men det er han blevet bedre til.. og det skal lige siges, at saftevandet herhjemme er en del fortyndet...

Jeg synes også man skal beskytte børn imod rygning..... jeg ryger selv, men går udenfor om dagen.. om aftenen efter han sover, ryger jeg under emhætten (fordi jeg ikke tør gå udenfor)...

Men om det direkte er at være en dårlig forælder? tja.. det er vel der det moderne samfund er på vej hen imod

Hvis du kigger på denne her side så kan du se at det IKKE er sukkeren der skader tænderne men syren.. Også den der er i sukkerfri saft osv..

http://www.tandlaegeforeningen.dk/Patienter/Tandsygdomme/syreskader.aspx

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Månelys skriver:

Men hvis du føler debatterne får dig til at føle dig som en dårlig mor, er du så ikke selv lige så slem, når du skriver du tror det får negative konsekvenser hvis man er mere regelret? Dermed sagt, at det er forkert, hvis man ikke gør de samme ting som dig?

Jeg tror på at alle børn er individuelle og der skal tages individuelle hensyn...

Jeg tror på at "det får negative konsekvenser hvis man er mere regelret" som du skriver.... men læg mærke til det er noget jeg TROR.. ikke noget jeg ved og jeg dømmer ingen med det....

Jeg skriver ikke jeg kunne ALDRIG finde på at leve som DEM som lever efter regelsættet...

Der er forskel..

og det er lige præcis den del jeg møder "Jeg kunne ALDRIG finde på at give mit barn saftevand" ....

Jeg er åben for at alle gør det på forskellige måder.. jeg er bare ked af at føle mig dømt blandt dem som kører det efter regelsættet hvis man kan kalde det det... for jeg dømmer absolut ikke dem
Giver det mening?

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

MariaJ skriver:

Jeg tror det er meget få (hvis nogen?) forældre, der hånden på hjertet kan sige at de virkelig følger absolut alle råd der findes om børns opvækst, og jeg tror heller ikke nødvendigvis det er sundt at vise sit barn at man er så fuldstændig ophængt i regler at man ikke kan tænke selv. Jeg tror gode forældre sætter sig ind i de råd og vejledninger, der findes, og så i øvrigt tager det man kan bruge, og derudover selv finder ud af hvordan det er praktisk at tilrettelægge sin hverdag.

Vores datter får også saftevand og vi er ikke specielt strikse med sukker. Da hun var yngre fik hun købegrød hver aften inden hun skulle sove og hun har tit fået færdigglas med babymad, når det skulle gå hurtigt. Jeg kan ikke se at det er værre, end at vi nu kan finde på at købe frossenpizza, hvis det skal gå hurtigt en aften, eller giver hende pommes frites, hvis vi selv får det. Hun ser fjernsyn hver morgen og sidst på eftermiddagen, men kan sagtens lege selv. Hun har det fint, trives og vokser som hun skal og kan det andre børn på hendes alder kan, så jeg føler mig overhovedet ikke som en dårlig mor. Jeg tror hun har det som blommen i et æg, og det har din søn garanteret også. 

Det kunne jeg have skrevet det der...

Er helt enig i hvad du skriver !

"Jeg tror gode forældre sætter sig ind i de råd og vejledninger, der findes, og så i øvrigt tager det man kan bruge, og derudover selv finder ud af hvordan det er praktisk at tilrettelægge sin hverdag."

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Mathilde skriver:

Jeg er også en dårlig mor.... min datter er 2½ og har også nogle gange sut selvom hun ikke sover.

Hun får af og til rugbrød med pålægschokolade til middagsmad, fordi det er det eneste jeg kan få i hende (hun vejer i underkanten).

Hun sover mellem mor og far om natten (fordi der føler hun sig tryg).

Hun er tegnefilm stort set hver dag efter dagpleje.

Hun bliver ikke opdraget strengt

Hun får saftevand HVER dag, da hun skal have en stor mængde lactulose dagligt og vil KUN drikke det i saftevand.

Ja og der er sikkert meget mere, som mange vil krumme tæer over....

Jeg har stort set ikke været herinde i et halvt år. Jeg har både været presset tidsmæssigt, men nu hvor jeg er blevet lidt mere aktiv igen, husker jeg hvor dårlig man kan føle sig som mor, når man er herinde 

Vores dreng får grovtoast eller grovbolle med syltetøj om morgenen hvis han vil have det

Men et eller andet sted, er det ikke rart at få det sagt i det offentlige rum hvor andre gør det på samme måde?

det har ihvertfald betydet en del for mig, at vide at jeg ikke er alene

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Puslingen skriver:

Jeg er enig i at det er i træls kommentar at få smækket i hovedet. Men det kommer formentlig kun fordi modparten på en eller anden måde føler sige dårlig over et eller andet og har trang til at hævde sig.

Ens fprældreenskaber er nok nået af det mest ømtålelige, man kan blive kritiseret for og jeg får ofte at vide at det er i og åh så synd for charlie at han ikke for slik og ser tv osv osv.

Men jeg gør hvad jeg syntes er bedst for mit barn og har lært at gå meget meget stille med dørene får ikke at blive høvlet ned, min kæreste skammer sig så gar over det fordi folk syntes vi er nogle særsnegle og lyver omkring det får ikke at føle sig udstødt når ham og vennerne taler børn.
Det er sørgeligt

Stort kram

aj det er da vel løgn at i bliver dømt på den måde?

Det er bare slet ikke iorden.... Vi gør det alle på vores måde, og efter hensyn til vores børn.......

Og selvom man prøver at være ligeglad med andres mening, så påvirker det alligevel en.. et eller andet sted... ikk?

Altså der er mange fødevarer/søde sager som jeg ikke vil have min søn får pga. fare for kvælning... og det har min familie nogen gange rigtig svært ved at forstå! og det er så irriterende, netop den der "det er da synd for ham...... "

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Lou87 skriver:

Du er IKKE alene
Det ku lige så godt være mig selv jeg læste om der.. hehe.

Min pige får altså også saftevand / vand med smag.. og det har jeg det ikk spor dårligt med! Køber da trods alt light.

Og hmm ja, tror også bare jeg generalt er ret afslappet med det og slet ikke så sukker-forskrækket og alt muligt andet.. Hvis hun gider se tegnefilm - får hun lov! Hvis hun en enkelt dag ikk gider spise pænt til aften, får hun lov og slippe. For andre dage er hun bare så go!

Kunne lige nikke genkendende til det med at hvis ikke hun spiser pænt en aften så får hun lov at slippe... det får lasse også lov til

og har lige fået at vide, at det er ligemeget om du trods alt køber LIGHT vand med smag for det er syren der ødelægger tænderne, og det finder du i begge varianter...

Men der er vel også forskel på hvor store mængder saftevand der bliver givet ?

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

maria_wlt skriver:

Hvis du kigger på denne her side så kan du se at det IKKE er sukkeren der skader tænderne men syren.. Også den der er i sukkerfri saft osv..

http://www.tandlaegeforeningen.dk/Patienter/Tandsygdomme/syreskader.aspx

Tak for det, så blev jeg lige det klogere

Men sukkeret skader altså også.... ?

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Til alle dem jeg ikke har fået svaret

Havde ikke regnet med sådan en stor opbakning eller så mange svar... jeg er helt.. WOW ...

Men tak for alle jeres svar, de er LÆST, og jeg kan mærke, at mine skuldre med "er jeg en dårlig mor begrebet" er landet lidt længere nede end de var før

Så tak for det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.