Hvor er det nemt at føle sig som en dårlig mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Månelys

Men hvis du føler debatterne får dig til at føle dig som en dårlig mor, er du så ikke selv lige så slem, når du skriver du tror det får negative konsekvenser hvis man er mere regelret? Dermed sagt, at det er forkert, hvis man ikke gør de samme ting som dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Sjl-msl-Mkl

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Og det gør at jeg tit bliver sådan... er jeg virkelig sådan en dårlig mor?

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....
Selv pulver kartoffelmos var på tale en overgang...

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Og ja, mit barn drikker stadig saftevand.... jeg døde ikke af det som lille...

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Jeg er en dårlig mor - ikk?

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...
OG han kan sagtens finde ud af at lege, selvom han også ser tegnefilm.....

OG! nu til den sidste del..

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Hvad vil jeg med dette indlæg ?

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

eller findes der flere som mig?

Du er da en god mor..

Må nok indrømme at jeg tiltider synes at nogle mennesker er "dårlige mødre" fordi de ikke har mere perspektiv på tingene. Jeg er da heller ikke død af at min mor har puttet rigeligt med smør i min grød og mad som barn, det har så bare gjort at jeg ikke har puttet så meget i mine børns mad.

Min store påge på snart 4 år slapper da dagligt af med tegnefilm når hun kommer hjem fra BH, hun får saftevand dog uden sukker men alligevel. Hun får så tranebær i stedet for rosiner, men det er fordi jeg godt kan lide og være på tværs. Haha

Anmeld

7. marts 2012

Mother-love

Jeg ser dig ikke som en dårlig mor jeg ville gøre de samme ting som dig hvis jeg kunne. Isabella kom over på mme da hun var en månede fordi jeg ikke havde nok til hende og jeg gad seriøst ikke være malkeko så hun fik kun flaske. Da hun skulle have skemåltider lavede jeg det selv for hun kunne ikke tåle købegrød. Hun fik og får stadig hård mave af det. Hun gad ikke hjemmelavet grød så hun levede stortset kun af frugtmos og lidt grønsagsmos i 2,5 mdr til hun kunne få havregrød og det elsker hun også. Øllebrød siger hende ikke så meget så det får hun en gang i mellem og det er altså købe øllebrød. Hun vil dog gerne drikke vand og elsker det men hun har også fået juice engang i mellem. Dog af glas da hun ikke gider og drikke af sutteflasken andet end den ene gang tidligt om morgenen når hun vågner. Hun er 9 mdr. Og hun har set fjernsyn siden hun var helt lille for kæresten og jeg ser meget fjernsyn.
Mht sutten, ja isabella har aldrig gidet den selvom jeg nærmest har gjort mit for at hun skulle lære at bruge den. Men forstod det ikke og gør det stadig ikke. Så det er hende selv der har valgt det.
Isabella får også frugt yoghurt hver dag istedet for a38 eller ymer, vi køber yoghurt med lidt sukker og fedt indhold og det giver vi hende med glæde. Og det er der også mange fordomme imod.

Så alt i alt er jeg vel også en dårlig mor? Men jeg er egentlig ligeglad for det er det der fungere herhjemme og det er det derer med til at isabella stortset altid er glad og tilfreds.

Intet er forkert. Og hvis det købegrød og mos man kan købe var så forfærdeligt så var det sgu ikke på det danske marked som iforvejen er meget emsi med hvad der bliver solgt på markedet.

Anmeld

7. marts 2012

morethanperfect

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

Så er jeg også en dårlig mor .. Og det er jeg ik
Så det er du heller ikke  

Anmeld

7. marts 2012

CS

Men jeg ved det ikke..

Haha nu er det jo kun en selv der afgører om man er en dårlig mor eller ej - så hvis du har det fint med det du gør, så F**K everybody else  Jeg har sågar fået at vide at jeg var en dårlig mor herinde, fordi jeg satte et barn i verden som faderen ikke ønskede... godt jeg ikke skal gå i de menneskers sko

Anmeld

7. marts 2012

katrine26

KittyGirl skriver:

Men jeg ved det ikke..

Ja vis du er en dårlig mor så er vi to..er også temlig afslappet omkring sukker osv..

Katrine26

Anmeld

7. marts 2012

MariaJ

Jeg tror det er meget få (hvis nogen?) forældre, der hånden på hjertet kan sige at de virkelig følger absolut alle råd der findes om børns opvækst, og jeg tror heller ikke nødvendigvis det er sundt at vise sit barn at man er så fuldstændig ophængt i regler at man ikke kan tænke selv. Jeg tror gode forældre sætter sig ind i de råd og vejledninger, der findes, og så i øvrigt tager det man kan bruge, og derudover selv finder ud af hvordan det er praktisk at tilrettelægge sin hverdag.

Vores datter får også saftevand og vi er ikke specielt strikse med sukker. Da hun var yngre fik hun købegrød hver aften inden hun skulle sove og hun har tit fået færdigglas med babymad, når det skulle gå hurtigt. Jeg kan ikke se at det er værre, end at vi nu kan finde på at købe frossenpizza, hvis det skal gå hurtigt en aften, eller giver hende pommes frites, hvis vi selv får det. Hun ser fjernsyn hver morgen og sidst på eftermiddagen, men kan sagtens lege selv. Hun har det fint, trives og vokser som hun skal og kan det andre børn på hendes alder kan, så jeg føler mig overhovedet ikke som en dårlig mor. Jeg tror hun har det som blommen i et æg, og det har din søn garanteret også. 

Anmeld

7. marts 2012

Mathilde

Jeg er også en dårlig mor.... min datter er 2½ og har også nogle gange sut selvom hun ikke sover.

Hun får af og til rugbrød med pålægschokolade til middagsmad, fordi det er det eneste jeg kan få i hende (hun vejer i underkanten).

Hun sover mellem mor og far om natten (fordi der føler hun sig tryg).

Hun er tegnefilm stort set hver dag efter dagpleje.

Hun bliver ikke opdraget strengt

Hun får saftevand HVER dag, da hun skal have en stor mængde lactulose dagligt og vil KUN drikke det i saftevand.

Ja og der er sikkert meget mere, som mange vil krumme tæer over....

Jeg har stort set ikke været herinde i et halvt år. Jeg har både været presset tidsmæssigt, men nu hvor jeg er blevet lidt mere aktiv igen, husker jeg hvor dårlig man kan føle sig som mor, når man er herinde 

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

norenberg skriver:

Mine børn har altid fået mme, for det meste købt grød og mos, den lille drak i starten saftevand i sutteflasken, min søn på to har sin sut når han har lyst....alle tre unger ser tegnefilm hver dag dog i små mængder....de får fredags slik og sodavand til disney sjov....selv ham på næsten to år.....og jeg føler mig ikke som en dårlig mor...de har en rimelig fri opdragelse og når vi er ude for jeg ros for så dejlig og opdragede børn jeg har....jeg er ligeglad med hvad folk tænker....for mine børn får lov at være børn, og de skal ikke opdrages efter hvad de kloge mennesker syntes er bedst...jeg gør som jeg har lyst og som jeg selv er opvokset med....og jeg føler mig som en super mor....selvom andre måske vil mene noget andet....så syntes da bestemte heller ikke at du er en dårlig mor....

Det lyder rigtig meget som "vores" afslappede opdragelse herhjemme..... Og prøver også at være ligeglad med hvad andre tænker...

Det er bare når man får den der "Det er fint nok du gør det, men jeg kunne aldrig finde på at gøre det ved mit barn".... Så bliver jeg sådan lidt.. aaahhh ... Er det virkelig så slemt ?

tak for indlæg!

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

ESV skriver:

Åh hvor er det dog et dejligt befriende indlæg og rart at få bekræftet man ikke er alene. Jeg plejer at gå LAAAANGT uden om de debatter du omtaler. Og lige som dig føler jeg mig bestemt ikke som en dårlig mor!! Så tak for din ærlighed!!!!

Der findes netop mange af de der debatter, og jeg kommer altså til at læse dem.... og kan ikke undgå at tænke om det virkelig er så slemt?

Men synes det er dejligt at vide at man ikke er alene om sin opdragelse på frit plan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.