Hvor er det nemt at føle sig som en dårlig mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

2721

Månelys skriver:

Men hvis du føler debatterne får dig til at føle dig som en dårlig mor, er du så ikke selv lige så slem, når du skriver du tror det får negative konsekvenser hvis man er mere regelret? Dermed sagt, at det er forkert, hvis man ikke gør de samme ting som dig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Ryberg

babymus77 skriver:

Fantastisk indlæg;-) Du er da en smækker lækker dejlig mor!!!! Og du får sikkert et super selvstændigt sundt barn!!! Hænderne i vejret for dig og dit indlæg!!! Mine to store børn 10-14 opvokset meget a la det du skriver!! Og det kommer min lille bebs i maven også til.... Den sidste ville ikk ha sut men elskede sin sutte klud!!! Ha en dejlig dag, til en god mor fra en god mor;-)

Min dreng elsker både sin sut og sin putteklud og han er en værre hyggefrans

Du må også have en dejlig dag

Krams

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

tanja. skriver:

Haha herhjemme sker det os ret ofte at jeg bestikker lærke med en kiks eller andet, bare liiiige sådan for fredens skyld

Trådstarter: hvis du er en dårlig mor, så kan vi være dårlig mødre sammen

Skal vi lave en klub?

Anmeld

7. marts 2012

maria_wlt

Månelys skriver:

Men hvis du føler debatterne får dig til at føle dig som en dårlig mor, er du så ikke selv lige så slem, når du skriver du tror det får negative konsekvenser hvis man er mere regelret? Dermed sagt, at det er forkert, hvis man ikke gør de samme ting som dig?

Jeg tænkte lidt det samme..

Er jeg så FOR MEGET fordi jeg ikke ville gøre det samme 

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Jonatansmor skriver:

Er du en dårlig mor, er jeg mindst ligeså slem. Og min drengs far ville så være verdenshistoriens elendigste far - for han har endnu mindre rygrad overfor vores lille drengs nuttede ansigt (Hjalp overhovedet heller ikke at drengen nu siger "Faaaaaaaaaaar, je elser daj")

Vi har også en rimeligt fri opdragelsesstil, jeg tror på at livet er meget andet end riskiks, broccolli og kildevand. Lærer jeg ikke min dreng det, vil det da ende i ædegilde når han får frie tøjler.

Så her ser han Pingu eller Timmytid hver eneste eftermiddag når vi kommer hjem. Så sidder vi dér i sofaen, har hentet bamserne og sutten og råhygger en halv times tid inden vi skal igang med aftensmad og alt det andet. Sommetider får han endda chokoladekiks....

Og søndag morgen når vi står op og hygger under dynerne kan han godt få sig en portion chokopops - uden frugt i eller til!!! (ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHÅÅÅÅÅÅÅ)

Fordelen er til at tage og føle på. Jeg har mig en dreng der selv går i køleskabet og henter kold broccolli og æder med vellyst, vil hellere have vindruer som fredagsslik og selv slukker for sit tegnefilm, når han synes det er nok.

Lige præcis!!

Lasse ser også tegnefilm hver dag når han kommer hjem fra dagpleje, han kobler FULDSTÆNDIG fra til det.....
Om morgenen når han står op, kommer han hen i sofaen med hans dyne og så bliver der tændt for tegnefilm, og så spiser han morgenmad i sofaen og med hans dyne.... og det er SÅ hyggeligt

Jeg tror netop på at hvis de er opdraget afslappet til de usunde sager, så får de også et afslappet forhold til sunde sager, hvis man laver det hele som en naturlig kobling... ligesom du beskriver

Min søn elsker druer, bananer, æbler osv. ligeså meget som han elsker IS, kiks og chokolade

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

bullerbassen skriver:

Er også en dårlig mor 

Selv om det ikke er hensigten. Er nok lidt afslappet på visse områder. Silas på 2,5 ser tegnefilm HVER DAG , han spiser det vi andre spiser dvs slik , kager og sodavand dog i begrænset mængder. Vi spiser fastfood indimellem men mest alm varierende kost med frugt og grønt.

Silas bruger også sut selv om han ikke skal sove, han ber om sutten og han får den. Han kan selv styre det, smider den ofte ud efter kort tid. Her mener olde det må han ikke, men det bestemmer jeg. Så længe han ikke bruger den non stop.

Sådan er de store vokset op og de er idag nogle ganske alm drenge, med et sundt forhold til dvs sager. Så vi fortsætter i samme stil.

Det er lidt det samme vi gør herhjemme, så dejligt at vide at jeg ikke er alene om det...

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Puslingen skriver:

Du er ikke en dårlig mor.

Dig syntes jeg det er en enormt flabet kommentar omkring at "perfekte" mødres børn ikke er glad?!
Undskyld mig, men hvad ved hun om det.
Om man er i den ene eller den anden grøft eller i midten vil der altid være nogen der dømmer en.

Jeg tror at vi alle er mødre ud fra det udgangspunkt at være den bedste mor for vores barn.

Herhjemme, er vi jo så en blanding, min søn må bruge sin sut alt det han vil, der bliver dog ikke serveret noget med sukker(kun nu her han lider af diarre og det er en kamp for han kan ikke lide det) jeg har altid lavet hans mad, men har jeg stået et sted og været løbet tør har han fået frugtgrød.
Det har intet at gøre med at være perfekt, men fordi vi begge har allergi over for div tilsætningestoffer og ikke ved om Charlie har noget af det samme.
Charlie ser ikke tv, men det er fordi han ikke kan rumme det i sit hoved og begynder at græde og det respekter vi.

Og hold da op hvor skal vi høre for det. Jeg giver folk lyst til at brække sig osv osv.
Men er der bogen der spøger hvorfor vi gør som vi gør??
Nej

Alle børn er individuelle... og sådan er det.... og hvis der var stor sandsynlighed for allergi, lavede jeg nok også alt grød selv.. og kunne Lasse ikke rumme fjernsyn, var det nok heller ikke det der var tændt..

Jeg tror ikke på begrebet en perfekt mor.... og er enig i at det ikke er helt smart skrevet.... Men jeg forstår hvorfor du gør det på din måde, og hvis du forstår hvorfor jeg gør det på min måde, så er der jo intet i vejen for det..

det er mere når man møder det der: "Det kunne jeg AAALDRIG finde på at gøre" ... det bliver så dømmende.. hvis du forstår?

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

An&Jo skriver:

tjaa, her er der også tegnefilm HVER DAG

han fik aldrig andet end købe mos og grød, for jeg gad ikke stå og lave det andet

Han drikker dog kun vand og mælk, for han vil ikke have andet

han får kiks hver dag inden aftensmaden, for ellers er der kaos

Han bestemmer fuldt ud selv hvornår han går med sutten

flasken stoppede vi først 100% med da han var 15 mdr

og ja jeg har en glad dreng, og alle vi møder siger altid, eej hvor er det skønt som han altid smiler og er glad..

Synes det er dejligt bekræftende at jeg ikke er den eneste.....

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

Monica P skriver:

Jeg er også en dårlig mor

Jeg ammede min baby i seks uger så gik jeg over til MME Hvorfor??

JEG KUNNE IKKE LIDE AT AMME

Så ja, jeg må betegnes som verdens dårligste mor, men ved i hvad jeg elsker min Johanne over alt på jorden, hun vokser, hun griner og er helt som hun skal være, og hun elsker sin mor og far på trods af de svigt jeg hendes mor har givet hende ved at stoppe hendes amning med vilje.

Dette var sandheden

Fed tråd, en cadeau til dig trådstarter :-)

Monica

Man påtager sig hurtigt det at være en dårlig mor...

Men et eller andet sted, var det jo det der var bedst for dig! og i sidste ende for JER...

Anmeld

7. marts 2012

Ryberg

maria_wlt skriver:

Direkte en dårlig mor er vist lige hårdt nok..

Men tror meget det handler om hvad man selv synes er okay..

Jeg er jo typen som passer meget på mine børns tænder så jeg mener jo at saftevand i sutteflaske og sut som man vil er NO GO.. Men det er jo kun min holdning  

Vi er MEGET forskellige Men saftevand og en sut kan næppe gøre dig til dårlig mor... (ved jeg måske bliver kvalt nu) Men rygning omkring børn ville i mine øjne kunne gøre 'en til dårlig forældre/voksen...

Jeg er faktisk enig med dig.... Også derfor vi har en debat herhjemme om man skal købe alm. saftevand eller sukkerfri saftevand...

Men så er der det med at det sukkerfri saftevand er skadeligt fordi det er så kunstigt... men det skader jo ikke tænderne...

Det alm. saftevand er mere naturligt, men skader tænderne...

Lasse har ikke ville drikke vand m.v. men det er han blevet bedre til.. og det skal lige siges, at saftevandet herhjemme er en del fortyndet...

Jeg synes også man skal beskytte børn imod rygning..... jeg ryger selv, men går udenfor om dagen.. om aftenen efter han sover, ryger jeg under emhætten (fordi jeg ikke tør gå udenfor)...

Men om det direkte er at være en dårlig forælder? tja.. det er vel der det moderne samfund er på vej hen imod

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.