Hvor er det nemt at føle sig som en dårlig mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

An&Jo

tjaa, her er der også tegnefilm HVER DAG

han fik aldrig andet end købe mos og grød, for jeg gad ikke stå og lave det andet

Han drikker dog kun vand og mælk, for han vil ikke have andet

han får kiks hver dag inden aftensmaden, for ellers er der kaos

Han bestemmer fuldt ud selv hvornår han går med sutten

flasken stoppede vi først 100% med da han var 15 mdr

og ja jeg har en glad dreng, og alle vi møder siger altid, eej hvor er det skønt som han altid smiler og er glad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

Troldemommi

Jeg er også en dårlig mor

Jeg ammede min baby i seks uger så gik jeg over til MME Hvorfor??

JEG KUNNE IKKE LIDE AT AMME

Så ja, jeg må betegnes som verdens dårligste mor, men ved i hvad jeg elsker min Johanne over alt på jorden, hun vokser, hun griner og er helt som hun skal være, og hun elsker sin mor og far på trods af de svigt jeg hendes mor har givet hende ved at stoppe hendes amning med vilje.

Dette var sandheden

Fed tråd, en cadeau til dig trådstarter :-)

Monica

Anmeld

7. marts 2012

Mist

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Og det gør at jeg tit bliver sådan... er jeg virkelig sådan en dårlig mor?

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....
Selv pulver kartoffelmos var på tale en overgang...

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Og ja, mit barn drikker stadig saftevand.... jeg døde ikke af det som lille...

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Jeg er en dårlig mor - ikk?

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...
OG han kan sagtens finde ud af at lege, selvom han også ser tegnefilm.....

OG! nu til den sidste del..

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Hvad vil jeg med dette indlæg ?

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

eller findes der flere som mig?

Du er bestemt ikke nogen dårlig mor.. 

Din hverdag minder om min.. Jeg har en datter på 2 år.. Hun bruger os sut. Endda sutteflaske om natten af den simple grund hun har søvn besvær, og er først nu begyndt og komme ind i en normal rytme.. 

Hun ser tegnefilm i stuen mens hun løber og leger, hun drikker alt fra saftevand til sodavand (dog ikke meget sodavand) Hun spiser stortset alt, dog ikke grønsags tærte har jeg lige fundet ud af.. *griner* 

Men de ting han gør,. drikker, spiser, laver osv. gør dig ikke til en dårlig mor. LANGT fra..    

Men kort sagt, vi to opdrager meget ens hvad børn angår. Og jeg føler mig ikke som en dårlig mor.. Tvært imod..  

Anmeld

7. marts 2012

maria_wlt

Direkte en dårlig mor er vist lige hårdt nok..

Men tror meget det handler om hvad man selv synes er okay..

Jeg er jo typen som passer meget på mine børns tænder så jeg mener jo at saftevand i sutteflaske og sut som man vil er NO GO.. Men det er jo kun min holdning  

Vi er MEGET forskellige Men saftevand og en sut kan næppe gøre dig til dårlig mor... (ved jeg måske bliver kvalt nu) Men rygning omkring børn ville i mine øjne kunne gøre 'en til dårlig forældre/voksen...

Anmeld

7. marts 2012

marhemor

Dejlig tråd :-)

Jeg ser den lidt i trit med den "lykke-debat" der er omkring facebook... Vi mennesker vil åbenbart gerne fremstå som lykkelige, overskudsagtige og PERFEKTE mennesker (mødre ikke mindst!)...

Herhjemme "synder" vi også, men vi gør det moderat, og jeg er meget enig med de mødre, som mener at hvis ikke børnene får lov til at smage og lære at styre sig, ja så ender det i grovæderi, den dag de selv kan styre det...

Og mener også at en moders egnethed ikke udelukkende ligger i maden (hvadenten det er MME eller brystmælk eller sund kost), men handler mindst lige så meget om den kærlighed og opmærksomhed vi som mødre giver vores guldklumper!!

... men men men, når det så er sagt, så kan jeg sagtens følge TS i følelsen af at man "ikke er god" når man indimellem tyer til de nemme (og fredsskabende!) løsninger

fra en god mor - trods alt

Anmeld

7. marts 2012

B&J

ihhihihi du skriver det lige som mig, jeg købte også grød på pakke dog fordi daniel ikke ville have andet grød

daniel får også safte vand vand mælk juice og ja også sukkerfri sodavand får han i weekenden...

her hjemme er han en små spiser og bare for vi kan få ham til at spise lidt mere sætter vi skålen eller ja maden ind i stuen for han kan spise lidt mere jaa dårlig mor men det virker...

han har ingen sut men tutte klud og han har den ikke hele dagen så når han kommer hjem har han den helt til han skal i seng

ved ikke om man kan kalde det en dårlig mor ellers er jeg det

Anmeld

7. marts 2012

DitteFisk

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

Åh sikke dårlige mødre vi dog er

Det er SÅ nemt at føle sig sådan i hvert fald. 

Herhjemme ser vi også tegnefilm i tv hver dag. Når jeg har hentet fra børehave så sætter vi os gerne ned en halv times tid, for så er han træt og vi synes det er hyggeligt sådan

Desuden får han også engang imellem besked på at lege alene, og inde på værelset! 

Det er også langt fra hver dag vi kommer ud og lege når vi endelig er kommet hjem (i weekenderne gør vi dog), vi har nemlig ingen have.. 

altså...

Anmeld

7. marts 2012

Silas&Mille

KittyGirl skriver:

Men jeg ved det ikke..

Nej du er absolut ikke alene.

Jeg er en lige så dårlig mor som dig 

Anmeld

7. marts 2012

MetteS81

Hahaaaaa, et fedt indlæg!

Jeg stoppede amningen efter ca 8 uger, derefter fik min datter udelukkende MME på flaske, og da hun startede på grød var det godt nok ik meget jeg lavede selv! Pulvergrød, mos på glas, osv....det gav mere overskud fra min side for det var jo så nemt lige at hive sådan en pakke/et glas frem...og hun lever stadig  Pakkerne og glassene er nu skiftet ud med det vi andre spiser, men skal vi på tur, så kan der sagtens ryge sådan et glas i pusletasken!

Hun styrer for det meste selv sin sut, og får nærmest mini grovkiks og rosiner dagligt...kun få rosineer, men stadig dagligt 

Hun eeeelsker frugt, men er ik meget for grøntsager, så de blir bare blendet i hakkebøfferne osv...  og så ryger de ned!

Hun får alt det hun har brug for, men fx med grøntsagerne må man jo bare være lidt kreativ...... 

Anmeld

7. marts 2012

Lilje82

Du er bestemt ikke en dårlig mor - For så hører jeg også under den kategori

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.