Hvor er det nemt at føle sig som en dårlig mor....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2012

Lou87

KittyGirl skriver:

Kunne lige nikke genkendende til det med at hvis ikke hun spiser pænt en aften så får hun lov at slippe... det får lasse også lov til

og har lige fået at vide, at det er ligemeget om du trods alt køber LIGHT vand med smag for det er syren der ødelægger tænderne, og det finder du i begge varianter...

Men der er vel også forskel på hvor store mængder saftevand der bliver givet ?

Hehe oki.. og ja de skal ikk sidde der og stoppes med mad når de andre dage godt selv ka spise pænt, måske er de bare trætte eller mindre sultne, og så synes jeg det er synd og sidde og bruge dagens sidste stund på og diskutere sådan noget. Så hellere lade dem slippe Hun får bare ikke noget andet i stedet for - sådan er legen heller ikk

Nå for katten - der kan man bare se... går ikk så meget op i det, så vidste jeg ikke. Men jeg vil sige hun får næsten mere alm vand og så drikker hun mælk både til middag og til aften. Såå.. den smule saft hun får er jeg ligeglad med Det var noget andet hvis de KUN fik det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2012

maria_wlt

KittyGirl skriver:

Tak for det, så blev jeg lige det klogere

Men sukkeret skader altså også.... ?

Ja sukkerne giver huller og syre giver skader så emaljen bliver nedbrudt og så kommer der nemmere huller..

Selvfølgelig får mine unger da også lov til at smage alt det, men det er kun smage så de ikke tror at det er den vej vi får vores tørst stillet.. Vand og mælk for resten

Anmeld

7. marts 2012

2721

KittyGirl skriver:

aj det er da vel løgn at i bliver dømt på den måde?

Det er bare slet ikke iorden.... Vi gør det alle på vores måde, og efter hensyn til vores børn.......

Og selvom man prøver at være ligeglad med andres mening, så påvirker det alligevel en.. et eller andet sted... ikk?

Altså der er mange fødevarer/søde sager som jeg ikke vil have min søn får pga. fare for kvælning... og det har min familie nogen gange rigtig svært ved at forstå! og det er så irriterende, netop den der "det er da synd for ham...... "

Nej, desværre ikke.
Vi virker nok også lidt ekstreme, men hvis nu div personer tog sig tid til at sige hvorfor istedet for blot at dømme.

En veninde syntes mine hellige holdninger er til at brække sig over, men jeg på dutter ikke hende mine jeg udføre dem i praksis, men taler aldrig om det. Hvor i mod hun bliver ved med at presse, eller prøver at give min søn det i smug (han vil så bare ikke have det og begynder at græde)

Jo, det går da en på, men jeg vælger at kigge på Charlie og han trives og er GLAD for det han får

Anmeld

7. marts 2012

bullerbassen

Puslingen skriver:

Jeg er enig i at det er i træls kommentar at få smækket i hovedet. Men det kommer formentlig kun fordi modparten på en eller anden måde føler sige dårlig over et eller andet og har trang til at hævde sig.

Ens fprældreenskaber er nok nået af det mest ømtålelige, man kan blive kritiseret for og jeg får ofte at vide at det er i og åh så synd for charlie at han ikke for slik og ser tv osv osv.

Men jeg gør hvad jeg syntes er bedst for mit barn og har lært at gå meget meget stille med dørene får ikke at blive høvlet ned, min kæreste skammer sig så gar over det fordi folk syntes vi er nogle særsnegle og lyver omkring det får ikke at føle sig udstødt når ham og vennerne taler børn.
Det er sørgeligt

Stort kram

Du er ski ikke for heldige med de kommentar de venner kommer med.

Det perfekte menneske findes ikke -  Gud ske tak & lov for det.

Men vi træffer vores valg som forældre udfra VORES børns behov, netop dette gør vel os nærmeste de perfekte forældre for vores børn.

Vi vil alle som forældre vores børn det bedste, om vi vælger det ene eller andet. De valg vi træffer er dem vi vurdere er de bedste.

Find en hammer frem, klar til et venligt klap når de bedre vidende folk prøver , at belærer JER som forældre om, hvad der er bedst for JERES barn.

Kram søde ( nogen burde skamme sig ) 

Anmeld

7. marts 2012

Isabella_mor

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Og det gør at jeg tit bliver sådan... er jeg virkelig sådan en dårlig mor?

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....
Selv pulver kartoffelmos var på tale en overgang...

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Og ja, mit barn drikker stadig saftevand.... jeg døde ikke af det som lille...

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Jeg er en dårlig mor - ikk?

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...
OG han kan sagtens finde ud af at lege, selvom han også ser tegnefilm.....

OG! nu til den sidste del..

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Hvad vil jeg med dette indlæg ?

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

eller findes der flere som mig?

hvis du holder fast i dine egne principper og dit barn trives og er glad og har det godt, så syntes jeg da ikke du er nogen dårlig mor.. du gør jo disse ting fordi du bekymre dig om dit barn (mht saft /frikkelse) fordi han ikke fik nok vædske osv i den periode du nævner. du gør det jo ikke at ignorance, altså du tænker over tingene og vejer dem op og tager en beslutning der er bedst for alle..

jeg tror det handler om det at man tænker på sit barns behov og gør hvad der skal til så de bliver dækket så godt som muligt, og at han så bare får lov til at gøre de ting som han har lyst til, mht sut osv. jamen det er jo dig der er moren i det her og det er dig der gør op med dig selv om det er i orden...

og det er det jo for dig.. 

og hvis du selv mener at du er en god mor så er det jo fløjtende ligegyldigt hvad andre tror og syntes

Anmeld

7. marts 2012

2721

bullerbassen skriver:

Du er ski ikke for heldige med de kommentar de venner kommer med.

Det perfekte menneske findes ikke -  Gud ske tak & lov for det.

Men vi træffer vores valg som forældre udfra VORES børns behov, netop dette gør vel os nærmeste de perfekte forældre for vores børn.

Vi vil alle som forældre vores børn det bedste, om vi vælger det ene eller andet. De valg vi træffer er dem vi vurdere er de bedste.

Find en hammer frem, klar til et venligt klap når de bedre vidende folk prøver , at belærer JER som forældre om, hvad der er bedst for JERES barn.

Kram søde ( nogen burde skamme sig ) 

Præcis

Faktisk er det Tims venner,og et af dem er blevet vores vennepar da manden er hans bedste ven.

Moren er som sød nok, vi er bare meget forskellige og hendes overskud er meget småt og vi priotere forskelligt, plus vores børn er forskellige, deres trives fint som de er men Charlie kræver bare MEGET, på mange fronter for at kunne fungere.
Og hun føler sig, Siger hun: utilstrækkelig, når hun kigger på mig. Men man skal jo ikke samligne sig med andre.

Anmeld

7. marts 2012

felicity

KittyGirl skriver:

Og det er det! og ofte ved man også på hvilke områder, man muligvis burde gøre det lidt bedre... og dog - så gør man det vel efter bedste evne?

Jeg sidder tit herinde og læser med om de store "sukker" debatter, købegrød kontra hj.lavet grød, snakken om sutten, snakken om ditten, dutten datten...

Da Lasse var lille, malkede jeg mælk ud til han var 5,5 måned, det er altså RIGTIG lang tid at være malkeko...
Da han begyndte på grød, var det meget købe grød, købe mad på glas osv. Han fik selvfølgelig også det vi selv lavede, men jeg foragtede ikke "købe produkterne"....

Da han blev omkring et år, slap han sutteflasken med mælk - men han drak generelt ikke særlig meget... og det nævnte dagpleje pga. de "tørre bleer" .... Så hvad gjorde den dårlige mor her?
Hun gav ham saftevand - I SUTTEFLASKEN!! Jeps.. det stod på i 2 måneder, så ville han gerne drikke af kop m.v. og sutteflasken røg i skuffen... (Selv dagplejen gav ham vand med smag - lad os kalde det det - vand med smag..... )

Lasse fylder 2 år 7.maj... og han får kiks ugentligt (Grovkiks).... han får saftevand ugentligt... og han ser tegnefilm - HVER dag...

Men dertil vil jeg så sige, at min dreng ELSKER frugt og grønt, og det får han også masser af, spiser sin aftensmad med masser af grøntsager, og kan sagtens drikke andre produkter også (Vand, mælk osv.) ...

Min dreng, bruger også sut, selvom han IKKE sover... han sover med den, men når han kommer hjem fra dagpleje, har han også sin sut, som han selv bestemmer om han vil have eller ej.....

Jeg er nok af en lidt "afslappet" opdragelse, fordi jeg tror, at hvis man afholder børn fra ikke at må det og det, så tror jeg det ender ud negativt...

Men jeg ved det ikke..

Nok bare vide om jeg virkelig er sådan en dårlig mor, som jeg kan sidde med følelsen af, at jeg er nogen gange, når jeg følger debatterne herinde.

ja så er jeg osse en dårlig mor... meeen sådan ser jeg ik på det!  en varieret kostpolitik er efter min mening det bedste!

min datter spiser osse frugt og grønt og drikker vand og mælk osv.. men hun ser osse tegnfilm hver dag og drikker saftevand.. som du selv siger, fra vi var små.. vi jo ik døde af det vi fik dengang  

min datter skal have lov til at spise slik engang imellem osv.. der skal bare være en balance med hvornår osv man spiser det.. alt med måde!

Anmeld

7. marts 2012

Tona

KittyGirl skriver:

Men jeg ved det ikke..

Jeg tror at din dreng har en dejlig barndom og en dejlig mor

Anmeld

7. marts 2012

L&V

KittyGirl skriver:

Til alle dem jeg ikke har fået svaret

Havde ikke regnet med sådan en stor opbakning eller så mange svar... jeg er helt.. WOW ...

Men tak for alle jeres svar, de er LÆST, og jeg kan mærke, at mine skuldre med "er jeg en dårlig mor begrebet" er landet lidt længere nede end de var før

Så tak for det!

Anmeld

7. marts 2012

Nessie

Jeg er en HAMMER-god mor for min søn.

Jeg har mine fejl og mangler, og gør ikke altid tingene på den korrekte måde, springer ind i mellem over hvor gærdet er lavest osv.

Men der er INGEN der elsker min søn så højt og på samme måde som jeg gør, og derfor er jeg hans perfekte mor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.