Jeg har været igennem lidt det samme som dig.. Havde en kæreste.. Han ville dog gerne have et barn.. og vi havde talt meget om det.
Da jeg så blev gravid, ændrede han mening, og syntes vi skulle vente.. Han boede i USA, og planen var at jeg skulle flytte hen til ham i løbet af året.. Men han pressede på for at jeg nu skulle have abort, da han ellers ikke troede jeg ville flytte hen til ham.
Jeg endte med at få aborten.. og jeg græd som pisket ved alle læge undersøgelserne, og da jeg fik pillerne og på vejen hjem..
Bagefter kunne jeg ikke tilgive ham.. og jeg tog mere og mere afstand fra ham.. Og jeg gik fra ham efter nogle måneder..
Det er nu en del år siden.. Men når jeg tænker på det barn jeg ikke fik.. bliver jeg stadig ked af det og kan få tåre i øjnene.
Hvis du virkelig gerne vil have barnet.. så skal du virkelig tænke dig om.. Jeg tror simplethen ikke at man efterfølgende kan tilgive sin partner for at føle sig tvunget til abort.. Og du har et valg.. lige som han har.. Og hvem ved.. mange mænd siger de ikke er klar.. men når maven vokser så vokser de med ansvaret 
Anmeld