Gravid, men kæresten er ikke klar :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. marts 2012

DitteMS

Ville også rigtig gerne at vi prøvede at bo sammen først. Men nu bliver jeg nødt tilat se på situationen som den er nu.

Selvfølgelig vil jeg ikke bryde mig om hvis han hele tiden går i byen. OG selvfølgelig er det svært at sige hvordan jeg har det hvis vi får barnet. Men er faktisk ret sikker på at jeg ikke ville have noget imod at han går i byen en gang imellem. Selvføglige skal han have lov til det. Jeg vil rigtig gerne at jeg ikke er alene, men det er altid vigtigt, synes jeg, at tænke worst case scenario, og tænke på om man i princippet kunne være alene med barnet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2012

HeidiØ

DitteMS skriver:

Ville også rigtig gerne at vi prøvede at bo sammen først. Men nu bliver jeg nødt tilat se på situationen som den er nu.

Selvfølgelig vil jeg ikke bryde mig om hvis han hele tiden går i byen. OG selvfølgelig er det svært at sige hvordan jeg har det hvis vi får barnet. Men er faktisk ret sikker på at jeg ikke ville have noget imod at han går i byen en gang imellem. Selvføglige skal han have lov til det. Jeg vil rigtig gerne at jeg ikke er alene, men det er altid vigtigt, synes jeg, at tænke worst case scenario, og tænke på om man i princippet kunne være alene med barnet.

Helt klart fint at tænke worst case scenario!

Spændende at se hva han siger idag ihvertfald. Jeg håber du kan få din drøm opfyldt ihvertfald!

Anmeld

2. marts 2012

DitteMS

Tusind tak skal du have Det håber jeg også.

Anmeld

2. marts 2012

DitteMS

Nogle gode råd til ting jeg blandt andet skal have med i samtalen? Åh, nu lyder det som om jeg er helt hjælpeløs. Men er der ting der er vigtige at få med?

Anmeld

2. marts 2012

CaWi

Min kæreste og jeg står og skal være forældre om knap 9 uger, og det har helt klart IKKE været en dans på roser, at komme dertil hvor vi er nu, hvor han er begyndt at glæde sig.

Vi havde været sammen i tre år, og boet sammen  lidt over to, da jeg ved et uheld blev gravid. Han er to år yngre end mig, hvilket bestemt heller ikke gjorde det bedre. Desuden er det kun mine venner der er begyndt at få børn, og han er så den første i hans venneflok.

Jeg var i den situatien at jeg to gange tidligere havde fået P-abort, det var også uheldige graviditeter, med de forkerte mænd, og jeg var for ung. Nu synes jeg dog ikke jeg kunne tilbyde min krop endnu en abort, og jeg havde uddannelsen færdig osv. Jeg sagde til min kæreste, at jeg beholdte barnet, og at jeg nok skulle klare det med eller uden hans hjælp. Hvis han valgte ikke at ville være en del af det, så var det fint med mig, og jeg ville ikke kræve noget af ham.

Det har kostet blod, sved og tåre. Han har været ved at gå fra mig nogle gange, flirtet med andre piger og sådan. Sagde til ham, at hvis han skulle gå, skulle det være inden barnet kom. At jeg ikke ville side og ha noget at græde over når først barnet var kommet. Nu har han så endelig accepteret hvordan tingene bliver, og vi har aldrig været mere lykkelige.

Så fortæl din kæreste hvad du føler. Men hvis du vælger at beholde det, mod hans vilje, skal du også være klar på at klare det hele selv.

Anmeld

3. marts 2012

merethe

Profilbillede for merethe

Fik du snakket med din kæreste???

Anmeld

3. marts 2012

Ditte-3

spent på at høre???

Anmeld

3. marts 2012

DitteMS

Din historie lyder utrolig meget som min. Jeg har dog fået tre aborter før jeg blev gravid denne gang. Alle også uheld.

Jeg tog snakken med min kæreste. Han gik i panik. Han fortalte mig at han rigtig gerne ville have børn, og at han gerne ville have dem med mig, men bare ikke nu.

Jeg blev utrolig ked af det. Det er stadig ikke gået helt op for mig endnu. Tror jeg først det gør når jeg skal til lægen. Jeg gik en tur bagefter. Alene. Hvor jeg aede min mave og i min hovede sagde farvel.

Jeg er meget ked af det. Men  det ville heller ikke være fair at trække ham ind i noget han ikke vil, når jeg jo heller ikke vil miste ham. Men det før ondt, rigtigt ondt..

Anmeld

3. marts 2012

ekebiv

DitteMS skriver:

Din historie lyder utrolig meget som min. Jeg har dog fået tre aborter før jeg blev gravid denne gang. Alle også uheld.

Jeg tog snakken med min kæreste. Han gik i panik. Han fortalte mig at han rigtig gerne ville have børn, og at han gerne ville have dem med mig, men bare ikke nu.

Jeg blev utrolig ked af det. Det er stadig ikke gået helt op for mig endnu. Tror jeg først det gør når jeg skal til lægen. Jeg gik en tur bagefter. Alene. Hvor jeg aede min mave og i min hovede sagde farvel.

Jeg er meget ked af det. Men  det ville heller ikke være fair at trække ham ind i noget han ikke vil, når jeg jo heller ikke vil miste ham. Men det før ondt, rigtigt ondt..

Må jeg tillade mig at spørge om hvad i bruger af prævention??

Tænker bare at kæresten har været med til det sjove og hvis han har vidst at det indebar en risiko er han da lidt en røv at stille dig i den situation. Det kan da godt være at han går i panik men det må han se at komme over og så ellers komme igang med at støtte dig. Han er da en total dårlig kæreste hvis han presser dig til abort. Jeg kan forstå hvis i var på det fiktive plan men nu ER du gravid og det kan du ikke bare slukke for og gemme til det passer ham bedre.

Undskyld mit lidt sure opstød men blir sgu harm over at hankøn tror man bare kan vælge graviditeter og babyer til og fra efter humør

Håber du vælger hvad der er bedst for dig og ikke hvad der er bedst for din kæreste.

Anmeld

8. marts 2012

MortilElias2010

Ja, min første tanke går altså på at du tre gange før har fået en abort. Nu skal du så have den 4? Tror du det er sundt for din krop i længden? Håber ikke det er Det du bruger som prævention.    Og ja som en anden skriver, hvilken hvis nogen - prævention bruger I? Du? For den skal jeg bestemt ikke i nærheden af. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.