Gravid, men kæresten er ikke klar :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2012

DitteMS

Du skal ikke undskylde. Engang imellem har man brug for at få det at vide på den hårde måde.

Ja jeg ved det godt. En aften da min kæreste og jeg snakkede om aborten sagde jeg at jeg ikke ville have ham med på hospitalet. Han spurte hvorfor. OG jeg sagde "Jeg elsker dig, men jeg hader dig for din beslutning og hvad den gør ved mig". Det lyder på en måde vildt forkert. Men jeg blev nødt til at sige hvad jeg følte.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2012

SD

DitteMS skriver:

Du skal ikke undskylde. Engang imellem har man brug for at få det at vide på den hårde måde.

Ja jeg ved det godt. En aften da min kæreste og jeg snakkede om aborten sagde jeg at jeg ikke ville have ham med på hospitalet. Han spurte hvorfor. OG jeg sagde "Jeg elsker dig, men jeg hader dig for din beslutning og hvad den gør ved mig". Det lyder på en måde vildt forkert. Men jeg blev nødt til at sige hvad jeg følte.

Det lyder så barskt.

Jeg havde selv valgt anderledes - uden tvivl. Men hver sit valg.

Ville ikke gå videre uden at sende et kram

Anmeld

11. marts 2012

DitteMS

Tusind tak.

Vil også gerne vælge anderledes. Men det er svært når omverdenen overbeviser miig om at det er en dårlig ide

Anmeld

11. marts 2012

modesty

Aaaaarrrgggghhh... Håber for syv sytten da ikke at du udelukkende får aborten fordi kæresten ikke er klar, og jeg håber da slet ikke at du stadig er sammen med fjolset!!! Prævention eller ej så ville en god kæreste aldrig tvinge dig til den 4 abort (ved godt han ikke har noget med de andre at gøre) og slet ikke når lægen taler om at "skåne din livmoder". Når du engang finder dig en moden kæreste som gerne vil stå ved sit ansvar kan du jo risikerer at du slet ikke kan få børn. Bare det at han truer dig ved at sige at han går fra dig hvis du ikke får det fjernet får mig til at krumme tæer, han skal ikke ønske at møde mig en mørk aften :-) håber virkelig du tænker dig godt om og at du træffer dine valg ud fra hvad DU vil og ikke kæresten. Der er jo ingen garantier i livet så han kan jo skride om en måned alligevel og der er masser af børn der vokser op uden deres far uden det ødelægger deres liv.Hilsen en der er ret følelsesladet da hun desværre heller ikke blev gravid i denne måned ;-/

Igen er jeg uenig. Hvis manden ikke vil have et barn, så vil manden ikke have et barn. Han er ærlig og melder klart ud.

Et vennepar i min omgangskreds er lige gået fra hinanden fordi hun valgte at beholde et "uheld" selvom han sagde at han ikke var klar. Han valgte alligevel at blive sammen med hende, men nu hvor barnet er et år, kan han bare ikke mere. Det har tæret for meget på deres relation at han er endt i et liv han ikke ville have.

Og ja, det er uansvarligt at dyrke usikker sex, men det er ikke mere uansvarligt af ham end af hende.

Og PS: Håber at du bliver gravid snart. Hilsen en der måtte igennem fire IVF behandlinger og nu står med et vidunder af en drengebebs på snart 5 måneder. Det skal nok lykkes!

Anmeld

11. marts 2012

modesty

DitteMS skriver:

I min konsultation med lægen på syghuset i telefonen fik jeg at vide at det var yderst sjældent at det skete. Men jeg har det stadig ikke godt med det.

Men er det ikke uforsvarligt at opfostre et barn, når man allerede ved at den højst sandsynligt ikke kommer til at have sin far? Er godt klar over at det er der mange børn der gør, men som alle andre vil jeg bare gerne have de bedste rammer for mit kommende barn.

Jeg synes at du skal mærke efter: Elsker du virkelig den her mand? Er det ham du vil tilbringe resten af dit liv med? Den slags følelser er man ikke i tvivl om - det ved jeg, da jeg har været igennem en del parforhold før jeg fandt mit livs kærlighed.

Hvis han ikke er dit livs kærlighed, så synes jeg at du skal gå fra ham og få dit barn. Det bliver hårdt, men du skal nok klare det. Og det lyder umiddelbart som om at din kæreste nok skal blive en del af dit barns liv, selvom han ikke bliver fuldtidsfar.

Anmeld

11. marts 2012

MorTilEn2013Dreng

DitteMS skriver:

Så er det bare det tror du så selv i holder hvis du tage den abort når du allerede kan sige nu at du hader ham for det.. 

Jeg har sagt til min hvis det skulle ske tager jeg ingen abort også måtte han skride hvis det var det.. For jeg ville ikke ødelægge min krop mere og i sommers blev jeg gravid vi skulle lige vende os til det også begyndte han og glæde sig 

Anmeld

11. marts 2012

Lillefe

Gud nej da, du tager vel ikke en abort for hans skyld!  

Anmeld

11. marts 2012

Nattøs

Ej undskyld mig. Sidder faktisk og bliver en smule sur på dig. 

Jeg er mundlam, jeg forstår ikke hvordan du kan få dig til at få en 4 abort. Bare fordi at han ikke er klar. nej man skal ikke hænge et barn ned over hovedet på ham. Men han har fandme selv været med til det sjove, så må han også tænke på konsikvensen.

Hvad med at tænke på din krop? dig selv, dine følelser? Jeg må ærlig sige, at du virker sindsyg ung i din tankegang. Jeg ville aldrig kunne få mig selv til at få så mange aborter, jeg forstår godt den ene af dem. Men denne her. Der synes jeg du glemmer DIG. Hvad siger din familie og venner? Måske jeg har overset det, men hvor gamle er i??? 

Anmeld

11. marts 2012

DitteMS

Hold da op en udmelding.

Det er netop mine følelser der gør at jeg er så meget i tvivl. Jeg tror ikke jeg er den eneste der ønsker at skulle have de bedste rammer for mit barn, og derfor synes jeg ikke det er forkert af mig at sætte spørgsmåltegn ved mit barns liv uden en far. Det synes jeg på ingen måde er umodent, tvært imod.

Og vil gerne lige pointere igen, at der ikke har været tale om usikker sex. Kondomer kan som vi alle ved gå i stykker og er heller ikke 100 % sikre.

Anmeld

11. marts 2012

Lillefe

DitteMS skriver:

Hold da op en udmelding.

Det er netop mine følelser der gør at jeg er så meget i tvivl. Jeg tror ikke jeg er den eneste der ønsker at skulle have de bedste rammer for mit barn, og derfor synes jeg ikke det er forkert af mig at sætte spørgsmåltegn ved mit barns liv uden en far. Det synes jeg på ingen måde er umodent, tvært imod.

Og vil gerne lige pointere igen, at der ikke har været tale om usikker sex. Kondomer kan som vi alle ved gå i stykker og er heller ikke 100 % sikre.

Ja men lige så snart man har sex, kan man blive gravid og er man klar til det sjove så skal man også være klar på det. Og jeg kan ikke forstå hvordan du kan ombestemme dig fra at godt ville og så ikke ville. Jeg har aldrig fået en abort. Men min svigermor fortalte mig hun engang fik en og hun har fortrudt inderligt..hun har altid manglet det barn.. og hvem siger i ikke kan gå fra hinanden selvom du ikke beholder barnet. Jeg kan se der er en anden som skriver at de gik fra hinanden fordi hun beholdte barnet. Men man kan gå fra hinanden altid sådan er livet, det kommer andpå hvor meget man vil kæmpe for kærligheden og ikke en skid andet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.