Mit barn kan ikke lide mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Muhmi

Ej æv, det var da heller ikke fedt at få at vide kunne jeg forestille mig... Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men jeg tror virkelig ikke du skal tage det så tungt, selvom jeg ved det er rigtig svært at lade være...... Får selv nogle gange nogle stik hvis Silas hellere vil lege med Anders, men kommer også i tanke om at han jo inderst inde elsker mig højt og at han synes mit selskab er sjovt.... Bare ikke hele tiden... Til nogle ting, er far bare bedre... Sådan er det bare og heldigvis for det på en eller anden måde... Det er da dejligt at man har noget sammen med sit barn og det er jeg da sikker på at far også er rigtig glad for

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Ansemusen

Anonym skriver:

Det kunne være vi skulle tage nogen ture alene, så vi kan få noget hygge sammen

mange tak for tippet. 

Ja jeg tror virkelig at han har brug for det! For før har han været din eneste ene, og pludselig skal han dele. Det føles for mange børn som et svigt, selvom det er det naturligste i verden at få søskende! Jeg tror det er derfor han trækker sig fra dig og søger sin far. Så lav nogle ting alene, nogen gange en hel dag andre gange en time eller to alt efter hvad der kan passe ind. Men jeg tror det vil gøre jer begge godt, også din samvittighed

Anmeld

1. marts 2012

Gaia

Har lige læst i en bog at børn - særligt små børn skal oversættes. Forstået på den måde at deres sprog givet dres alder ikke er så nuanceret, som voksne. Du skriver at han blev storebror for syv mdr siden. Spørgsmålet er om han stadig har en reaktion herpå. Ikke i forhold til at han er blevet storebror, men i forhold til at du måske ikke har haft samme tid til ham som før. Han kan føle sorg ved det og måske føler han at kun far havde tid til ham og du ikke havde. Derfor reagerer han ved at sige: mor jeg kan ikke lide dig. Hvad ham måske i virkelighed ville sige, hvis han kunne var; jeg vil ikke have du læser for mig, for du havde ikke tid før til mig, så nu har jeg ikke tid til dig!. Tænker I lige så stille skal ind på hinanden igen. Din mand skal bakke lidt væk og dig og din søn, skal ud samm f.eks. I zoo, legeland eller skoven og hygge jer. Kun sig og ham. AccepterE han nok skal have lidt tid. Vil snakke om far og sige han savner far. Han skal lige finde dig igen, eller I skal finde hinanden. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at din søn elsker dig. Men når han siger han ikee vil læse med dig, snakker om sin far osv. Er det måske et udtryk or a han føler at han er blevet skubbet væk, givet babyen er kommet, og du har skulle amme osv. Ikke noget du kan gøre for eller skal have det skidt over ( selvom det nok er svært). Men accepter. At din søn har det sådan ligenu, ta små skridt med ham og så skal i nok nærme jer hinanden igen. Kæmpe kramog sikker på du er en fantastisk mor og at din søn elsker dig! 

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Ja jeg tror virkelig at han har brug for det! For før har han været din eneste ene, og pludselig skal han dele. Det føles for mange børn som et svigt, selvom det er det naturligste i verden at få søskende! Jeg tror det er derfor han trækker sig fra dig og søger sin far. Så lav nogle ting alene, nogen gange en hel dag andre gange en time eller to alt efter hvad der kan passe ind. Men jeg tror det vil gøre jer begge godt, også din samvittighed

Mange tak.

vi vil helt sikker bruge noget tid bare mig og og ham glæder mig allerede 

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Har lige læst i en bog at børn - særligt små børn skal oversættes. Forstået på den måde at deres sprog givet dres alder ikke er så nuanceret, som voksne. Du skriver at han blev storebror for syv mdr siden. Spørgsmålet er om han stadig har en reaktion herpå. Ikke i forhold til at han er blevet storebror, men i forhold til at du måske ikke har haft samme tid til ham som før. Han kan føle sorg ved det og måske føler han at kun far havde tid til ham og du ikke havde. Derfor reagerer han ved at sige: mor jeg kan ikke lide dig. Hvad ham måske i virkelighed ville sige, hvis han kunne var; jeg vil ikke have du læser for mig, for du havde ikke tid før til mig, så nu har jeg ikke tid til dig!. Tænker I lige så stille skal ind på hinanden igen. Din mand skal bakke lidt væk og dig og din søn, skal ud samm f.eks. I zoo, legeland eller skoven og hygge jer. Kun sig og ham. AccepterE han nok skal have lidt tid. Vil snakke om far og sige han savner far. Han skal lige finde dig igen, eller I skal finde hinanden. Jeg er ikke et sekundt i tvivl om at din søn elsker dig. Men når han siger han ikee vil læse med dig, snakker om sin far osv. Er det måske et udtryk or a han føler at han er blevet skubbet væk, givet babyen er kommet, og du har skulle amme osv. Ikke noget du kan gøre for eller skal have det skidt over ( selvom det nok er svært). Men accepter. At din søn har det sådan ligenu, ta små skridt med ham og så skal i nok nærme jer hinanden igen. Kæmpe kramog sikker på du er en fantastisk mor og at din søn elsker dig! 

Mange tak for dit svar.

det gave da lige en tanke eller to der

vi er blevet enig om her hjemme at jeg skal have alene tid med det stor og jeg glæder mig allerede meget rigtig meget 

Anmeld

2. marts 2012

sandratobias

Anonym skriver:

Ja det var hvad min søn sagde her til aften inden han skulle i seng

mit hjerte er virkelig knust i flerre  tusind stykker lige nu, men hvad pokker får ham til og sige sådan 

jeg siger til ham flere gange om dagen at jeg elsker ham. og han siger han også elsker mig.

men jeg tror virkelig han på en eller anden måde han virkelig ikke kan lide mig.. jeg må aldrig læse godnat historie for ham, det er kun hans far der må det jeg finder mig til dels i det, men det gør ondt han ikke vil have det  

og her til aften inden han skulle puttes hvade vi aftalt jeg skulle læse, men lige inden vi går ind siger han at han ikke kan lide mig

nå jeg ville bare lige ud med det.. tak fordi i ville læse med 

Selvfølgelig kan din søn lide dig.. 

Min søn har det på samme måde ang at læse historie.. Det er oz kun far der dur.. Det må du endelig ikk ta så tungt.. 

Jeg får tit at vide jeg er en dum mor, men det er hvis jeg siger han ska noget han ikk vil.. I sær når han ska i seng.. Engang imellem siger han oz " du er en fuck mor. " Det ramte hårdt da han sagde det.. Men nu får han påmindelsen om at sådan siger man ikk.. Tobias er 4.. 

Kæmpe til dig.. Lov mig du ikk tar det som, han siger.. Han ved nok ikk engang betydningen af de ord..  

Anmeld

2. marts 2012

Ansemusen

Gaia skriver:

Anmeld

2. marts 2012

Gaia

Ansemusen skriver:

Tak 

Anmeld

11. marts 2012

Pige2009

Anonym skriver:

farmand sagde at det ville han ikke høre på. 

for det gør ondt og høre og at han skulle sige undskyld. 

jamen når vi er alene er der aldrig noget med ham. han spørger meget efter sin far og siger han savner ham. men ellers er han virkelig sød. 

Det er godt nok besynderligt. Håber det går bedre

Anmeld

11. marts 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Det er godt nok besynderligt. Håber det går bedre

Det går meget beder her hjemme. 

jeg har haft lidt alene tid med min søn hvor jeg har hentet ham i børnehave, hvor vi er gået det er en lille tur på et par km. så vi har fået snakket om en masse og vi har været ude og cykel han er gået med til at jeg må læse historie for, så længe far læser den sidste side. 

men det går fremad og jeg kan mærke vi er ved og finde hinanden igen jeg har virkelig savnet den tid med min stor dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.