Mit barn kan ikke lide mig :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2012

Anonym trådstarter

signe. skriver:

Veed slet ikke hvad jeg skal sige, for ville selv være sønderknust... Men tænker, har der været en episode for nylig hvor du har været "bussemanden" og far har været den gode samaritan(staves)? Herhjemme er det tit mig der er bussemanden og dedt så er far der trøster, i og med dedt er mig der lige står med ham oftest når han laver noget han ikke må....

et gør virkelig også ondt

og skulle virkelig kæmpe for ikke og græde.

for vil jo heller ikke have at han skulle græde lige inden han skulle i seng. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2012

Michalala

Også et cyper-kram herfraJeg tror nu heller ikke du skal tage det så personligt.

Hvordan mon far reagerer i den situation? Kunne det være en ide at han nogle aftener siger: "I aften har jeg lyst til at ligge og putte sammen med dig - min søn - mens mor læser godnat historie." Så viser han jo ihvertfald jeres søn at det er helt okay, at du også læser engang imellem. Bare en tanke...

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Selvfølgelig har han ikke ment det. Børn i den alder siger mange sjove ting og det er sikkert en fase, han skal igennem. Min lillebror havde en periode på et par år, hvor det også kun var far der duede og mor bare var dum, så det skal du ikke tag eså tungt, selvom det selvfølgelig ikke er rart at få kastet i hovedet.

Hvad siger farmand til situationen og hvordan er din søn, hvis I to er alene?

Kh. Linda

farmand sagde at det ville han ikke høre på. 

for det gør ondt og høre og at han skulle sige undskyld. 

jamen når vi er alene er der aldrig noget med ham. han spørger meget efter sin far og siger han savner ham. men ellers er han virkelig sød. 

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Ved du hvad.....jeg tror han siger sådan fordi han er 100% tryg ved dig, og ved du elsker ham uanset hvad der sker...

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel han er, men har selv en dreng på 4 der havde en lang periode, hvor han fortrak far til ALT!! Og det er jo egenlig meget naturligt...de er jo MÆND!!! Men for delen hvor jeg bare følte mig afvist og uduelig! En dårlig mor...ja alle de der tanker.

Men jeg måtte accepterer det, og far og sønnikke fik et tæt bånd, men pludselig en dag, så var det mig der skulle gøre alt for ham, og far fik højlydt skæld ud, hvis han blandede sig (og her er vi så ligenu). Tænker at det er meget periodesvis, og han siger det ikke fordi han vil sårer dig, eller fordi han egenlig mener det som sådan. Han siger det fordi han i hans hjerne nu ikke bare er en lille dreng, men EN MAND, ligesom far!!

Håber det gav lidt mening

det giver meget mening.

han er 3½ nu. og er faktis meget bevist om hvad en dreng og pige er. og siger tit jeg ikke er ligesom ham og far.

men ja det gøre meget ondt og har alle de tanker med at han ikke kan lide mig og at jeg ikke er en god mor. 

Anmeld

1. marts 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tror nu bare det er en fase, men har du så spurgt hvorfor han ikke kan lide dig eller hvad var din reaktion?

Anmeld

1. marts 2012

Frk.S

Det tror jeg da han siger for at se din reaktion. Han prøver vel grænser af og vil se hvordan mor reagerer hvis man siger sådan.

Jeg tror bestemt ikke han siger det fordi han ikke kan lide dig.
Men jeg kan godt forstå du bliver ked - det tror jeg også jeg vil blive den dag min datter finder på at kalde mig dum eller andet i samme dur.

Jeg er helt sikker på han elsker dig. Måske har han lige en "far-perdiode" - men det betyder ikke at han ikke kan lide dig.

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Tror altså ikke det er fordi han ikke kan lide dig, han er jo den alder hvor far måske bare er sjovere.. så du skal ikke tage det så tungt

ja han er 3½ år så han er jo i en alder hvor drenge er seje.

men hold da op det gør ondt 

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Tror nu bare det er en fase, men har du så spurgt hvorfor han ikke kan lide dig eller hvad var din reaktion?

min reaktion var at jeg blev meget stille.  

det fik jeg slet ikke spurgt om

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Michalala skriver:

Også et cyper-kram herfraJeg tror nu heller ikke du skal tage det så personligt.

Hvordan mon far reagerer i den situation? Kunne det være en ide at han nogle aftener siger: "I aften har jeg lyst til at ligge og putte sammen med dig - min søn - mens mor læser godnat historie." Så viser han jo ihvertfald jeres søn at det er helt okay, at du også læser engang imellem. Bare en tanke...

tak for krammet..

far sagde jeg vil ikke have du siger sådan noget. 

det kunne da være en mulighed det vil jeg nævne for min mand. mange tak

Anmeld

1. marts 2012

Anonym trådstarter

Frk.S skriver:

Det tror jeg da han siger for at se din reaktion. Han prøver vel grænser af og vil se hvordan mor reagerer hvis man siger sådan.

Jeg tror bestemt ikke han siger det fordi han ikke kan lide dig.
Men jeg kan godt forstå du bliver ked - det tror jeg også jeg vil blive den dag min datter finder på at kalde mig dum eller andet i samme dur.

Jeg er helt sikker på han elsker dig. Måske har han lige en "far-perdiode" - men det betyder ikke at han ikke kan lide dig.

tak for alle krammen

det gør virkelig ondt. og jeg blev bare helt stille og viste slet ikke hvad jeg skulle sige.

men far sagde at sådan noget siger man ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.