Mastercard

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Mastercard debit og visa electron er en og samme ting,bare udbudt af forskellige banker.

Det var også bare fordi,at flere påtalte at electron kortet udgik,så ville jeg bare gøre opmærksom på,at det ikke var tilfældet i nordea.

I danske bank findes der ikke et alm. hævekort mere,der er det tætteste du kommer mastercard debit,så mon ikke det er sådan i alle banker efterhånden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2012

Miin'Baby'Mus

mea skriver:

Mastercard debit og visa electron er en og samme ting,bare udbudt af forskellige banker.

Det var også bare fordi,at flere påtalte at electron kortet udgik,så ville jeg bare gøre opmærksom på,at det ikke var tilfældet i nordea.

I danske bank findes der ikke et alm. hævekort mere,der er det tætteste du kommer mastercard debit,så mon ikke det er sådan i alle banker efterhånden.

Jo tror det er sådan alle steder, men var så glad for mit Visa Electron, man kunne burge det i flere hvis ikke alle butikker m.m., det kan man ikke med det åndssvage Mastercard Debit

Anmeld

26. februar 2012

Pige2009

Ej, både Nørresundby Bank og Spar Nord bank har dem ikke mere 

Men det er jo kun VisaElectron, der er udgået. Der er forskel på det og så det almindelige Visa og du skriver kun Visa, som ikke er udgået

Anmeld

26. februar 2012

Pige2009

LouiseVous skriver:

Men du kan også lave minus på kontoen? ikke..

Jo, da. Men jeg overtrækker aldrig medmindre, det er helt ekstraordinært og jeg har dækning fra en anden konto

Anmeld

26. februar 2012

Pige2009

Norman skriver:

Men nu snakker jeg jo også om Debit kort - det glemte jeg bare at skrive fordi jeg sad i min egen verden 

Ja, se, så er vi på bølgelængde Debit kort... er det kort, man ikke kan overtrække på, eller hvordan?

Anmeld

26. februar 2012

Pige2009

morethanperfect skriver:

Også det jeg mente

Det fremgik bare ikke tydeligt

Anmeld

26. februar 2012

twinny

De tager det ikk i Aldi...  total dårlig stil... Så gider jeg simpelthen ikk handle der... 

Anmeld

26. februar 2012

SHERO

Norman skriver:

Ej, når vi bruges vores mastercard i butikker så bliver de trukket samme dag eller dagen efter, så det passer ikke helt.. Vi har kun problemer når vi skal have penge tilbage...

Men ville hører HVORFOR der går 30 dage?  Der må være en specifik grund...

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden så ved ikke om du har fået svar. Men, da jeg arbejde i butik og vi tilbageførte penge til mastercarde gik der jo som du siger 30 dage. Grunden til der gør det, er at mastercard (det samme med americanexpress og lign) i mellemtiden tjener renter på beløbet. Var i hvert fald beskeden vi fik fra vores økonomiafdeling...

Anmeld

26. februar 2012

..

Med et MasterCard Direct får du et godt kort på hånden.

Kortet har saldokontrol, så du kun kan bruge det beløb, der står på kontoen - der kan ikke knyttes kredit til kortet.
Du betaler ikke noget årligt kortgebyr.
Du kan hæve 15.000 kr. pr. døgn i Danske Banks pengeautomater i bankens åbningstid og 6.000 kr. pr. døgn uden for åbningstid.
Du kan hæve 6.000 kr. pr. døgn i andres pengeautomater.
Du kan købe for op til 30.000 kr. pr. døgn i butikker.

Fakta om MasterCard Gold

Der går normalt 10-40 dage, fra du bruger kortet, til du skal betale for dit forbrug.
Dit forbrug opgøres omkring den 20. i måneden og du skal først betale for forbruget den efterfølgende 1. i måneden.
Ønsker du at udskyde noget af betalingen for dit forbrug, kan du få en kredit til dit MasterCard Gold.
MasterCard Gold signalerer høj kreditværdighed. Du får en individuel høj forbrugsgrænse på mellem 50.000-150.000 kr.
Til MasterCard Gold er der knyttet både en købsforsikring og en rejseforsikring. Købsforsikringen dækker "funktionsfejl" og "pludselig skade i 90 dage" på varer der er betalt med kortet. Rejseforsikringen dækker også ægtefælle/samlever og børn under 23 år på rejser i op til 60 dage, hvis kortholder deltager på rejsen, og rejsen er betalt med kortet. Rejseforsikringen er ikke berørt af ændringerne for det gule sygesikringskort fra 1. januar 2008.

Anmeld

26. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Tullen85 skriver:

Nu har jeg ikke lige læst hele tråden så ved ikke om du har fået svar. Men, da jeg arbejde i butik og vi tilbageførte penge til mastercarde gik der jo som du siger 30 dage. Grunden til der gør det, er at mastercard (det samme med americanexpress og lign) i mellemtiden tjener renter på beløbet. Var i hvert fald beskeden vi fik fra vores økonomiafdeling...

Ja tænkte jeg nok, hvor er det åndssvagt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.