Mastercard

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Noneother skriver:

Hvis det er en butik/firma du vil have penge tilbage fra og der kan gå op til 30 dage, så er det klart at der går 30 dage. Butikker gør altid klogest i at holde på pengene så længe som muligt, da de derved står på deres konto og trækker renter. ... Så kan være at de venter til sidste øjeblik med at tilbageføre, men det har jo ikke så meget med kortet at gøre.

Nåe ja, det kan da godt være det er derfor. Men hvorfor er det så ikke sådan med Dankort? Det er det der undre mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Baagøe skriver:

Forstår heller ikke, hvorfor folk vil have MasterCard fremfor Visa

Det er skam ikke frivilligt. Visa udgår og Mastercard kommer ind..

I min bank kan man slet ikke få Visa mere, og i min gamle bank fik vi også brev om at Visa udgik og at man derfor skal have Mastercard 

Anmeld

23. februar 2012

Miin'Baby'Mus

birthee skriver:

Førhen havde jeg VisaElectron, men det udløb så, og jeg skulle have et nyt kort... Jeg kunne så ikke få samme type kort igen, men fik Mastercard Debet... samme princip, og samme betaling for at have et kort der fungerer på den måde...

Med hensyn til det med at tilbageføre penge til kortet, har jeg kun haft behov for det en enkelt gang i IKEA, og der kunne jeg se pengene efter 14 dage...

Ja det er så også Debit vi har. Men er virkelig træt af Matsercard, der er også mange butikker man ikke kan bruge det i så man skal hæve penge først osv. Virkelig belastende. Hvor lade Visa udgå for at indføre et kort der ikke er aktivt overalt?

Anmeld

23. februar 2012

Noneother

Nåe ja, det kan da godt være det er derfor. Men hvorfor er det så ikke sådan med Dankort? Det er det der undre mig...

Kan det være at reglerne for hvor længe butikkerne må være om det er anderledes med dankort?

Jeg siger ikke at det er sådan, men det lyder bare som om at det kunne være forklaringen.

Anmeld

23. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Noneother skriver:

Kan det være at reglerne for hvor længe butikkerne må være om det er anderledes med dankort?

Jeg siger ikke at det er sådan, men det lyder bare som om at det kunne være forklaringen.

Jo men jeg kan bare ikke forstå hvorfor det skal være anderledes ?  Et kort er da vel et kort, i hvert fald i mine øjne..

Anmeld

23. februar 2012

Clisolka

Norman skriver:

Ja det er så også Debit vi har. Men er virkelig træt af Matsercard, der er også mange butikker man ikke kan bruge det i så man skal hæve penge først osv. Virkelig belastende. Hvor lade Visa udgå for at indføre et kort der ikke er aktivt overalt?

Det er en af ulemperne ved at have et mastercard - altid være sikker og have kontanter på sig  Vi har begge et mastercard herhjemme. 

Anmeld

24. februar 2012

Grynt

Er super glad for vores Mastercards. Er glad for at vide, at de penge jeg bruger er dem jeg har på min konto. Slut med kassekredit og lånte penge, så jeg går aldrig tilbage til et Dan-kort igen.

Det kan irritere mig grænseløst at der er steder hvor man kun kan betale med Dan-kort....so old fashioned  

Anmeld

24. februar 2012

SpunkenJo

Norman skriver:

Ja, vi har Mastercard herhjemme.. Men jeg må sige at jeg er ret træt af det, der er faktisk mange butikker hvor man ikke kan bruge det og der kan endda gå op til 30 dage før man får refunderet penge for varer man har byttet.

Hvorfor er det lige at der kan gå 30 dage før man får sine penge tilbage?. De skriver der KAN gå op til 30 dage, men der går jo netop 30 dage, der går ikke kun 10 dage. 

Syntes det er virkelig frustrerende og nej vi ønsker ikke og have dankort.

Det lyder som om du har et MasterCard debit. Og med det er der visse begrænsninger, man kan bla kun købe på beløbet i butikkerne og kun hæve cash i bank/automat, og derudover er det ikke alle butikker der tager kortet.

Et alm. MasterCard er et kreditkort, og der kan man betale uden dæknin i op til 30 dage og bedst egnet til rejser, større køb af elektronik osv.

Få dig et visakort istede, eller som supplement

Anmeld

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

SpunkenJo skriver:

Det lyder som om du har et MasterCard debit. Og med det er der visse begrænsninger, man kan bla kun købe på beløbet i butikkerne og kun hæve cash i bank/automat, og derudover er det ikke alle butikker der tager kortet.

Et alm. MasterCard er et kreditkort, og der kan man betale uden dæknin i op til 30 dage og bedst egnet til rejser, større køb af elektronik osv.

Få dig et visakort istede, eller som supplement

Der er ikke længere noget der hedder Visa i vores bank eller den forrige bank, viser udgår og Mastercard kommer ind.. 

Tro mig, vi havde skam visa før! 

Anmeld

24. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Grynt skriver:

Er super glad for vores Mastercards. Er glad for at vide, at de penge jeg bruger er dem jeg har på min konto. Slut med kassekredit og lånte penge, så jeg går aldrig tilbage til et Dan-kort igen.

Det kan irritere mig grænseløst at der er steder hvor man kun kan betale med Dan-kort....so old fashioned  

Ja er da også glad for vores på det punkt..

Men det irritere mig rigtig meget at der er mange butikker man ikke kan bruge det i, og at der kan gå 30 dage før man får en evt refundering tilbage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.