Anonym skriver:
Hej piger
Det har gennem længere tid overrasket mig, hvor mange af pigerne her på siden, der har været udsat for seksuelle overgreb gennem barndommen. Det er nok bare mig, der egentlig har haft den noget naive opfattelse, at dette var noget der skete meget sjældent, men det er ved at gå op for mig, at det rent faktisk sker ret hyppigt....
Som mor til en pige er min største frygt at noget sådan vil ske for hende - det må uden tvivl være noget af det værste et barn kan opleve
. Jeg har absolut INGEN mistanke om at hun har været udsat for noget sådan, det er ikke derfor jeg skriver dette indlæg. Det er derimod fordi jeg sådan håber, at jeg har hendes fulde fortrolighed, så HVIS noget skulle ske, ville hun fortælle det til mig...
Derfor har jeg et spørgsmål til dem der har haft dette inde på livet.... Hvornår og hvordan fortalte i nogle om det, der skete, så det kunne stoppe? Jeg er klar over, at mange ikke fortæller nogle om det, men hvad kunne havde gjort at i havde valgt at fortælle noget alligevel? Ændrede i adfærd, og kunne nogle havde opdaget hvad der sket hvis de havde lagt mærke til denne adfærdsændring?
Håber i vil dele jeres tanker med mig....
Blev udsat for daglig (nogle gange flere gange om dagen) incest fra jeg var 2½-6 år gammel i en plejefamilie. Min mor valgte at få mig hjem igen da jeg var 6 år. Havde i de år i pleje ikke set eller hørt fra min mor/far, så aned ikke hvem hun var og i mine øjne var hun eller hendes mand ikke min mor og far. Aned ikke hvem de var og hvorfor jeg skulle kalde dem for mor/far, for dem de havde hevet mig væk fra var i mine øjne mine forældre.
Tror jeg var omkring 10-11 år da vi fik en ny udklækket klasselærer - som havde obs at jeg ikke var helt som de andre i klassen.
Men havde det også svært i klassen, for da jeg started i skole - var jeg også lige blevet flyttet 'hjem' til mor og hendes mand og skulle oveni besøge min bio far i en anden by hver 2. søndag, så der var slet ikke plads til kammerater eller lign. Også fordi at når jeg kom hjem fra skole lå der en sedel med ting jeg skulle lave. Og de skulle være gjort inden de kom hjem fra arbejde, var de ikke det blev jeg trukket i lommepenge og fik milde slag.
Min nye klasselærer hun havde ofte hevet mig til side, uden at have fået et ord ud af mig. Indtil hun satte mig ned og spurgte om nogen havde gjort mig ondt på nogen måde. Kan huske mine knoer var hvide og jeg kigged ned i gulvet og fik mumlet; min far (plejefar)... Derefter styrted jeg ud.. Hun satte den store mølle igang, men hun havde troet at det var min bio. mor's mand der havde gjort det - da hun ikke vidste jeg havde været i pleje.
Hvis ikke jeg var lille i forvejen ved at have røbet min hemmelighed - blev jeg det ved at blive anklaget for at have beskyldt min mors mand for at have rørt mig. Alle troed jo at min mors mand var min far og ham der havde gjort det. Så alle så derefter ned på mig, som den datter der havde beskyldt sin far for det værst tænkelige.
Så valgte at tie og kæmped alene til jeg var i start 20'erne.