Mor til Frederic skriver:
Har godt fulgt med jer og jeres datter, tror måske også at folk er lidt bange for at svare - da de ikke vil såre jer/dig. Pga uvidenhed mm.
I er blevet velsignet med Lærke, og udfra billeder ser hun skøn ud. Lærke er som Lærke er, uanset om hun er handicapet eller ej og at være handicapet er ikke lig med at hun er mindre elsket af den grund. Men mange danskere idag går stadig uden dem, tør ikke kigge osv.
Kender fra en anden side en mor der sammenligner deres syge barn med raske, sprøger til hvad andre kunne på de forskellige tidspunkter mm og det er ikke helt fair - ikke i min verden..
End ikke 2 'normale' børn har samme indlæring - rytme - sind osv.
Vi har Frederic og på trods af at han er jordens herligste dreng - stille af sind/væremåde - dejlige smil - aldrig syg - sovet igennem fra 2 dage gammel osv. Så hader jeg det spiseproblem han er født med og alt det dét medfører. Her til april kommer lillesøster ud og hvordan er hun så lige? Skal vi igennem samme arbejde endnu engang, eller en total rasmus modsat...
Jeg er glad for at være her på baby.dk og nok den side jeg bruger allermest tid på. Men har fundet nogen herlige mennesker herinde, som bare passer lige til mig - de problemer jeg har eller som vores dreng har. Folk jeg kan regne med og altid skrive med, men også det at jeg kan hjælpe andre - uanset om de er populære eller ej.
Syntes også det var peder svært at være herinde til at starte med, men stille og roligt finder man nogle og holder dem tættere.
Lærke er elsket ubeskrivelig højt 
Men folk skal slet ikke være bange for at svare eller spørge - hvis jeg har noget viden jeg kan dele med andre, så gør jeg det med glæde 
Det hjælper også mig til at få lidt afløb og at snakke om Lærke har hjulpet, både min mand og jeg, meget i sorgen.
Man kan aldrig sammenligne et normalt barn med et handicappede - det er så forkert, og det vil bare ende med at såre forældrende endnu mere, når de finder ud af at det ikke er muligt.
Jeg har haft rigtig svært ved at finde nogen herinde, da der jo i virkeligheden, ikke er super mange som er som Lærke. Desværre.
Men er da super glad for, at du har fundet nogen som kan være der for dig, og som du passer sammen med
Frederic ser også super skøn ud - også selvom han har de problemer han har. Og forstår hvad du mener med, at I er nervøse for lillesøster, det er vi jo også - selvom alt ser normalt ud 
Men det er nok bare sådan man har det, i sådan en situation.