Tegn på tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. januar 2012

Fenja09

Fam. Madsen skriver:

har du prøvet og mærke om hendes gummer er bleven hårder. ??

tegne på tænder kan godt komme noget før tænderne kommer 

Både kæresten og jeg har mærket på gummerne, og de er ikke så "bløde" som de har været. Dvs de er lidt hårdere - mere ujævne, hvis man kan sige det sådan...

Synes det er svært lige at vide, hvad det kan være - for hun plejer bare ikke at være som hun er nu. Så tænkte at det nok måtte være tænder...men altså aner det jo ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Kan da godt være at det bare er det de kalder "tigerspring", selvom jeg ikke helt ved hvad det er  men hun har jo alderen til at få tænder, så tænkte bare at det nok var det. Jeg selv fik min første tand da jeg var lidt over 3 måneder...meeen jeg må jo vente og se

Det du beskriver, lyder lidt som Benjamin også! (og han er født samme dag som din datter kan jeg se .)

Han har også sovet rigtig dårligt de sidste par dage, og vil meget gerne bide i alting. Han har været en smule pylret men ikke vildt meget.

I går kunne jeg for første gang mærke den første lille tand titte frem!

Der ligger et tigerspring ved 19 uger, men det tror jeg umiddelbart din datter har været over. Benjamin var over det meget hurtigt for et par uger tilbage. (hvis du har lyst kan du læse lidt om det her:  http://voresborn.dk/baby-psykologi-og-udvikling/1439-syv-fantastiske-tigerspring eller i bogen "vidunderlige uger")

Anmeld

27. januar 2012

Fam. Madsen

Fenja09 skriver:

Både kæresten og jeg har mærket på gummerne, og de er ikke så "bløde" som de har været. Dvs de er lidt hårdere - mere ujævne, hvis man kan sige det sådan...

Synes det er svært lige at vide, hvad det kan være - for hun plejer bare ikke at være som hun er nu. Så tænkte at det nok måtte være tænder...men altså aner det jo ikke

det kunne altså godt lyde som om de er ved og gør sig klar olivers gummer blev også hård og ujævenen et lille stykke tid inden de kom  

og der er nogen børn der bliver rigtig meget mærket af og få tænder.

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Fenja09 skriver:

Kan da godt være at det bare er det de kalder "tigerspring", selvom jeg ikke helt ved hvad det er  men hun har jo alderen til at få tænder, så tænkte bare at det nok var det. Jeg selv fik min første tand da jeg var lidt over 3 måneder...meeen jeg må jo vente og se

Ja de berømte tigerspring.. vi har bogen "vidunderlige uger".. der kan man læse om de tigerspring..
Kan jo også være det er tænder.. men tror mere det andet..
Kan du ikke se nogen hvide streger i tandkødet??
Hvor mange uger er hun? Så kan jeg da lige se i den bog med tigerspring om der skulle være noget deromkring

Anmeld

27. januar 2012

Ka+Ma=Be

Hov jeg så forkert! Din datter er 4 dage ældre! Så jeg er sikker på, at hun er forbi 19 ugers springet

Anmeld

27. januar 2012

EnGodMor

Fenja09 skriver:

Hej alle

Som førstegangs mor ved jeg ikke hvordan baby bliver ved tænder, men vi har i hvert fald fået en meget pylret datter her den seneste tid. Hun vil meget gerne have ting og fingre i munden, og er begyndt at savle. JM siger at det er en normal del af udviklingen for en baby og ikke har med tænder at gøre. Vores datter bliver 5 måneder.

Vi kan ikke se nogle tænder der er på vej - synes bare det er mærkeligt at hun pludselig ikke sover ret godt om natten, og pylrer det meste af dagen.

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad tegnene ved tænder var da jeres børn fik dem?

/Fenja

Tænderne kan sagens ligge læææææææænge og ulme i gummerne på de kære børn før de gider komme frem

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Fam. Madsen skriver:

det kunne altså godt lyde som om de er ved og gør sig klar olivers gummer blev også hård og ujævenen et lille stykke tid inden de kom  

og der er nogen børn der bliver rigtig meget mærket af og få tænder.

Ja, jeg tror også at de er på vej, men kan selvfølgelig godt være at der går noget tid endnu. Jeg kan bare se på hende, hvis hun f.eks har ondt i maven og græder og så hvis hun græder og ikke har ondt i maven. Gav det mening?  Mener hvad skulle det næsten ellers være, hvis hun har fået mad, er blevet skiftet, har sovet, ikke har ondt i maven ect.

Så er der det "tigerspring" folk nævner, men jeg ved ikke hvad det er

Anmeld

27. januar 2012

Clisolka

Fenja09 skriver:

Hej alle

Som førstegangs mor ved jeg ikke hvordan baby bliver ved tænder, men vi har i hvert fald fået en meget pylret datter her den seneste tid. Hun vil meget gerne have ting og fingre i munden, og er begyndt at savle. JM siger at det er en normal del af udviklingen for en baby og ikke har med tænder at gøre. Vores datter bliver 5 måneder.

Vi kan ikke se nogle tænder der er på vej - synes bare det er mærkeligt at hun pludselig ikke sover ret godt om natten, og pylrer det meste af dagen.

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad tegnene ved tænder var da jeres børn fik dem?

/Fenja

Det er jo forskelligt fra barn til barn hvordan de reagerer på tænder  De første par tænder mærkede vi ikke det vilde til - de første 8 kom stille og roligt. Meeeen så nåede vi kindtænderne - wow! 

Hun er pylret, feber og har dårlig mavse - og kendetegnet hos Isabella, røde kinder 

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Den lykkelige skriver:

Ja de berømte tigerspring.. vi har bogen "vidunderlige uger".. der kan man læse om de tigerspring..
Kan jo også være det er tænder.. men tror mere det andet..
Kan du ikke se nogen hvide streger i tandkødet??
Hvor mange uger er hun? Så kan jeg da lige se i den bog med tigerspring om der skulle være noget deromkring

Jeg synes ikke, at jeg kan se hvide streger, men hendes gummer er blevet hårdere og mere ujævne. Hun er 5 mdr her d. 1 Februar. Du må da meget gerne lige kigge i din bog, hvis du gider det

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Babymor2010 skriver:

Det er jo forskelligt fra barn til barn hvordan de reagerer på tænder  De første par tænder mærkede vi ikke det vilde til - de første 8 kom stille og roligt. Meeeen så nåede vi kindtænderne - wow! 

Hun er pylret, feber og har dårlig mavse - og kendetegnet hos Isabella, røde kinder 

Alberte har ingen feber og ikke røde kinder, medmindre hun har sovet. Hun græder bare forfærdeligt meget i forhold til for en uge siden. Og det er ikke rigtig gråd, mere pyller, som ikke er til at trøste...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.