Tegn på tænder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.622 visninger
58 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Fenja09

Hej alle

Som førstegangs mor ved jeg ikke hvordan baby bliver ved tænder, men vi har i hvert fald fået en meget pylret datter her den seneste tid. Hun vil meget gerne have ting og fingre i munden, og er begyndt at savle. JM siger at det er en normal del af udviklingen for en baby og ikke har med tænder at gøre. Vores datter bliver 5 måneder.

Vi kan ikke se nogle tænder der er på vej - synes bare det er mærkeligt at hun pludselig ikke sover ret godt om natten, og pylrer det meste af dagen.

Så derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad tegnene ved tænder var da jeres børn fik dem?

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2012

Rsa

Det er jo forkelligt hvornår børn får tænder og hvordan de reagerermpå det.

Min datter var 7 måneder da hun begyndte at få sine første tænder, har ikke kunnet mærke noget på hende, andet end hun savlede helt ekstremt meget (hun savlede ii forvejen meget).  Det er først nu, hvor kindtænderne er begyndt at komme (hun er 13 måneder), at vi mærker hun er generet af det og har smerter.. Igen savler hun meget og er enormt ked af det.

Kan det være tigerspring I oplever?

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Sådan var min datter også og alle sagde "det er nok tænder".. men min SP sagde som din.. og hun fik ret for der kom først en tand 3 måneder senere..

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Rsa skriver:

Det er jo forkelligt hvornår børn får tænder og hvordan de reagerermpå det.

Min datter var 7 måneder da hun begyndte at få sine første tænder, har ikke kunnet mærke noget på hende, andet end hun savlede helt ekstremt meget (hun savlede ii forvejen meget).  Det er først nu, hvor kindtænderne er begyndt at komme (hun er 13 måneder), at vi mærker hun er generet af det og har smerter.. Igen savler hun meget og er enormt ked af det.

Kan det være tigerspring I oplever?

Jeg ved faktisk ikke hvad "tigerspring" er. Jeg har læst om det herinde, men lige hvad der konkret menes med det er jeg ikke klar over?

Synes bare at hun er ekstremt pylret i forhold til, hvad hun plejer. Hun har i hvert fald ændret adfærdsmønster de sidste dage og gik ud fra at hun nok var ved at få tænder. Jeg kan ikke se nogle tænder der er på vej.

Tak for svar

/Fenja

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Den lykkelige skriver:

Sådan var min datter også og alle sagde "det er nok tæner".. men min SP sagde som din.. og hun fik ret for der kom først en tand 3 måneder senere..

Jo, men jeg har så også hørt og læst, at de sagtens kan være pylret i en periode over tænderne, men så først få dem meget senere. Håber da så bare ikke, at hun er så ked de næste mange måneder

Tak for svar!

/Fenja

Anmeld

27. januar 2012

Fam. Madsen

min søn på 6mdr. har fået 2 tænder og har en 3 som er på vej ud. vi har ikke som sådan mærket noget på. han savler ekstram meget og har fået nogen knupper på kinderne. som jeg tror er kommet pga. tænderne. også kommer han ALT i mundenen 

jeg har en veninde som har en dreng på 14 mdr. som også er ved og få tænder. han pyller meget sover dårligt om natten. han spiser ikke som han plejer og vil ikke have nogen mad som skal tygges for meget på. 

bare lige for og give der to forskellige eksempler

Anmeld

27. januar 2012

Den lykkelige

Jo, men jeg har så også hørt og læst, at de sagtens kan være pylret i en periode over tænderne, men så først få dem meget senere. Håber da så bare ikke, at hun er så ked de næste mange måneder

Tak for svar!

/Fenja

Nå ok det vidste jeg ikke.. men kan selvfølgelig godt "murre" i gummerne.. men min stoppede ALT i munden og savlede da hun var 3,5-4 måneder og frem og virkede irriteret i munden.. men min SP sagde at sådan er de.. og første tand brød ud 3 mdr senere
Men der var kun et par dage optil tanden gik igennem og et par dage efter hvor hun var TOTAL forandret.. Ked, pylret, irritabel, rastløs, ville ingen ting, alt var galt, minus søvn osv osv..

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Fam. Madsen skriver:

min søn på 6mdr. har fået 2 tænder og har en 3 som er på vej ud. vi har ikke som sådan mærket noget på. han savler ekstram meget og har fået nogen knupper på kinderne. som jeg tror er kommet pga. tænderne. også kommer han ALT i mundenen 

jeg har en veninde som har en dreng på 14 mdr. som også er ved og få tænder. han pyller meget sover dårligt om natten. han spiser ikke som han plejer og vil ikke have nogen mad som skal tygges for meget på. 

bare lige for og give der to forskellige eksempler

Vores datter sover heller ikke som hun plejer - hun vågner og græder meget mere end normalt. Ja, og hun vil også gerne have alt i munden, men det siger SP er helt alm. udvikling og at det ikke har noget med tænder at gøre...

Jeg må vel bare vente og se - men håber da, at hvis det ikke er tænder, at hun så snart får nogle mere rolige nætter og dagtimer.

Tak for dit input

/Fenja

Anmeld

27. januar 2012

Fenja09

Den lykkelige skriver:

Nå ok det vidste jeg ikke.. men kan selvfølgelig godt "murre" i gummerne.. men min stoppede ALT i munden og savlede da hun var 3,5-4 måneder og frem og virkede irriteret i munden.. men min SP sagde at sådan er de.. og første tand brød ud 3 mdr senere
Men der var kun et par dage optil tanden gik igennem og et par dage efter hvor hun var TOTAL forandret.. Ked, pylret, irritabel, rastløs, ville ingen ting, alt var galt, minus søvn osv osv..

Kan da godt være at det bare er det de kalder "tigerspring", selvom jeg ikke helt ved hvad det er  men hun har jo alderen til at få tænder, så tænkte bare at det nok var det. Jeg selv fik min første tand da jeg var lidt over 3 måneder...meeen jeg må jo vente og se

Anmeld

27. januar 2012

Fam. Madsen

Fenja09 skriver:

Vores datter sover heller ikke som hun plejer - hun vågner og græder meget mere end normalt. Ja, og hun vil også gerne have alt i munden, men det siger SP er helt alm. udvikling og at det ikke har noget med tænder at gøre...

Jeg må vel bare vente og se - men håber da, at hvis det ikke er tænder, at hun så snart får nogle mere rolige nætter og dagtimer.

Tak for dit input

/Fenja

har du prøvet og mærke om hendes gummer er bleven hårder. ??

tegne på tænder kan godt komme noget før tænderne kommer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.