Den migræne der, jeg hader den.... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Fru Hansen

Jeg lider også af migræne. Heldigvis kan der gå både hele og halve år mellem mine anfald.

Jeg har erfaret at min levevis spiller en stor rolle for hyppigheden af anfald. Hvis jeg i en periode ikke har fået søvn nok, spist/drukket visse former for fødevarer, været særligt presset på jobbet eller privat, været udsat for kraftig røg/parfumer osv

Derudover kan migræne medicin eller også bare alm. håndkøbs-smertestillende også give hovedpine ved hyppig brug over længere tid.

Måske var det en ide at kigge lidt på hans/jeres levevis og se om der er en sammenhæng et sted som i ikke har opdaget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Sabina

Mira0911 skriver:

Puh din migræne lyder godt nok meget slem... Hans er ikke med aura... Spurgte ham lige hvilken form for migræne han har, det vidste han ikke.. Så jeg tænker det er Horton's migræne han har, jeg er ikke sikker... 

Han er nu meget glad og tryg ved sin læge, og det er jeg bestemt ikke... Jeg kan ikke gøre ret meget, for han er godt nok stædig... 

Han sagde i eftermiddags at det måske var pga EM håndbold han fik migræne... 

Hihi EM-migræne ..
Ej men det er da utroligt at de mænd, skal være så stædige. De må forstå, at de bare vil hjælpe dem.

Men stadig det lyder voldsomt at han har haft det i 14 dage. Fortalte lige min kæreste om jeres tilfælde. Og han siger de burde scanne ham igen. Bare for en sikkerheds skyld.

Ja mine er ikke sjove. Og er så bange for at få dem, nu hvor jeg er blevet mor. For kan jo ikke gå de færste timer, fordi jeg f.eks bliver lan i den ene side af kroppen..

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Fru Hansen skriver:

Jeg lider også af migræne. Heldigvis kan der gå både hele og halve år mellem mine anfald.

Jeg har erfaret at min levevis spiller en stor rolle for hyppigheden af anfald. Hvis jeg i en periode ikke har fået søvn nok, spist/drukket visse former for fødevarer, været særligt presset på jobbet eller privat, været udsat for kraftig røg/parfumer osv

Derudover kan migræne medicin eller også bare alm. håndkøbs-smertestillende også give hovedpine ved hyppig brug over længere tid.

Måske var det en ide at kigge lidt på hans/jeres levevis og se om der er en sammenhæng et sted som i ikke har opdaget.

Jeg er på slankekur på fredag er det 14 dage siden jeg startede på det... Der er blevet ændret meget i kosten... 

Anmeld

25. januar 2012

Sabsy

Mira0911 skriver:

Jeg skal nok lige nævne det overfor ham når han magter at høre snak om det migræne... Det gør han hvert fald slet ikke nu... Får nærmest bidt hovedet af... 

Eller akupunktur (staves) - jeg kender mange med held via de behandlinger.. Rigtig god bedring med ham Men han skal næsten prøve det

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Sabina skriver:

Hihi EM-migræne ..
Ej men det er da utroligt at de mænd, skal være så stædige. De må forstå, at de bare vil hjælpe dem.

Men stadig det lyder voldsomt at han har haft det i 14 dage. Fortalte lige min kæreste om jeres tilfælde. Og han siger de burde scanne ham igen. Bare for en sikkerheds skyld.

Ja mine er ikke sjove. Og er så bange for at få dem, nu hvor jeg er blevet mor. For kan jo ikke gå de færste timer, fordi jeg f.eks bliver lan i den ene side af kroppen..

Han er virkelig virkelig stædig... Han er ret sur på mig nu, fordi jeg sidder og fortæller om de foreslag der kommer... 

Men... Jeg startede jo på slankekur (På Fredag 14 dage siden) og der er ændret meget i kosten... 

Så ved slet ikke om det kan være det? 

Anmeld

25. januar 2012

Fru Hansen

Mira0911 skriver:

Ja... uuuh, jeg skal hvis tie stille nu kan jeg høre på ham... 

Han plejer at tage et glas vand med 2 treoer i... Spurgte ham selv om det er en dosis han selv har opfundet, ja det var det... Hvor jeg sagde til ham at han ved godt hvad der sker, for knap 2 år siden fik han overdosis af treo, treo er jo ikke lige frem smart at tage... 

Har hele tiden sagt ham, tag nu kun en treo i et glas... Han har fortsat med 2... 

Jeg tror jeg venter med at snakke mere med ham, til han er ude af denne periode her med anfaldene... 

Prøv evt. at læse på treo æsken. Med treo anbefaler de at man tager lidt mere end normal dosis ved lige netop migræne!

Der er selvfølgelig stadig en grænse for hvor meget man skal tage pr. døgn. Men jeg tager også nogle gange to treo til  min migræne. Hvis den første ikke hjælper i løbet af omkring 30 min. tager jeg endnu en og det plejer at hjælpe.

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Bubbes skriver:

Eller akupunktur (staves) - jeg kender mange med held via de behandlinger.. Rigtig god bedring med ham Men han skal næsten prøve det

Skal nok nævne det overfor ham, når migræne anfaldene har lagt sig... 

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Fru Hansen skriver:

Prøv evt. at læse på treo æsken. Med treo anbefaler de at man tager lidt mere end normal dosis ved lige netop migræne!

Der er selvfølgelig stadig en grænse for hvor meget man skal tage pr. døgn. Men jeg tager også nogle gange to treo til  min migræne. Hvis den første ikke hjælper i løbet af omkring 30 min. tager jeg endnu en og det plejer at hjælpe.

Så det er helt fint at han tager 2 treo til et glas så? Jeg er ikke inde i alt det... Men læser da lige æsken næste gang... 

Anmeld

25. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Mira0911 skriver:

Han har en recept til at ligge på det, han nægter det, han siger hver gang  at han ikke kan tåle det... Hvortil jeg spørger om han har prøvet det, han siger nej og ved at han ikke kan tåle det... Rigtig stædig er han... 

Det samme siger han med sprøjten han skal have i sjældne tilfælde hvor han har kastet op i flere timer, og de to gange han har fået det, har den virket på ham så det er noget pjat med ham og hans "jeg kan ikke tåle det" hvert fald med sprøjten... 

Det er ikke alle der kan tåle Imigran, selv får jeg det værre af det lort... 1/2 side ansigtssmerter og får det rigtig skidt.. Mere end jeg har i forvejen.. Men siden jeg begyndte at få maxalt er mine anfald blevet færre og mindre.. Top Nice!!! Maxalt er en smeltetablet, så det virker selv om maven er gået i stå pga kvalme.. måske skulle han prøve nogle andre piller end sumatriptanerne...
Altså jeg har selv haft migræne siden jeg var 12 år. Først får jeg synsforstyrrelser i 30-60 min. Herefter dundrende hovedpine og nogle gange tale- og føleforstyrrelser.. I nogle perioder kan jeg have op til 5 anfald på en uge, men det er yderst sjældent...
Jeg har efterhånden prøvet alt mulig medicin.. Imigran, betablokkere, steroider, primperan, ergotamin... Og det eneste der kan holde mig på benene uden mit hovede eksploderer, er Maxalt..

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Det er ikke alle der kan tåle Imigran, selv får jeg det værre af det lort... 1/2 side ansigtssmerter og får det rigtig skidt.. Mere end jeg har i forvejen.. Men siden jeg begyndte at få maxalt er mine anfald blevet færre og mindre.. Top Nice!!! Maxalt er en smeltetablet, så det virker selv om maven er gået i stå pga kvalme.. måske skulle han prøve nogle andre piller end sumatriptanerne...
Altså jeg har selv haft migræne siden jeg var 12 år. Først får jeg synsforstyrrelser i 30-60 min. Herefter dundrende hovedpine og nogle gange tale- og føleforstyrrelser.. I nogle perioder kan jeg have op til 5 anfald på en uge, men det er yderst sjældent...
Jeg har efterhånden prøvet alt mulig medicin.. Imigran, betablokkere, steroider, primperan, ergotamin... Og det eneste der kan holde mig på benene uden mit hovede eksploderer, er Maxalt..

Puh jeg får en hel knude i maven når I fortæller jeg Jeres migræne... 

Jeg tager snakken med ham når han er over anfaldene... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.