Den migræne der, jeg hader den.... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

Fru Hansen

Så det er helt fint at han tager 2 treo til et glas så? Jeg er ikke inde i alt det... Men læser da lige æsken næste gang... 

Jeg er lidt i tvivl om der står at man skal bruge mere end et glas, men umiddelbart så mener jeg at der bare står noget med ½ glas vand til EN treo og at dosis som sagt er højere ved migræne.

Måske kan man finde noget mere præcist på nettet.

OBS jeg er ikke læge så tag mig ikke på ordet, undersøg selv nærmere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Sabina

Mira0911 skriver:

Han er virkelig virkelig stædig... Han er ret sur på mig nu, fordi jeg sidder og fortæller om de foreslag der kommer... 

Men... Jeg startede jo på slankekur (På Fredag 14 dage siden) og der er ændret meget i kosten... 

Så ved slet ikke om det kan være det? 

Hvis du googler migræne, så står der på wikipedia at det også kan komme, af forskellige fødevare.

Hmm, det er virkelig ærgeligt at han ikke bare overgiver sig. Og for det tjekket, et gang for alle..
Det er jo så øv, at sidde på sidelinjen og ikke kunne gøre noget.

Anmeld

25. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Mira0911 skriver:

Han er virkelig virkelig stædig... Han er ret sur på mig nu, fordi jeg sidder og fortæller om de foreslag der kommer... 

Men... Jeg startede jo på slankekur (På Fredag 14 dage siden) og der er ændret meget i kosten... 

Så ved slet ikke om det kan være det? 

Det kan sagtens være kosten..
Hvis jeg ændre drastisk i min kost, starter op på træning fra nul, drikker for lidt vand, får for lidt søvn eller går på druk flere dage i træk... Så er der kontant afregning ved kasse ét..
Jeg har det allerbedst hvis min kost primært består af grønt og kød, begrænset mængde mælk og frugt. (vægtkonsulenternes kostplan er fantastisk)
Nogle læger skriver meget stærke B-vitaminer ud (kun recept) som forebyggelse.

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Sabina skriver:

Hvis du googler migræne, så står der på wikipedia at det også kan komme, af forskellige fødevare.

Hmm, det er virkelig ærgeligt at han ikke bare overgiver sig. Og for det tjekket, et gang for alle..
Det er jo så øv, at sidde på sidelinjen og ikke kunne gøre noget.

Har også hørt at det kan komme af fødevare... Om kostomlægningen kan være skyld i det, aner jeg ikke... 

Synes også det er ærgerlig... Han er godt nok stædig.. 

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Fru Hansen skriver:

Jeg er lidt i tvivl om der står at man skal bruge mere end et glas, men umiddelbart så mener jeg at der bare står noget med ½ glas vand til EN treo og at dosis som sagt er højere ved migræne.

Måske kan man finde noget mere præcist på nettet.

OBS jeg er ikke læge så tag mig ikke på ordet, undersøg selv nærmere

Jeg undersøger det lige nærmere... 

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Det kan sagtens være kosten..
Hvis jeg ændre drastisk i min kost, starter op på træning fra nul, drikker for lidt vand, får for lidt søvn eller går på druk flere dage i træk... Så er der kontant afregning ved kasse ét..
Jeg har det allerbedst hvis min kost primært består af grønt og kød, begrænset mængde mælk og frugt. (vægtkonsulenternes kostplan er fantastisk)
Nogle læger skriver meget stærke B-vitaminer ud (kun recept) som forebyggelse.

Han får også forbyggende piller men er en klovn til at huske at tage dem... Kan jo ikke være rigtigt at jeg skal huske ham på det hver gang... 

Håber hvert fald de anfald aftager snart... 

Anmeld

25. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

wamse skriver:

Jeg lider af migræne, hvilket du sikkert har set på fb  Mit varer ca. et døgn, og det svinger meget, hvor ofte jeg har det. Når jeg har anfald, kan jeg absolut intet andet, end at ligge i sengen, med nedrullede persienner. Dufte er meget kraftigere, og jeg har meget kvalme. Hvert skridt jeg tager, lyder som store bongotrommer i mit hovede Jeg har haft et anfald, hvor jeg ikke kunne snakke, dvs. at jeg kunne tænke, at jeg fx var sulten, men kunne ikke sige det, så ordene der kom ud, omhandlede noget helt andet. Jeg var vildt skræmt

Først og fremmest tænker jeg jo, at din kæreste selv bærer en del af ansvaret for hans anfald Det er jo for dumt, at han ikke får taget sig bedre af det, og han kan da heller ikke være det bekendt overfor jer, som skal være i nærheden af ham. Jeg tænker, at han skulle få afprøvet de forskellige ting igen, som fx kiroprakter, for så måske at registrere det mere systematisk, om der sker en forbedring, hvilket du måske kunne hjælpe ham med

Jeg har hørt, at hvis man spiser 2x panodil + 1 treo, så skulle det virke super godt mod migræne - et forsøg værd 

Du må IKKE kombinerer acetylsalisylsyre (treo) og panodil..
Du smadre din lever og nyre. Det er total NO GO!

Anmeld

25. januar 2012

Sabina

Mira0911 skriver:

Har også hørt at det kan komme af fødevare... Om kostomlægningen kan være skyld i det, aner jeg ikke... 

Synes også det er ærgerlig... Han er godt nok stædig.. 

Kan du ikke prøve at sige det er for jeres barns skyld og din.
Nu må han overgive sig lidt. Det er jo heller ikke sundt at have migræne

kæmpe knus til dig .

Anmeld

25. januar 2012

Rikke Houmøller Thaarup

Mira0911 skriver:

Han får også forbyggende piller men er en klovn til at huske at tage dem... Kan jo ikke være rigtigt at jeg skal huske ham på det hver gang... 

Håber hvert fald de anfald aftager snart... 

Har han astma?? Spørger fordi at hvis han får bricanyl så modvirker det hvis han får betablokkere som forebyggende.... Og så virker de ikke.

Anmeld

25. januar 2012

Mira0911

Rikke Houmøller Thaarup skriver:

Har han astma?? Spørger fordi at hvis han får bricanyl så modvirker det hvis han får betablokkere som forebyggende.... Og så virker de ikke.

Nej han har ikke astma... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.