Udebleven menstruation - negative graviditetstest, men symptomer på graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2009

mlodahl

T231109 skriver:

Jeg sagde til ham, at jeg vidste man også ville kunne se det hvis man tog en blodprøve, men så svarede han bare, at der ikke var ret megen forskel fra at tage en graviditetstest.

Så jeg er tuvnget til at være i venteposition igen, indtil lægen er overbevist.

- og takker

Hej
Jeg ved godt det er en meget gammel debat efterhånden, men jeg ville bare lige dele lidt viden om graviditetsprøven

Der er faktisk ikke stor forskel - for en blodprøve (i forbindelse med graviditet) og graviditetstest påviser nøjagtig det samme.
Når fosteret udvikler sig, bliver der udskilt et hormon (HCG)
Det er dette hormon man leder efter for at se om man er gravid - for det bliver kun produceret ved graviditet.
Dvs. at en graviditetstest kan godt teste negativ og du stadig er gravid, men viser den positiv - så er du gravid, for en test kan ikke vise den er positiv for et stof der ikke er der.

Men tillykke med maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2009

Smukkert

mlodahl skriver:

Hej
Jeg ved godt det er en meget gammel debat efterhånden, men jeg ville bare lige dele lidt viden om graviditetsprøven

Der er faktisk ikke stor forskel - for en blodprøve (i forbindelse med graviditet) og graviditetstest påviser nøjagtig det samme.
Når fosteret udvikler sig, bliver der udskilt et hormon (HCG)
Det er dette hormon man leder efter for at se om man er gravid - for det bliver kun produceret ved graviditet.
Dvs. at en graviditetstest kan godt teste negativ og du stadig er gravid, men viser den positiv - så er du gravid, for en test kan ikke vise den er positiv for et stof der ikke er der.

Men tillykke med maven

Takker .
Den test lægen tog dengang viste også en meget svag lyserød streg.. Men han sagde stadig at han ikke troede på jeg var gravid.. Det var jeg så og nu glæder jeg mig bare til de sidste 11 uger er gået

Anmeld

18. januar 2010

morhannnah08

der gik lang tid før jeg havde en positiv test. da den endelig kom, tog jeg vil lægen med det samme for en sikkerheds skyld. og der fik vi regnet det sammen med jeg var 11 uger henne.

Anmeld

21. april 2010

~stine

Hmm.. jeg har haft præcis de samme symtomer - sindsygt oppustet ømme bryster - tisser hele tiden - humørsvingninger - ondt i underlivet.. jeg blev testet hos min læge for en uge siden men den var negativ - men det var også ret tidligt for jeg skulle først havet haft min menstrution i går.. så nu venter jeg spændt på om den kommer - men troede det var helt udelukket når testen var negativ - men det er det vidst ikk kan jeg forstå det ikke er ?????

Anmeld

19. maj 2010

misspippi

Selvom det her er et meget gammelt indlæg vil jeg alligevel skrive.

Jeg er bare SÅ glad for at læse om andre der har været/er i samme situation som mig.

Jeg har to dejlige drenge i forvejen og ved begge garviditeter har testen været positiv dagen efter jeg skulle have haft min menstruation.

Min menstruation har altid været regelmæssig, kan nærmest altid sige dag og klokkeslet for hvornår det kommer. Hvis den er udeblevet er der maks gået 2 dage eller også har jeg været gravid.

Denne gang er jeg nu 6 dage over tid og har taget to graviditetstest. den ene endda hos egen læge og begge er negative.

Jeg føler at jeg er gravid, jeg kan mærke forandringerne i kroppen.

Brysterne er ikke ømme, men tunge og kvalmen har nu været der de sidste 3 morgener.

Jeg håber bare ikke det er noget jeg bilder mig selv ind. Men man kan godt føle sig lidt dum, når testen viser en ting, men man føler noget andet.

Jeg skal til lægen igen i næste uge, hvis ikke der er sket noget.Så jeg må desværre gå rundt lidt endnu i en forvirret og fortvivlet tilstand. For vi vil rigtig gerne have et barn mere. Men jeg vil også gerne have at min krop fungere og at det ikke er noget alvorligt der er galt.

Hilsen Misspippi

Anmeld

12. juli 2010

Sea

Ved godt der ikke rigtig ser ud til at være gang i dette forum, men har lige brug for at hive op i den.

Hvor er det rart at finde ud af, det er normalt med der går så lang tid før nogle får en positiv test.

Jeg har symptomerne, der er gået 11 dage hvor min mens er udeblevet, men de tre tests, jeg har taget, har været KLART negative. (taget fredag, lørdag og søndag - sen mandag i dag).

Jeg er meget nervøs for om der er noget galt. Kan symptomerne været til andet end graviditet ?

Jeg ved ikke helt om jeg ønsker, testen er positiv. Jeg vil gerne være forældre, længes næsten efter det, men min kæreste er ikke klar. Han ser forskrækket og TRIST ud hver gang det kommer på banen. Han er 25, mens jeg snart er 20.

Mest af alt håber jeg bare snart at have vished om, hvad der er "galt" - om jeg er gravid eller om der er et eller andet galt. Jeg frygter næsten det væreste..

Nogen, der kan hjælpe mig med, hvad grunden til menstruationen udebliver, hvis det ikke er graviditet ?

Sascha

Anmeld

12. juli 2010

tbk

Hej Sascha.

Ved hvordan du har det.. Oplever det samme lige nu..

Jeg har dog en pige på 2 år og vi er så småt ved at øve os på nr. to..

Ca en uge efter ægløsning fik jeg smerter i underlivet, som mens smerter og har haft dam i næsten 3 uger nu.. Jeg har kvalme, er træt, meget oppustet og har mad lede.. Men har taget 3 negative test, både hos lægen og herhjemme, er gået 5 dage over tid nu..

Mærkeligt, for selvom jeg står med en negativ test, kan jeg ikke helt tro på det, da min krop fortæller mig noget andet..

Håber jeg snart får vished!! Så føler med dig, men kan ikke give dig nogle svar på hvorfor det udebliver, hvis det ikkr er graviditet..

MVH TBK

Anmeld

12. juli 2010

NessaXenia

årrrh hvor er jeg lettet!

jeg har det på samme måde, symptomer osv, men kun negative tests...

Det er nok kun tid der skal gå før vi får svar på vores spørgsmål med de 2 streger..

Knus Nina Sophia

Anmeld

12. juli 2010

tbk

Ja lad os endelig få de to streger!!!

Krydser fingre for os alle..

Anmeld

13. juli 2010

Sea

Tak for jeres svar

Jeg kom en tur til lægen i dag, og han meddelte mig, der intet var galt - alt var i skønneste orden og jeg er ikke gravid.

Selvom det godt kan ærge én lidt, når man har begyndt tankerne om, hvad det kunne blive til, så er jeg glad nok for svaret.

Min kæreste og jeg er begge studerende og bor i en lille lejlighed, så det er ikke de optimale omstændigheder til et barn.

Min læge sagde, min mens kunne være udeblevet pga. stress - jeg har lige afsluttet HF, og eksamenerne tog virkelig hårdt på mig. Og han sagde, han ville give det en måned, og har jeg ikke fået det inden da, så vil han gerne høre fra mig igen.

Heldigvis - alt taget i betragtning - så er det kommet i dag, så jeg er lettet - har frygtet der kunne være andet galt.

tbk : Har du været stresset og plejer det at være regelmæssigt for dig ? Det er virkelig nervepirrende ikke at vide, hvad der er "galt"..

Krydser fingre for jeres to streger, og glæder mig til jeg selv går efter dem Held og lykke

Sascha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.