Overvægtig og amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

JeNoVa

Er det noget man kan blive ked af at læse? 

Det er en artikel fra internetavisen Information, der hedder "Overvægt hæmmer amning". Artiklen er sagligt skrevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Muhmi

CmarianN skriver:

Jeg KAN jeg VIL jeg SKAL  

Og hvor er du da i grunden også bare S E J 

Nemlig! That's the spirit!!

Hehe.. Tak... Jeg prøver

Anmeld

10. januar 2012

CeViss

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Jeg har termin her sidst i Januar. Jeg bor i Esbjerg og egentlig er det sådan at vi (også som 1. gangs fødende) skal føde ambulant.

MEN fordi min BMI er over 35 bliver jeg tilbudt opholdt på mor/barn center.

Dette gør jeg FORDI man gennem forskningsbasseret viden har erfaret at overvægtige kvinder har svære ved, at amme.

At jeg bliver tilbudt oholdt på mor/barn centret har jeg det ret godt med, MEN hvis man ikke var bekymret for det amning før, så blev jeg det da, da jeg fik den udmelding.

NU EFTERLYSER JEG LIDT JERES ERFARINGER MED AMNING OG OVERVÆGT - OG FOR DEN SAGS SKYLD TIPS OG TRIKS!!! 

På forhånd tak 

Hej :-) Jeg er overvægtig og jeg havde ingen problemer med at amme. Det løb helt vildt. Og sygeplejerskerne havde ikke set en med så meget mælk rigtig længe. Så jeg synes ikke at du kan blive bange for det med amningen. :-) Selvom sygehuset giver dig grund til bekymring. Du skal nok komme til at amme :-)

Anmeld

11. januar 2012

ledermus

CmarianN skriver:

Nej okay, det er måske mange bud derpå  For man høre jo altså også om normaltvægtige der ikke har mælk nok!

ja nemlig og personligt tror jeg heller ikke det havde noget med min overvægt at gøre

Anmeld

11. januar 2012

mor2011_

Er også overvægtig og hvor jeg synes at det er syndhele jer som skulle høre på det helegraviditeten jeg har aldrig hørt at lægen eller jdm har sagt noget om ion overvægt da jeg var gravid.. Og det med amning har jeg ikke hørt før ingen problemer her og kender ande overvægtige som aldrig haft problem med at amme 

Anmeld

11. januar 2012

Christina.78

Giver lige mit besyv med her også..er selv en af de tungere og har aldrig haft problemer med amning..grundet vores forløb var vi jo på sygehuset lidt længere tid, men fik amningen op at køre i den tid og ammede snart til tøzen var 9-10 mdr..til¨sidst dog kun en nattår..

men har aldrig hørt fra jordemoder, lægerne, sygehuspersonalet at min overvægt skulle hindre mig i at amme..hun blev lagt til og tog imod og jeg havde mælk nok..

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

CeViss skriver:

Hej :-) Jeg er overvægtig og jeg havde ingen problemer med at amme. Det løb helt vildt. Og sygeplejerskerne havde ikke set en med så meget mælk rigtig længe. Så jeg synes ikke at du kan blive bange for det med amningen. :-) Selvom sygehuset giver dig grund til bekymring. Du skal nok komme til at amme :-)

Tusind tak for dit opmuntrende svar 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

JeNoVa skriver:

Det er en artikel fra internetavisen Information, der hedder "Overvægt hæmmer amning". Artiklen er sagligt skrevet.

Okay  Tak for tippet.

Jeg tror bare jeg nøjes med solstrålehistorierne herinde 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

Christina.78 skriver:

Giver lige mit besyv med her også..er selv en af de tungere og har aldrig haft problemer med amning..grundet vores forløb var vi jo på sygehuset lidt længere tid, men fik amningen op at køre i den tid og ammede snart til tøzen var 9-10 mdr..til¨sidst dog kun en nattår..

men har aldrig hørt fra jordemoder, lægerne, sygehuspersonalet at min overvægt skulle hindre mig i at amme..hun blev lagt til og tog imod og jeg havde mælk nok..

Dejligt at høre 

Anmeld

11. januar 2012

CmarianN

mor2011_ skriver:

Er også overvægtig og hvor jeg synes at det er syndhele jer som skulle høre på det helegraviditeten jeg har aldrig hørt at lægen eller jdm har sagt noget om ion overvægt da jeg var gravid.. Og det med amning har jeg ikke hørt før ingen problemer her og kender ande overvægtige som aldrig haft problem med at amme 

Ja man skal finde sig i meget... Dejligt du slap for al opsangen 

Og tak for et opløftende svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.