Overvægtig og amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

maryjane

Ej hvad? Det har jeg skisme aldrig hørt om

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

marloutti

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Jeg har termin her sidst i Januar. Jeg bor i Esbjerg og egentlig er det sådan at vi (også som 1. gangs fødende) skal føde ambulant.

MEN fordi min BMI er over 35 bliver jeg tilbudt opholdt på mor/barn center.

Dette gør jeg FORDI man gennem forskningsbasseret viden har erfaret at overvægtige kvinder har svære ved, at amme.

At jeg bliver tilbudt oholdt på mor/barn centret har jeg det ret godt med, MEN hvis man ikke var bekymret for det amning før, så blev jeg det da, da jeg fik den udmelding.

NU EFTERLYSER JEG LIDT JERES ERFARINGER MED AMNING OG OVERVÆGT - OG FOR DEN SAGS SKYLD TIPS OG TRIKS!!! 

På forhånd tak 

Åh puha, man skal virkelig finde sig i meget fordi man er overvægtig!! Jeg hørte heller ikke på andet konstant gennem hele graviditeten! Min bækkenløsning blev ikke taget alvorligt, for "du er jo en stor pige"!! Den sætning har jeg fået smidt i hovedet konstant...

Nå, men til det amning.... Jeg producerede simpelthen så lidt mælk at min søn tabte sig helt ekstremt, så jeg- meget i mod sygeplejerskernes vilje - valgte at gå over til flaske, så min søn kunne blive mæt og gulsoten forsvinde... Senere var vi til opfølgning ved en mega-skrap jordemoder. Hun blev nærmest sur over at jeg havde opgivet at amme og kunne ikke forstå at der ikke var nogen, der havde fortalt mig at overvægtiges mælk kunne være tre fire uger om at løbe til!!! Og næste gang havde jeg bare at klø på og ikke gi op så let!!! Jeg var på grådens rand, da jeg gik derfra!!! Ikke fedt at tale sådan til en nybagt mor, der hjertens gerne ville ha ammet, men altså ikke kunne...

Men jeg tror ikke på det kun var overvægtens skyld, jeg ikke kunne. Min mormor, mor og søster har heller ikke produceret ret meget mælk og de er altså alle normalvægtige....

Jeg håber, du kan amme og at det går fint og nemt... Held og lykke med det hele...

Anmeld

10. januar 2012

B&J

jeg havde en bmi på over 50 da jeg fik min søn vi kunne sagten amme.. men han faldt i søvn hver gang fordi det gik for langsomt til at starte med mend et havde ikke noget med overvægt af gøre så vi gik til flasken men tror sagtens du kan amme og det er da dejligt du kan få så god hjælp til det også

Anmeld

10. januar 2012

LLN

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Jeg har termin her sidst i Januar. Jeg bor i Esbjerg og egentlig er det sådan at vi (også som 1. gangs fødende) skal føde ambulant.

MEN fordi min BMI er over 35 bliver jeg tilbudt opholdt på mor/barn center.

Dette gør jeg FORDI man gennem forskningsbasseret viden har erfaret at overvægtige kvinder har svære ved, at amme.

At jeg bliver tilbudt oholdt på mor/barn centret har jeg det ret godt med, MEN hvis man ikke var bekymret for det amning før, så blev jeg det da, da jeg fik den udmelding.

NU EFTERLYSER JEG LIDT JERES ERFARINGER MED AMNING OG OVERVÆGT - OG FOR DEN SAGS SKYLD TIPS OG TRIKS!!! 

På forhånd tak 

Hej

Jeg er meget overvægtig og har fået 2 børn med 6 års mellemrum. Jeg har ingen af gangene haft problemer med at amme, og har haft mælk i rå mængder. Skal lige siges at min mor ikke kunne amme hverken mig eller min søster.

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

LauraLW skriver:

Jeg er også en stor pige, og havde INGEN problemer med amning. Havde heller ikke hørt at det skulle være et problem inden.

Gode råd... hmm... ved ikke om det er vægtrelateret, men jeg anbefaler altid ammepude, indkøb af suttebrikker INDEN du finder ud af om de skal bruges, erstatning + flasker HVIS amning driller en dum nat, uldammeindlæg eller engangs (pigeon er gode) og en god amme bh.

Dejligt, at høre og TAK for dine tips 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

Janni. skriver:

Min første tanke var også om maven skulle være i vejen. 

Men det lyder som en god idé med et kort ophold på mor/barn for at få amningen helt op at køre. 

Jeg fødte en søndag, udskrevet om tirsdagen (lidt længere ophold fordi knægten havde for lavt blodsukker), og alligevel følte jeg ikke at jeg havde fået nok undervisning i at amme  

Nej okay, så skal jeg måske bare tage imod tilbudet 

Det er heldigvis noget jeg må se an... Så det gør jeg da bestemt bare hvis jeg føler mig usikker 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

frkrbj skriver:

ja man skal høre på det hele tiden og de holder først op når du HAR født, Jeg synes det er anstrengene. Der er jo ingen der behøver at fortælle mig at jeg er stor, for det ved jeg ved gud om nogenMen self kan du amme, jeg ammer på alle tænkelige måder, sidende, liggende og stående Ja ja

Nå men så kan jeg da glæde mig til jeg har født, af flere grunde 

Men du har ret i det er anstregnende og det er som om folk INGEN hæmninger har og ikke tænker over man stadig har følelser...

Men skønt at høre du ikke har haft problemer med amning 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

ledermus skriver:

Der var en af de ansatte på barselsgangen der sagde til mig at det nok var pga min overvægt at jeg ikke havde nok mælk men alle andre jeg spurgte af fagfolk havde aldrig hørt om det før.

Jeg ammede i 4 måneder dog ikke fuldt ud måtte supplere op med flaske fordi der aldrig kom rigtigt gang i min mælkeproduktion men kender andre overvægtige som har produceret rigeligt med modermælk så ved ikke om der er hold i det og om det er derfor jeg ikke kunne amme fuldt ud

Nej okay, det er måske mange bud derpå  For man høre jo altså også om normaltvægtige der ikke har mælk nok!

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

Skønne Jønne skriver:

Jeg har også højt bmi, men fødte min lille Hjalte i torsdags og mælken strømmer altså ud nu
Men havde også fået at vide det kunne blive svært - men ingen problemer endnu

IH hvor er det godt og betryggende at høre  Og endnu engang tillykke med prinsen 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

maryjane skriver:

Ej hvad? Det har jeg skisme aldrig hørt om

Jeg havde sådan set heller aldrig hørt om det før 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.