Overvægtig og amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

SHERO

Jeg havde heller ingen problemer, tværdigmod, var det fantastisk nemt. Har aldrig haft ondt, spændinger, betændelse, bare let og ligetil, masser af mælk og skønt skønt :-D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Polkaprik

Jeg var også ret så overvægtig da jeg fik min datter og ammede hende næsten fuldt ud indtil hun 1 år

Havde aldrig nogle probemer med det andet end hun var FOR glad for babsen så hun ikke gad spise noget andet..hehe..

Anmeld

10. januar 2012

mkb123

marloutti skriver:

Åh puha, man skal virkelig finde sig i meget fordi man er overvægtig!! Jeg hørte heller ikke på andet konstant gennem hele graviditeten! Min bækkenløsning blev ikke taget alvorligt, for "du er jo en stor pige"!! Den sætning har jeg fået smidt i hovedet konstant...

Nå, men til det amning.... Jeg producerede simpelthen så lidt mælk at min søn tabte sig helt ekstremt, så jeg- meget i mod sygeplejerskernes vilje - valgte at gå over til flaske, så min søn kunne blive mæt og gulsoten forsvinde... Senere var vi til opfølgning ved en mega-skrap jordemoder. Hun blev nærmest sur over at jeg havde opgivet at amme og kunne ikke forstå at der ikke var nogen, der havde fortalt mig at overvægtiges mælk kunne være tre fire uger om at løbe til!!! Og næste gang havde jeg bare at klø på og ikke gi op så let!!! Jeg var på grådens rand, da jeg gik derfra!!! Ikke fedt at tale sådan til en nybagt mor, der hjertens gerne ville ha ammet, men altså ikke kunne...

Men jeg tror ikke på det kun var overvægtens skyld, jeg ikke kunne. Min mormor, mor og søster har heller ikke produceret ret meget mælk og de er altså alle normalvægtige....

Jeg håber, du kan amme og at det går fint og nemt... Held og lykke med det hele...

hold nu k.... sådan en kommentar er da lige til at  sig over... det er utroligt hvad man skal finde sig i, som overvægtig! 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

marloutti skriver:

Åh puha, man skal virkelig finde sig i meget fordi man er overvægtig!! Jeg hørte heller ikke på andet konstant gennem hele graviditeten! Min bækkenløsning blev ikke taget alvorligt, for "du er jo en stor pige"!! Den sætning har jeg fået smidt i hovedet konstant...

Nå, men til det amning.... Jeg producerede simpelthen så lidt mælk at min søn tabte sig helt ekstremt, så jeg- meget i mod sygeplejerskernes vilje - valgte at gå over til flaske, så min søn kunne blive mæt og gulsoten forsvinde... Senere var vi til opfølgning ved en mega-skrap jordemoder. Hun blev nærmest sur over at jeg havde opgivet at amme og kunne ikke forstå at der ikke var nogen, der havde fortalt mig at overvægtiges mælk kunne være tre fire uger om at løbe til!!! Og næste gang havde jeg bare at klø på og ikke gi op så let!!! Jeg var på grådens rand, da jeg gik derfra!!! Ikke fedt at tale sådan til en nybagt mor, der hjertens gerne ville ha ammet, men altså ikke kunne...

Men jeg tror ikke på det kun var overvægtens skyld, jeg ikke kunne. Min mormor, mor og søster har heller ikke produceret ret meget mælk og de er altså alle normalvægtige....

Jeg håber, du kan amme og at det går fint og nemt... Held og lykke med det hele...

Sikke da en træls oplevelse for dig 

Men ja man har da også hørt om normalvægtige der ikke har haft mælk nok, så ved nu heller ikke om man skal tænke det er pga overvægten?!

Synes nu det lyder VILDT hvis der kan gå op til 3-4 uger før mælken ved overvægtigte løber til  Altså i mod de 3-4 dage ved "almindelige"...

Hvis det var mig er jeg heller kke sikker på jeg kunne holde ud SÅ længe, når den bette bare taber sig og taber sig - man må da føle sig som en dårlig mor! Det ville jeg nok også have svært ved at stå model til!

Tak for dit svar... 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

B&J skriver:

jeg havde en bmi på over 50 da jeg fik min søn vi kunne sagten amme.. men han faldt i søvn hver gang fordi det gik for langsomt til at starte med mend et havde ikke noget med overvægt af gøre så vi gik til flasken men tror sagtens du kan amme og det er da dejligt du kan få så god hjælp til det også

Okay... Tak for dit svar 

Der er jo selvfølgelig ikke andet at gøre end at se tiden an!

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

LLN skriver:

Hej

Jeg er meget overvægtig og har fået 2 børn med 6 års mellemrum. Jeg har ingen af gangene haft problemer med at amme, og har haft mælk i rå mængder. Skal lige siges at min mor ikke kunne amme hverken mig eller min søster.

Okay, det var rart at høre!

Jeg må jo bare håbe på det ikke bliver et problem og hvis det gør håber jeg da ikke man "køre" på min overvægt....

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

Tullen85 skriver:

Jeg havde heller ingen problemer, tværdigmod, var det fantastisk nemt. Har aldrig haft ondt, spændinger, betændelse, bare let og ligetil, masser af mælk og skønt skønt :-D

Tak for glædes svar 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

Polkaprik skriver:

Jeg var også ret så overvægtig da jeg fik min datter og ammede hende næsten fuldt ud indtil hun 1 år

Havde aldrig nogle probemer med det andet end hun var FOR glad for babsen så hun ikke gad spise noget andet..hehe..

Hehe modsatte "problem" 

Med alle de opturs svar herinde, tænker jeg der nu nok er håb for mig 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

mkb123 skriver:

hold nu k.... sådan en kommentar er da lige til at  sig over... det er utroligt hvad man skal finde sig i, som overvægtig! 

Ja man får lidt af hvert med på vejen!

Kolde og hårde facs... Ikke noget med at pakke tingene lidt ind! 

Eat that shit 

Anmeld

10. januar 2012

tinasmor

Har ikke læst alle de andres svar, men ville helt sikket bede om en henvisning til det forskning som de snakker om. Jeg ville personlig aldrig ønske at blive indlagt før de overhoved ved om det bliver et problem. Som du selv siger er du jo mere obs på det nu og måske helt uden grund. Min svigerinde er en stor pige. Hun har 3 børn og der har aldrig været et enste problem.

Jeg vil modsat en af de andre der svarede sige, at jeg ikke synes du skal købe noget som helt før du ser om der er noget galt. Langt, langt de fleste. Tynde som tykke kan amme uden problemer (selv om det gør MEGA nas de første par uger)

Jeg er sikker på at du sagtens kan komme til at amme og tillykke med det lille vinunder i maven, må du få en god og nem graviditet og fødsel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.