Overvægtig og amning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.124 visninger
55 svar
0 synes godt om
10. januar 2012

CmarianN

Hej derude! 

Jeg har termin her sidst i Januar. Jeg bor i Esbjerg og egentlig er det sådan at vi (også som 1. gangs fødende) skal føde ambulant.

MEN fordi min BMI er over 35 bliver jeg tilbudt opholdt på mor/barn center.

Dette gør jeg FORDI man gennem forskningsbasseret viden har erfaret at overvægtige kvinder har svære ved, at amme.

At jeg bliver tilbudt oholdt på mor/barn centret har jeg det ret godt med, MEN hvis man ikke var bekymret for det amning før, så blev jeg det da, da jeg fik den udmelding.

NU EFTERLYSER JEG LIDT JERES ERFARINGER MED AMNING OG OVERVÆGT - OG FOR DEN SAGS SKYLD TIPS OG TRIKS!!! 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

frkrbj

Hm, jeg er også ret så meget overvægtig men har da aldrig hørt om det! Og har bestemt ikke haft problemer.. Hun hænger stadig fast her på 10. md!

Ej det synes jeg da lyder helt vildt, undskyld..

Anmeld

10. januar 2012

Janni.

Jeg hører heller ikke til den tynde fotomodel størrelse ha ha.! Og jeg havde ingen problemer med at amme.  Ammede både siddende i lænestolen, og liggende i sengen om natten, uden problemer. 

Har aldrig hørt at overvægtige skulle have flere problemer med amningen end normalvægtige.. 

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

frkrbj skriver:

Hm, jeg er også ret så meget overvægtig men har da aldrig hørt om det! Og har bestemt ikke haft problemer.. Hun hænger stadig fast her på 10. md!

Ej det synes jeg da lyder helt vildt, undskyld..

Det er jeg da kun glad for, at høre 

Tanker og tvivl omkring at blive mor for første gang er i forvejen ikke små, så det her var da bare en ekstra byrde på skulderen.

Men det overrasker mig egentlig ikke, har måtte høre på meget under min graviditet pga. for høj BMI - det er somom man er en dartskive der bare kan skydes løs på!

Anmeld

10. januar 2012

CmarianN

Janni. skriver:

Jeg hører heller ikke til den tynde fotomodel størrelse ha ha.! Og jeg havde ingen problemer med at amme.  Ammede både siddende i lænestolen, og liggende i sengen om natten, uden problemer. 

Har aldrig hørt at overvægtige skulle have flere problemer med amningen end normalvægtige.. 

Jeg havde nu heller ikke hørt om det før...

Tænkte om det var pga fedt i brystet som besværliggør mælkegennemstrømningen eller den tykke mavse som er i vejen?! 

Men er GLAD for, at høre du heller ikke har haft problemer  

Anmeld

10. januar 2012

LauraLW

Jeg er også en stor pige, og havde INGEN problemer med amning. Havde heller ikke hørt at det skulle være et problem inden.

Gode råd... hmm... ved ikke om det er vægtrelateret, men jeg anbefaler altid ammepude, indkøb af suttebrikker INDEN du finder ud af om de skal bruges, erstatning + flasker HVIS amning driller en dum nat, uldammeindlæg eller engangs (pigeon er gode) og en god amme bh.

Anmeld

10. januar 2012

Janni.

CmarianN skriver:

Jeg havde nu heller ikke hørt om det før...

Tænkte om det var pga fedt i brystet som besværliggør mælkegennemstrømningen eller den tykke mavse som er i vejen?! 

Men er GLAD for, at høre du heller ikke har haft problemer  

Min første tanke var også om maven skulle være i vejen. 

Men det lyder som en god idé med et kort ophold på mor/barn for at få amningen helt op at køre. 

Jeg fødte en søndag, udskrevet om tirsdagen (lidt længere ophold fordi knægten havde for lavt blodsukker), og alligevel følte jeg ikke at jeg havde fået nok undervisning i at amme  

Anmeld

10. januar 2012

frkrbj

CmarianN skriver:

Det er jeg da kun glad for, at høre 

Tanker og tvivl omkring at blive mor for første gang er i forvejen ikke små, så det her var da bare en ekstra byrde på skulderen.

Men det overrasker mig egentlig ikke, har måtte høre på meget under min graviditet pga. for høj BMI - det er somom man er en dartskive der bare kan skydes løs på!

ja man skal høre på det hele tiden og de holder først op når du HAR født, Jeg synes det er anstrengene. Der er jo ingen der behøver at fortælle mig at jeg er stor, for det ved jeg ved gud om nogenMen self kan du amme, jeg ammer på alle tænkelige måder, sidende, liggende og stående Ja ja

Anmeld

10. januar 2012

ledermus

CmarianN skriver:

Hej derude! 

Jeg har termin her sidst i Januar. Jeg bor i Esbjerg og egentlig er det sådan at vi (også som 1. gangs fødende) skal føde ambulant.

MEN fordi min BMI er over 35 bliver jeg tilbudt opholdt på mor/barn center.

Dette gør jeg FORDI man gennem forskningsbasseret viden har erfaret at overvægtige kvinder har svære ved, at amme.

At jeg bliver tilbudt oholdt på mor/barn centret har jeg det ret godt med, MEN hvis man ikke var bekymret for det amning før, så blev jeg det da, da jeg fik den udmelding.

NU EFTERLYSER JEG LIDT JERES ERFARINGER MED AMNING OG OVERVÆGT - OG FOR DEN SAGS SKYLD TIPS OG TRIKS!!! 

På forhånd tak 

Der var en af de ansatte på barselsgangen der sagde til mig at det nok var pga min overvægt at jeg ikke havde nok mælk men alle andre jeg spurgte af fagfolk havde aldrig hørt om det før.

Jeg ammede i 4 måneder dog ikke fuldt ud måtte supplere op med flaske fordi der aldrig kom rigtigt gang i min mælkeproduktion men kender andre overvægtige som har produceret rigeligt med modermælk så ved ikke om der er hold i det og om det er derfor jeg ikke kunne amme fuldt ud

Anmeld

10. januar 2012

Skønne Jønne

Jeg har også højt bmi, men fødte min lille Hjalte i torsdags og mælken strømmer altså ud nu
Men havde også fået at vide det kunne blive svært - men ingen problemer endnu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.