skønneunger skriver:
de fleste er i fuldtids aktivering! så det er faktisk lige så meget som en almindelig arbejder, det måske ikke nok?
samme som Diana...
Jeg ser bestemt ikke ned på folk der er på KH, men jeg synes det er ærgeligt der ikke er balance i tingene.
Altså, at det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage et job med mindsteløn....
Hvis jeg var enlig forsørger til mine to drenge, ville jeg da OVERVEJE (ikke gøre) om ikke vi som familie ville få mere ud af at jeg gik hjemme på KH og nussede om hjemmet, børnene og deltog i kurser, var i jobtræning mm, altimens børnene var små.... For hvis pengene ved at slide på jobbet 37/40 timer er den samme, så hvorfor ikke...
Det der er med KH i min optik, er at jeg synes mindstelønne er for lav, eller KH-satsen for høj!
Der er noget der skal rettes ind........
---------
KH er et super tilbud, ligesom DP også er det.
Men at sidde på KH og klynke over beløet fx. er for lavt, kan gøre mig som lønmodtager tosset. Og at klynke over man skal deltage i div. jobtræning, uagtet hvor tosset det så nærmest end måtte være, synes jeg er utaknemmeligt.
KH er super, og dem som modtager, gør det vel af en fornuftig årsag forestiller jeg mig.
Naivt, måske...? Vælger jeg ikke at tro folk bare sætter sig på sin flade, men det er da tosset at man i princippet kan gøre det, og modtage mere end det deobbelte for at slide sig igennem en uddannelse.....
Og så kan jeg lige tilføje en livsfilosofi, som jeg selv altid har levet efter, og som jeg stadgi holder krampeagtigt fast i:
DER ER ARBEJDE TIL DEM SOM VIL ARBEJDE!!!
- Jeg har altid haft minimum 1 job ad gangen, og har i perioder haft op imod 4-5 styk. Jeg er ikke kræsen, og tager nærmest hvad som helst for aldirg nogensinde at skulle ende på fx. KH.