en smugle forarget !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

SpunkenJo

skønneunger skriver:

de fleste er i fuldtids aktivering! så det er faktisk lige så meget som en almindelig arbejder, det måske ikke nok?

samme som Diana...

Jeg ser bestemt ikke ned på folk der er på KH, men jeg synes det er ærgeligt der ikke er balance i tingene.

Altså, at det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage et job med mindsteløn....

Hvis jeg var enlig forsørger til mine to drenge, ville jeg da OVERVEJE (ikke gøre) om ikke vi som familie ville få mere ud af at jeg gik hjemme på KH og nussede om hjemmet, børnene og deltog i kurser, var i jobtræning mm, altimens børnene var små.... For hvis pengene ved at slide på jobbet 37/40 timer er den samme, så hvorfor ikke...

Det der er med KH i min optik, er at jeg synes mindstelønne er for lav, eller KH-satsen for høj!
Der er noget der skal rettes ind........
---------

KH er et super tilbud, ligesom DP også er det.

Men at sidde på KH og klynke over beløet fx. er for lavt, kan gøre mig som lønmodtager tosset. Og at klynke over man skal deltage i div. jobtræning, uagtet hvor tosset det så nærmest end måtte være, synes jeg er utaknemmeligt.

KH er super, og dem som modtager, gør det vel af en fornuftig årsag forestiller jeg mig.

Naivt, måske...? Vælger jeg ikke at tro folk bare sætter sig på sin flade, men det er da tosset at man i princippet kan gøre det, og modtage mere end det deobbelte for at slide sig igennem en uddannelse.....

Og så kan jeg lige tilføje en livsfilosofi, som jeg selv altid har levet efter, og som jeg stadgi holder krampeagtigt fast i:
DER ER ARBEJDE TIL DEM SOM VIL ARBEJDE!!!

- Jeg har altid haft minimum 1 job ad gangen, og har i perioder haft op imod 4-5 styk. Jeg er ikke kræsen, og tager nærmest hvad som helst for aldirg nogensinde at skulle ende på fx. KH.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

morethanperfect

SpunkenJo skriver:

samme som Diana...

Jeg ser bestemt ikke ned på folk der er på KH, men jeg synes det er ærgeligt der ikke er balance i tingene.

Altså, at det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage et job med mindsteløn....

Hvis jeg var enlig forsørger til mine to drenge, ville jeg da OVERVEJE (ikke gøre) om ikke vi som familie ville få mere ud af at jeg gik hjemme på KH og nussede om hjemmet, børnene og deltog i kurser, var i jobtræning mm, altimens børnene var små.... For hvis pengene ved at slide på jobbet 37/40 timer er den samme, så hvorfor ikke...

Det der er med KH i min optik, er at jeg synes mindstelønne er for lav, eller KH-satsen for høj!
---------

Men at sidde på KH og klynke over beløet fx. er for lavt, kan gøre mig som lønmodtager tosset. Og at klynke over man skal deltage i div. jobtræning, uagtet hvor tosset det så nærmest end måtte være, synes jeg er utaknemmeligt.

KH er super, og dem som modtager, gør det vel af en fornuftig årsag forestiller jeg mig.

Naivt, måske...? Vælger jeg ikke at tro folk bare sætter sig på sin flade, men det er da tosset at man i princippet kan gøre det, og modtage mere end det deobbelte for at slide sig igennem en uddannelse.....

Forstår dig 100 % . 

Og ja , der er nogle der ikke gider og lave en skid , men det er langt fra alle ... Jeg syns ikke det er fedt og være på kontanthjælp , men jeg havde bare ikke andre muligheder dengang . Og skal uddanne mig til sommer , hvilket da blir et noget økonomisk hak , men jeg vil da helt klart hellere ha en udd. end og være på kontanthjælp resten af livet .
Og så syns jeg heller ikke folk skal brokke sig over kontanthjælpen . Den er IKKE for lav .  

Anmeld

9. januar 2012

AndreasMor84

Blot et tillægs spørgsmål som jeg ik forstår helt.. jer der får KH men har haft et job/uddannelse, hvorfor har I ikke været i A kasse så I kan få dagpenge i stedet?
Det er trods alt en anden sats og betalingen til a-kassen kan jo trækkes fra i skat.

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

SpunkenJo skriver:

Jamen vi er næsten enige vi dog ikke enige i at man bare går der hjemme for det gør man altså ikke mange knokler også for mindre penge! 

Jeg helt enig i at man ikke skal brokke sig man skal være taknemmelig for vi kan få noget og det gælder hele vejen rundt det er jo lige præcis det jeg hele tiden har prøvet at sige. Og det gælder også dem på SU. 

Jeg er også enig i at det er helt forkert med mindste lønne osv. 

Ja jeg er enig med dig bare ikke i det at vi går der hjemme for det gør vi ikke! 

Enten er man i aktivering 30-37 timer som er det samme som et kontorarbejde! Nogen er i fuldtidspraktik hvilket er et samme som jer ander der arbejder inde for de forskellige fag. 

Jeg er selv fuldtid i en børnehave og laver præcis det samme som de andre jeg knokler ikke mindre af den grund. Men jeg får mindre penge da børnehaverne skal spare og ikke må ansætte og jeg skal have et job inden for det fag da det skal hjælpe mig videre med min uddannelse! Men heldigvis har vi fundet en anden og god løsning på det tak til kommunen fordi de er så søde at hjælpe og på kh med at komme videre på den ene eller anden måde  om det så er praktik/uddannelse eller job det jo super! 

Anmeld

9. januar 2012

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Forstår dig 100 % . 

Og ja , der er nogle der ikke gider og lave en skid , men det er langt fra alle ... Jeg syns ikke det er fedt og være på kontanthjælp , men jeg havde bare ikke andre muligheder dengang . Og skal uddanne mig til sommer , hvilket da blir et noget økonomisk hak , men jeg vil da helt klart hellere ha en udd. end og være på kontanthjælp resten af livet .
Og så syns jeg heller ikke folk skal brokke sig over kontanthjælpen . Den er IKKE for lav .  

Dejligt vi ikke er så langt fra hinanden alligevel

Synes altså heller ikke jeg er hverken urealistisk eller urimelig omkring emnet

Held og lykke med uddannelsen

Anmeld

9. januar 2012

Bassemor<3

AndreasMor2011 skriver:

Blot et tillægs spørgsmål som jeg ik forstår helt.. jer der får KH men har haft et job/uddannelse, hvorfor har I ikke været i A kasse så I kan få dagpenge i stedet?
Det er trods alt en anden sats og betalingen til a-kassen kan jo trækkes fra i skat.

mange ender også på KH hvis de allerede har fået DP i 2 år. Så skal man jo optjene ancinitet til DP igen 

Anmeld

9. januar 2012

morethanperfect

SpunkenJo skriver:

Dejligt vi ikke er så langt fra hinanden alligevel

Synes altså heller ikke jeg er hverken urealistisk eller urimelig omkring emnet

Held og lykke med uddannelsen

Danke  

Anmeld

9. januar 2012

SpunkenJo

Diana... skriver:

Jamen vi er næsten enige vi dog ikke enige i at man bare går der hjemme for det gør man altså ikke mange knokler også for mindre penge! 

Jeg helt enig i at man ikke skal brokke sig man skal være taknemmelig for vi kan få noget og det gælder hele vejen rundt det er jo lige præcis det jeg hele tiden har prøvet at sige. Og det gælder også dem på SU. 

Jeg er også enig i at det er helt forkert med mindste lønne osv. 

Ja jeg er enig med dig bare ikke i det at vi går der hjemme for det gør vi ikke! 

Enten er man i aktivering 30-37 timer som er det samme som et kontorarbejde! Nogen er i fuldtidspraktik hvilket er et samme som jer ander der arbejder inde for de forskellige fag. 

Jeg er selv fuldtid i en børnehave og laver præcis det samme som de andre jeg knokler ikke mindre af den grund. Men jeg får mindre penge da børnehaverne skal spare og ikke må ansætte og jeg skal have et job inden for det fag da det skal hjælpe mig videre med min uddannelse! Men heldigvis har vi fundet en anden og god løsning på det tak til kommunen fordi de er så søde at hjælpe og på kh med at komme videre på den ene eller anden måde  om det så er praktik/uddannelse eller job det jo super! 

Du har jo netop opfyldt det som er målet for aktivering. At man får sig et job i fordbindelse dermed.

Det er jo toppen

Og nej, jeg ved godt man ikke bare sidder derhjemme
- Men utaknemmeligheden over KH-satsen synes jeg er uartig!!! For havde man boet i mange andre lande, var der intet i nærheden af det sikkerhedsnet vi har i DK.

Jeg synes faktisk vi indimellem har amputeret folks egen vilje til succes, når nu det er så "let" bare at blive samlet op af systemet..... Havde vi ikke haft dette sikkerhedsnet, tror jeg der havde været en hel del flere iværksættere, mennesker med større vilje til at arbejde og helt sikert også en større glæde og selvtilfredshed ved at gøre det.
- Men det er jo en helt helt anden diskussion

Anmeld

9. januar 2012

Jonatansmor

Diana... skriver:

Men jeg har tænkt lige her på min morgen går tur med hunden  Hvorfor er det i mener at i ikke får penge nok det kan være som SU og KH? 

Vi har absolut ikke mange penge og vi er virkelig nød til at vende hver en krone fx jeg har ikke fået min KH endnu for denne måned jeg var over og betale med min 50 øre samling til aftensmaden igår jeg brugt 40 og har mad til 4 dage? Det skal så sige jeg havde en pak kød i fryseren. De sidste 2 måneder har virkelig været hårde her hjemme men det har faktisk være sjov og se hvor langt man faktisk kan få penge til at række jeg udfordre mig selv hver uge jeg har aldrig brugt så lidt penge som jeg har gjort på det sidste. Tøj ja det køber vi ikke til os selv da der ikke er penge til det så når det er så slidt at man ikke kan være det bekend mere ja så køber vi et nyt sæt ungerne får da selvfølgelig løbende da de ligesom vokser ud af det. Men jeg er på kontanthjælp min mand i arbejde vi er gift sidder med nogen dumme lån som er skyld i at vi sidder så stramt i den og så får man altså ikke særlig meget i kh når man er gift så pengene er virkelig småt. 

Men vi har det godt vi får mad på bordet hver dag og hvis der ikke lige er penge til varm mad så spiser vi et stykke rugbrød men vi får da mad. 

Er det fordi man priotere anderledes skal i også ha penge til ture osv nyt tøj og støvler hele tid?? Ja jeg spørg bare af rent nysgerrighed for der er jo nogen der priotere at man får skiftet gadarobe ofte og at man kan komme ud og spise i bio ja hvad ved jeg? Skal man have alle kanaler kan man ikke bare nøjes med dr1? Hvor hurtigt er ens internet er det nødvendigt at man har det hurtigste kan man ikke bare nøjes? 

Er det det i mener med at der ikke er penge nok? Får i mad på bordet hver dag? får jeres børn ikke en ny ble på når det er nødvendigt? jamen så der jo også penge nok 

Nåå bare lidt gåturs tanker her fra som helt sikkert også fik mig til at tænke at vi selv godt kunne undvære noget mere her hjemme 

Jeg er på ingen måde enig i dit syn på SU og KH, eller de mennesker der er på offentlige ydelser. I min verden er det en ret du har optjent, at fællesskabet forsørger dig når du ikke selv er istand til det. Og su er løn for det fuldtidsarbejde, et studie burde være.

SU og kontanthjælpen er et for lille beløb, taget i forhold til den stigning vi har set på forbrugsvarer, fødevarepriser og energipriser. Det er flere hundrede procent det er steget, men kun i Danmark. Og ingen af de offentlige ydelser er fulgt med. Det er forholdsmæssigt set urimeligt at forlange vi kan forsørge os selv, vores børn, på det grundlag.

Vi mangler heller intet herhjemme. Men der skal ikke en ulykke til, før læsset vælter. Eksploderer computeren imorgen er vi på den. Så lidt skal der til. Vi snakker ikke at leve i overdådig luksus, men om at have en vis sikkerhed i banken, der gør at man ikke behøver fokusere på økonomi i døgnets 24 timer.

Anmeld

9. januar 2012

SpunkenJo

morethanperfect skriver:

Danke  

Bitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.