Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Bassemor<3

nielsen80 skriver:

Er meget enig!!!

Dog vil jeg lige skrive, at det er en faktisk a-kasse og ikke en fagforening man skal være medlem af, for at være berettiget til dagpenge i tilfælde af arbejdsløhed.

Var også det jeg mente 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

maria_wlt

Jeg håber bare at de vil gøre som de siger så de kan hjælpe dem der gerne vil ha et arbejde, og sparke dem ud i det som ikke rigtig gider... (For dem er der også...kender op til flere)

Anmeld

8. januar 2012

MSM

kirsti skriver:

Nu bliver jeg lidt harm her når du er på kh aktiveres du fuld tid altså 37 timer så du kan da på ingen måde sammenligne din udbetaling for et helt andet timetal med en udbetaling for 37 timer!

Hver gang de her tråde om kh startes bliver jeg trist over at læse hvor meget folk dømmer og har meninger om ting de ikke har sat sig ind i! Jeg arbejder med kontanthjælpsmodtagere og kender regler og satser og de tråde der kører herinde om kh bliver ofte kørt ud i en diskussion der flyder med halve sandheder og ting folk har hørt eller tror de har hørt og som er milevidt fra virkeligheden!

I stedet for at sidde og brokke over hvor meget eller lidt kontanthjælpsmodtagere får burde i være taknemmelige for at vi lever i et velfærdssamfund!!!!!!
Nogen får kontanhjælp, nogen får store operationer og anden lægelig behandling, nogen får som hende jeg citere her hjælp til handicappede børn, nogen ligger på sygehuset i flere mdr med fortidligt fødte børn! Jeg er ret overbevist om at i alle nok skal få jeres del i skattekronerne på den ene eller anden måde

Du har så evig ret!!!!!!

Anmeld

8. januar 2012

Dianaaa

hold da op nogen hidsigpropper i herinde

jeg er selv på KH. og får 9600 efter skat, som forsørger !!!! og jeg syntes bestemt ikke jeg får for meget ! og husk det IKKE alle der selv vælger at være på det skide KH, så findes der så godt nok også dem der ikke gør noget for at komme på arbejdsmarkedet fordi de er dovne , og der må jeg så også sige føj ! men jeg syntes det er urimeligt at i sidder her og dømmer så hårdt og tager alle og en karm.

fortsat god aften

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

jeg får også 9600 efter skat

jeg syntes ikke det er meget når man har et barn man skal forsørge+ alt det andet der også skal betales

Men det får vi jo ikke engang i SU+SU-lån og vi (undskyld udtrykket) knokler for at få en uddannelse.

Vi har også børn, udgifter og andet der skal være penge til og efter endt uddannelse står vi sku med en gæld op over 200.000 kr  

Så klage skal I da ikke 

Undskyld mit sure opstød!

Anmeld

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Men det får vi jo ikke engang i SU+SU-lån og vi (undskyld udtrykket) knokler for at få en uddannelse.

Vi har også børn, udgifter og andet der skal være penge til og efter endt uddannelse står vi sku med en gæld op over 200.000 kr  

Så klage skal I da ikke 

Men husk nu lige på at nogle på kontanhjælp jo altså IKKE selv har valgt dette.. Det har man som studerennde som regel..

Anmeld

8. januar 2012

MyLittleBaby

Min kontanthjælp er steget til 13.732 kr før skat, hvor den før lå på cirka 13.000.

Så det er ikke mere den er steget end førhen 

Anmeld

8. januar 2012

MSM

AnnaKJ skriver:

Så klage skal I da ikke 

Nu er jeg selv på SU og synes bestemt ikke det er sjovt, men jeg synes bare stadig der er stor forskel..

Anmeld

8. januar 2012

Dianaaa

AnnaKJ skriver:

Så klage skal I da ikke 

kan godt forstå dig , skal selv igang med skole + udd. så kommer selv til at mærke det

gid man da kunne hjælpe hele verden !

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

kirsti skriver:

Nu bliver jeg lidt harm her når du er på kh aktiveres du fuld tid altså 37 timer så du kan da på ingen måde sammenligne din udbetaling for et helt andet timetal med en udbetaling for 37 timer!

Hver gang de her tråde om kh startes bliver jeg trist over at læse hvor meget folk dømmer og har meninger om ting de ikke har sat sig ind i! Jeg arbejder med kontanthjælpsmodtagere og kender regler og satser og de tråde der kører herinde om kh bliver ofte kørt ud i en diskussion der flyder med halve sandheder og ting folk har hørt eller tror de har hørt og som er milevidt fra virkeligheden!

I stedet for at sidde og brokke over hvor meget eller lidt kontanthjælpsmodtagere får burde i være taknemmelige for at vi lever i et velfærdssamfund!!!!!!
Nogen får kontanhjælp, nogen får store operationer og anden lægelig behandling, nogen får som hende jeg citere her hjælp til handicappede børn, nogen ligger på sygehuset i flere mdr med fortidligt fødte børn! Jeg er ret overbevist om at i alle nok skal få jeres del i skattekronerne på den ene eller anden måde

Jeg synes bare det er ærgeligt, at mange kan "bøje" reglerne for at slippe for aktivering 

(Overhovedet ikke mente noget negativt om dig eller dit indlæg, som jeg iøvrigt synes er super relevant )

Men kender bare mange, som "bøjer" den slags regler hele tiden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.