12 mdr og hverken kravler eller går! Normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

MetteS81

132319 skriver:

Der er INTET ved børns udvikling der er unormalt, så længe de trives.

Min søn trillede da han var 8 måneder, krøb da han var 10½ måneder, kravlede da han var 14½ måneder og gik da han var 18½ måneder. Han sagde ikke et kvæk før han var over 2 år.

Og ved du hvad? Han er en helt almindelig 4årig dreng der er med sine jævnaldrene og endda foran på nogle områder.

Jeg husker tydeligt hvor frustrerende det var at man følte at alle andre overhalede indenom, men mit bedste råd er at være tålmodig -Det var jeg ikke og nøj hvor jeg brød mit hoved med al for megen unødvendig bekymring 

Få evt. tjekket hendes ører, min søn havde tryk på ørene som kan have påvirket balanceevnen men for at være ærlig, så tror jeg faktisk bare at han var doven og tog tingene i sit tempo

Hvor er det bare dejligt at læse det du skriver!!!  For ja, jeg bekymrer mig bare så meget over det!! Måske hun også bare er lidt doven...?

Har skrevet til nogle andre i tråden at hun sagtens kan bevæge sig mens hun sidder, (drejer rundt, læner sig efterlegetøj..) men at jeg mente at hun kun vil sidde, dvs ikke kravle og heller ikke gør tegn til at ville det, for hun har fundet ud af at hvis hun kommer op på knæene så ender hun bare på maven og det gider hun ikke!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Krussedulle

MetteS81 skriver:

Hmmm, hun kan faktisk ikke rejse sig fra liggende til siddende  Er det slemt?? Hun har kunnet sidde fra 5,5 mdr fordi vi begyndte at bruge højstolen og på den måde lærte hun at sidde...

Hun sidder forresten ikke stille mens hun sidder. Når jeg skriver at hun bare sidder, så mener jeg at hun ikke kravler og humper, men kun vil sidde op...håber du forstår... Hun drejer rundt om sig selv og strækker sig efter legetøjet men vil bare ikke op på knæene og kravle. På den måde viser hun ingen tegn på at ville det... 

Det er helt normalt .... Hvis min dreng ligger på maven, rejser han sig på armene, sætter hænderne i gulvet og skubber sig baglæns, til han kommer op at sidde. hvis han ligger på ryggen, triller han om på maven først og gentager det andet, til han kommer op at sidde.. ...

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

Lige en fælles besked til alle dem jeg ikke har nået at svare!!

Der er kommet så mange svar, så til alle jer jeg ikke har skrevet tilbage til: Tak for kommentarer/hjælp/erfaringer og gode råd.... er super glad for at I har givet jer tid til at læse med og skrive! 

Håber det er ok med en fælles besked her, det er ikke fordi jeg ikke gider skrive tilbage til hver enkelt, men kunne lige pludselig ikke følge med mere  

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

Krussedulle skriver:

Det er helt normalt .... Hvis min dreng ligger på maven, rejser han sig på armene, sætter hænderne i gulvet og skubber sig baglæns, til han kommer op at sidde. hvis han ligger på ryggen, triller han om på maven først og gentager det andet, til han kommer op at sidde.. ...

Hehe, det lyder fint med den metode  

Anmeld

7. januar 2012

Maja88

MetteS81 skriver:

Nej det har jeg ikke....forklar gerne

men når jeg skriver at hun bare vil sidde, så er det ikke passivt. Der er masser af bevægelse i hende mens hun sidder, hun drejer rundt og læner sig frem osv, men hun vil bare ikke kravle...hun vil ikke læne sig frem og op på knæene for så vælter hun ned på maven så det undgår hun helt...på den måde gør hun ikke tegn til at ville det.  

ved at bruge bumbo/skrå stol til sine børn. kan man risikere de er senere udviklet. med hensyn til kravle/gå, da man fikserer deres ryg i en alt for tidlig alder og det kan ødelægge det lidt.

Anmeld

7. januar 2012

MetteS81

Maja88 skriver:

ved at bruge bumbo/skrå stol til sine børn. kan man risikere de er senere udviklet. med hensyn til kravle/gå, da man fikserer deres ryg i en alt for tidlig alder og det kan ødelægge det lidt.

Aaah ok...det har hun ikke brugt

Anmeld

7. januar 2012

Tulle28

Det er helt normalt! Min datter møvede sig frem indtil hun var 1 år og 2 uger, så begyndte hun pludselig at kravle og hun gik da hun var 15 1/2 mdr. 3 ud af 4 børn i min mødregruppe har været så langsomme og de er altså alle helt normale idag (21-22 mdr):-)

Anmeld

7. januar 2012

Aprilmor11

MetteS81 skriver:

Ella er lige ved at være 12 mdr og hun kravler ikke endnu! Hun vil helst bare sidde op. Det kan liiige gå at ligge på maven i KORT tid, men så blir hun også sur! Hun vil også meget gerne gå rundt hvor hun så kan holde fast i vores hænder....hun kan ikke gå selv endnu, men kun med støtte fra os....

Er der andre hvis børn heller ikke kunne kravle ved 1-års alderen?? Hun viser ingen tegn på at ville kravle overhovedet!

Jeg har en veinde hvis datter er halvandet år og hun går heller ikke selv endnu. Kun med støtte. Ved ikke hvornår de lære at gå selv. Men i hendes alder burde de at kunne kravle. Min søn er 8 måneder og han har kravlet rigtigt i ca. 2 uger, og skubbet sig frem i halvanden måned. Og så er han lige begyndt at gå rundt ved bordet for et par dage siden. Men alle børn er forskellige. Og hvis hun er født for tidligt kan hun også være lidt bagud. Men nogen lære at gå før de kravler.

Anmeld

7. januar 2012

MetteS81

Tulle28 skriver:

Det er helt normalt! Min datter møvede sig frem indtil hun var 1 år og 2 uger, så begyndte hun pludselig at kravle og hun gik da hun var 15 1/2 mdr. 3 ud af 4 børn i min mødregruppe har været så langsomme og de er altså alle helt normale idag (21-22 mdr):-)

Dejligt at høre!  Håber der snart sker noget...det er trods alt også nemmere at komme frem hvis hun kan kravle!

Anmeld

7. januar 2012

MetteS81

Aprilmor11 skriver:

Jeg har en veinde hvis datter er halvandet år og hun går heller ikke selv endnu. Kun med støtte. Ved ikke hvornår de lære at gå selv. Men i hendes alder burde de at kunne kravle. Min søn er 8 måneder og han har kravlet rigtigt i ca. 2 uger, og skubbet sig frem i halvanden måned. Og så er han lige begyndt at gå rundt ved bordet for et par dage siden. Men alle børn er forskellige. Og hvis hun er født for tidligt kan hun også være lidt bagud. Men nogen lære at gå før de kravler.

Hmm, hun er ikke født for tidligt men har kunne læse på andres svar herinde at der er flere der kender til det...så jeg må have lidt tålmodighed endnu!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.