12 mdr og hverken kravler eller går! Normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

raca

MetteS81 skriver:

Jo, hun bevæger sig skam masser mens hun sidder...jeg mente, at hun vil sidde op, men ikke sætte sig frem på knæene for at kravle, for så vælter hun ned og ender på maven og blir sur, og så undgår hun det helst...på den måde viser hun ikke tegn til at ville kravle. Hun drejer meget rundt om sig selv når hun sidder, men kan ikke finde ud af at komme frem ved fx at kravle. Hun humper heller ikke frem som jeg har set andre børn gøre, men nærmere rykker lidt tilfældigt indtil hun kan få fat i noget (fx en skuffe) og så trække sig de sidste par centimeter frem. Har prøvet at vise hende det ved at sætte hende på knæ mens hun ligger på maven, men det har endnu ikke virket....hun er dog meget udviklet på andre punkter, kan sige et par ord, efterligne ting vi gør, osv....men forstår du hvad jeg mener?  

ok.. så ville jeg slet ikke være bekymret..

jeg læste det som hun sad helt passivt... med det legetøj der nu var.. og gik hvis i var til rådighed...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

MetteS81

Frk. Himmelblå skriver:

Det er helt normalt. Hun har tydeligvis ikke motoriske problemer, da hun kan sidde fint og nyder at gå rundt med jeres hjælp. Hun er bare sin egen og gør det på sin måde. Man behøver ikke kravle, før man kan gå ;-) Jeg tror, hun begynder at rumpeskubbe sig omkring inden for kort tid... Men husk at lave krydskoordinerings-lege med hende, da det er vigtigt for hjernens udvikling. Fx ved at lege/synge "Hjulene på bussen", og så indsætte et vers, hvor "Busserne de kører på kryds og tværs". Her ligger hun på ryggen, mens du fører hendes  (skiftevis) højre/venstre hæl til at møde hendes venstre/højre hånd over hendes mavse. Krydskoordineringen er blandt andet en faktor, når hun senere skal lære at læse.

Tak for dit svar, blev helt bekymret da så mange skrev at det ikke er normalt!!  

Tror også jeg har fået det til at lyde som om hun slet ikke bevæger sig mens hun sidder, for det gør hun, hun drejer rundt om sig selv, men vil bare ikke kravle...hun læner sig fremad når hun vil have fat i ting, men vil ikke op på knæene for så falder hun forover og ender på maven og blir sur! Så på den måde viser hun ikke tegn til at ville kravle...

Men skønt med nogle tips mht det motoriske! Prøver den leg, måske dte virker!  

Anmeld

6. januar 2012

Krussedulle

MetteS81 skriver:

Jo, hun bevæger sig skam masser mens hun sidder...jeg mente, at hun vil sidde op, men ikke sætte sig frem på knæene for at kravle, for så vælter hun ned og ender på maven og blir sur, og så undgår hun det helst...på den måde viser hun ikke tegn til at ville kravle. Hun drejer meget rundt om sig selv når hun sidder, men kan ikke finde ud af at komme frem ved fx at kravle. Hun humper heller ikke frem som jeg har set andre børn gøre, men nærmere rykker lidt tilfældigt indtil hun kan få fat i noget (fx en skuffe) og så trække sig de sidste par centimeter frem. Har prøvet at vise hende det ved at sætte hende på knæ mens hun ligger på maven, men det har endnu ikke virket....hun er dog meget udviklet på andre punkter, kan sige et par ord, efterligne ting vi gør, osv....men forstår du hvad jeg mener?  

Det gjorde min søn også, indtil for 2-3 uger siden, så fandt han pludselig fidusen ... Og det tror jeg også din datter gør, lige pludselig

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

raca skriver:

ok.. så ville jeg slet ikke være bekymret..

jeg læste det som hun sad helt passivt... med det legetøj der nu var.. og gik hvis i var til rådighed...

Nej heldigvis ikke...

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

MoarHvidovre skriver:

Vores datter kravlede ikke før hun var 15 mdr. Hun gjorde det i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik. Vi fik hende undersøgt af en børnelæge og hun sagde bare, at nogen børn var længere tid om det.

Det skal dog siges, at hun humpede rundt på numsen i stedet for, så rundt i huset kom hun alligevel.

Så er der håb endnu, haha  Min datter humper dog ikke rundt, hun drejer kun rundt om sig selv når hun sidder. Læner sig frem efter legetøjet men vil bare ikke op på de knæ og kravle... 

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

Rødhætte skriver:

Tror intet der er galt, men jeg kan SÅ meget følge dine bekymringer.. Min søn på snart 10 mdr rykker sig heller ikke ud af stedet  Han kommer højest lidt baglands når han ligger på maven. Han vil også helt sidde. Men jeg gør rigtig meget ud af at han skal være så meget på maven som muligt, så han kan styrke ryggen..

Ja, man blir altså helt bekymret over det, synes ALLE andres børn kan, men bare ikke min datter!

Håber det kommer, hun drejer rundt og læner sig frem mens hun sidder, men vil ikke op på knæene for så falder hun jo bare ned på maven...

Anmeld

6. januar 2012

H+S Skjolgborg.

Laulund87 skriver:

Nej det er rigtigt nok at de bare skal kunne kravle inden de er 3 år.

Børn behøver ikke kunne kravle inden de går.. Det gjorde min datter ikke. Hun lærte først at kravle da hun var næsten 2 år.

jeg søgte det så på nette derfra jeg fandt frem til det.

Min datter lærte som sagt også mere af gå før hun kravle. og stoppe så med flaske af en aldre af kun 7½ mdr derfra var det kun rigtigt mad hun fik.

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

Maja88 skriver:

nu spørger jeg sikkert dumt og folk tænker.. hvad har det med emnet at gøre. MEN...

har du brugt bumbo stol til hende?

Nej det har jeg ikke....forklar gerne

men når jeg skriver at hun bare vil sidde, så er det ikke passivt. Der er masser af bevægelse i hende mens hun sidder, hun drejer rundt og læner sig frem osv, men hun vil bare ikke kravle...hun vil ikke læne sig frem og op på knæene for så vælter hun ned på maven så det undgår hun helt...på den måde gør hun ikke tegn til at ville det.  

Anmeld

6. januar 2012

H+S Skjolgborg.

Børn er forskelig og gør tingen når de gør det og det er jo normalt for dem og os forældre. Sådan se jeg på det.JA og nogle børn er bare hurtiger ind andre til visse ting  f.eks min datter er mega bag ud i sit sprog men er med i alt andet.Vi kan ikke alle være hurtigt til alt.

Men hvis man er i trivl og urolig over nået så ville jeg snakke med sp eller lægen som sagt heller tag forbi en gang for meget ind en gang for lidt syntes jeg da.

Din datter lære det når hun er klar det tro jeg på.

God weekend til alle.

Natnat.

Henriette

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

Krussedulle skriver:

Ej.. De skal helst kunne gå når de er 18 mdr men det er jo ikke alle børn, der kravler før de går. ... Og min søn er 11 mdr om lidt, han har altså heller ikke lige fundet ud af at komme op og stå på egen hånd.. Jo på knæ.. TS skriver jo heller ikke at hendes datter ikke kan rejse sig fra liggende til siddende

Hmmm, hun kan faktisk ikke rejse sig fra liggende til siddende  Er det slemt?? Hun har kunnet sidde fra 5,5 mdr fordi vi begyndte at bruge højstolen og på den måde lærte hun at sidde...

Hun sidder forresten ikke stille mens hun sidder. Når jeg skriver at hun bare sidder, så mener jeg at hun ikke kravler og humper, men kun vil sidde op...håber du forstår... Hun drejer rundt om sig selv og strækker sig efter legetøjet men vil bare ikke op på knæene og kravle. På den måde viser hun ingen tegn på at ville det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.