12 mdr og hverken kravler eller går! Normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

Frk. Himmelblå

raca skriver:

jemmen det gør ikke noget de lære og går før de kravler... bare de bevæger sig fremad på en eller anden måde.. og viser lyst til det...

Tjae, måske har du ret...

Jeg tænker nok mest, at det er vigtigt, at det hun gør, det gør hun rigtigt. Så hun viser, at hun rent faktisk formår nogle af de motoriske milepæle. Hvis hun kun kunne sidde med støtte, manglede faldreflekser, ikke kunne stå på sine ben eller ikke viste tegn på at ville gå... - Så ville jeg være bekymret... Men det hun gør, gør hun jo rigtigt, så helt galt, kan det nu altså ikke være... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Valle81

raca skriver:

nej for de er enten i kørestol der eller på special børnehaver... groft sagt.. så nej de er soteret fra.. så de kan få den rette hjælp. eller har det været støtte på inden da...

Ja, men så er der nok også noget langt mere halv end at der ikke lige kravles ved 13 mdr

Anmeld

6. januar 2012

Krussedulle

raca skriver:

forde hun ikke bevæger sig.. men kun sidder still e..

jeg mener bestemt hun skulle min kunne møve eller bumpe sig frem... og gerne stå ved ting... jeg kan ikke huske hvor vide rammerne er men mener besstem at kun stille sidning( jeg fatter så ikke hvordan hun har lært og sidde når ikke hun kan gøre andet... og ikke selv kan komme op fra liggende til siddende)

Ej.. De skal helst kunne gå når de er 18 mdr men det er jo ikke alle børn, der kravler før de går. ... Og min søn er 11 mdr om lidt, han har altså heller ikke lige fundet ud af at komme op og stå på egen hånd.. Jo på knæ.. TS skriver jo heller ikke at hendes datter ikke kan rejse sig fra liggende til siddende

Anmeld

6. januar 2012

Laulund87

Henriette Skjoldborg skriver:

Tro nu hun mente gå ikke kravle inden de er 3 år.Men den har jeg dog så heller ikke hørt jeg har hørt 18-22 mdr max.

Nej det er rigtigt nok at de bare skal kunne kravle inden de er 3 år.

Børn behøver ikke kunne kravle inden de går.. Det gjorde min datter ikke. Hun lærte først at kravle da hun var næsten 2 år.

Anmeld

6. januar 2012

132319

MetteS81 skriver:

Ella er lige ved at være 12 mdr og hun kravler ikke endnu! Hun vil helst bare sidde op. Det kan liiige gå at ligge på maven i KORT tid, men så blir hun også sur! Hun vil også meget gerne gå rundt hvor hun så kan holde fast i vores hænder....hun kan ikke gå selv endnu, men kun med støtte fra os....

Er der andre hvis børn heller ikke kunne kravle ved 1-års alderen?? Hun viser ingen tegn på at ville kravle overhovedet!

Der er INTET ved børns udvikling der er unormalt, så længe de trives.

Min søn trillede da han var 8 måneder, krøb da han var 10½ måneder, kravlede da han var 14½ måneder og gik da han var 18½ måneder. Han sagde ikke et kvæk før han var over 2 år.

Og ved du hvad? Han er en helt almindelig 4årig dreng der er med sine jævnaldrene og endda foran på nogle områder.

Jeg husker tydeligt hvor frustrerende det var at man følte at alle andre overhalede indenom, men mit bedste råd er at være tålmodig -Det var jeg ikke og nøj hvor jeg brød mit hoved med al for megen unødvendig bekymring 

Få evt. tjekket hendes ører, min søn havde tryk på ørene som kan have påvirket balanceevnen men for at være ærlig, så tror jeg faktisk bare at han var doven og tog tingene i sit tempo

Anmeld

6. januar 2012

Laulund87

132319 skriver:

Der er INTET ved børns udvikling der er unormalt, så længe de trives.

Min søn trillede da han var 8 måneder, krøb da han var 10½ måneder, kravlede da han var 14½ måneder og gik da han var 18½ måneder. Han sagde ikke et kvæk før han var over 2 år.

Og ved du hvad? Han er en helt almindelig 4årig dreng der er med sine jævnaldrene og endda foran på nogle områder.

Jeg husker tydeligt hvor frustrerende det var at man følte at alle andre overhalede indenom, men mit bedste råd er at være tålmodig -Det var jeg ikke og nøj hvor jeg brød mit hoved med al for megen unødvendig bekymring 

Få evt. tjekket hendes ører, min søn havde tryk på ørene som kan have påvirket balanceevnen men for at være ærlig, så tror jeg faktisk bare at han var doven og tog tingene i sit tempo

Helt enig! Jeg synes det er rigtig ærgeligt når folk er hurtig ude til at sige at der er noget galt og bekymre forældrene uden grund

Jeg har haft fys og ergo på min datter som jeg snakkede meget med det om..

Anmeld

6. januar 2012

Christina :-)

min søn kravlede føst da han var 12 mdr og gik da han var 18 næsten 19 mdr

Anmeld

6. januar 2012

132319

Laulund87 skriver:

Helt enig! Jeg synes det er rigtig ærgeligt når folk er hurtig ude til at sige at der er noget galt og bekymre forældrene uden grund

Jeg har haft fys og ergo på min datter som jeg snakkede meget med det om..

Ja, jeg synes også folk er lige hurtige nok til at male fanden på væggen 

Mht. kravle-debatten, så skal de faktisk ikke lære at kravle. Gadedrengehop er også en glimrende måde at lære dem at krydskoordinere

Anmeld

6. januar 2012

Laulund87

132319 skriver:

Ja, jeg synes også folk er lige hurtige nok til at male fanden på væggen 

Mht. kravle-debatten, så skal de faktisk ikke lære at kravle. Gadedrengehop er også en glimrende måde at lære dem at krydskoordinere

Ja

Nå ja det giver da meget godt mening Tror desværre vi nogle gange har meget store forventninger til de små og det er egentlig synd.

Anmeld

6. januar 2012

MetteS81

raca skriver:

jeg syntes ikke det lyder normalt..

særligt ikke når hun ikke gør antræk til det..

humper hun sig frem på numsen?... eller bevæger hun sig sletikke ?

Jo, hun bevæger sig skam masser mens hun sidder...jeg mente, at hun vil sidde op, men ikke sætte sig frem på knæene for at kravle, for så vælter hun ned og ender på maven og blir sur, og så undgår hun det helst...på den måde viser hun ikke tegn til at ville kravle. Hun drejer meget rundt om sig selv når hun sidder, men kan ikke finde ud af at komme frem ved fx at kravle. Hun humper heller ikke frem som jeg har set andre børn gøre, men nærmere rykker lidt tilfældigt indtil hun kan få fat i noget (fx en skuffe) og så trække sig de sidste par centimeter frem. Har prøvet at vise hende det ved at sætte hende på knæ mens hun ligger på maven, men det har endnu ikke virket....hun er dog meget udviklet på andre punkter, kan sige et par ord, efterligne ting vi gør, osv....men forstår du hvad jeg mener?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.