12 mdr og hverken kravler eller går! Normalt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.455 visninger
54 svar
0 synes godt om
6. januar 2012

MetteS81

Ella er lige ved at være 12 mdr og hun kravler ikke endnu! Hun vil helst bare sidde op. Det kan liiige gå at ligge på maven i KORT tid, men så blir hun også sur! Hun vil også meget gerne gå rundt hvor hun så kan holde fast i vores hænder....hun kan ikke gå selv endnu, men kun med støtte fra os....

Er der andre hvis børn heller ikke kunne kravle ved 1-års alderen?? Hun viser ingen tegn på at ville kravle overhovedet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

raca

jeg syntes ikke det lyder normalt..

særligt ikke når hun ikke gør antræk til det..

humper hun sig frem på numsen?... eller bevæger hun sig sletikke ?

Anmeld

6. januar 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vores datter kravlede ikke før hun var 15 mdr. Hun gjorde det i 14 dage, hvorefter hun rejste sig op og gik. Vi fik hende undersøgt af en børnelæge og hun sagde bare, at nogen børn var længere tid om det.

Det skal dog siges, at hun humpede rundt på numsen i stedet for, så rundt i huset kom hun alligevel.

Anmeld

6. januar 2012

Zafir

Frigg kravlede da hun var 11 mrd Og hun er 16 mrd nu og går ikke endnu. Kun rundt om ting, men har ikke gjort det særlig længe...

Sååeeeee... HVis du er meget bekymret, så snak med din SP. Hun kan se på dit barn om det er galt eller ej

Anmeld

6. januar 2012

MyLittleBaby

Hm, det lyder ikke normalt. Altså, nogen er langsommmere om det end andre, men det lyder da lidt vildt. Jeg kender en lille dreng som humpede sig rundt på numsen (som raca skriver) og det gjorde han til han var 14 måneder. Han forsøgte ikke enagng at gå. Hans mor fik fat i en kiopraktor som skulle kigge på ham, og den samme morgen begyndte han at gå, hvor han holdte fast i tingene, så det blev aflyst, og han har fungeret helt normalt siden  Dog gik han uden støtte noget senere end andre, men det kom da.

Anmeld

6. januar 2012

Frk. Himmelblå

MetteS81 skriver:

Ella er lige ved at være 12 mdr og hun kravler ikke endnu! Hun vil helst bare sidde op. Det kan liiige gå at ligge på maven i KORT tid, men så blir hun også sur! Hun vil også meget gerne gå rundt hvor hun så kan holde fast i vores hænder....hun kan ikke gå selv endnu, men kun med støtte fra os....

Er der andre hvis børn heller ikke kunne kravle ved 1-års alderen?? Hun viser ingen tegn på at ville kravle overhovedet!

Det er helt normalt. Hun har tydeligvis ikke motoriske problemer, da hun kan sidde fint og nyder at gå rundt med jeres hjælp. Hun er bare sin egen og gør det på sin måde. Man behøver ikke kravle, før man kan gå ;-) Jeg tror, hun begynder at rumpeskubbe sig omkring inden for kort tid... Men husk at lave krydskoordinerings-lege med hende, da det er vigtigt for hjernens udvikling. Fx ved at lege/synge "Hjulene på bussen", og så indsætte et vers, hvor "Busserne de kører på kryds og tværs". Her ligger hun på ryggen, mens du fører hendes  (skiftevis) højre/venstre hæl til at møde hendes venstre/højre hånd over hendes mavse. Krydskoordineringen er blandt andet en faktor, når hun senere skal lære at læse.

Anmeld

6. januar 2012

raca

Frk. Himmelblå skriver:

Det er helt normalt. Hun har tydeligvis ikke motoriske problemer, da hun kan sidde fint og nyder at gå rundt med jeres hjælp. Hun er bare sin egen og gør det på sin måde. Man behøver ikke kravle, før man kan gå ;-) Jeg tror, hun begynder at rumpeskubbe sig omkring inden for kort tid... Men husk at lave krydskoordinerings-lege med hende, da det er vigtigt for hjernens udvikling. Fx ved at lege/synge "Hjulene på bussen", og så indsætte et vers, hvor "Busserne de kører på kryds og tværs". Her ligger hun på ryggen, mens du fører hendes  (skiftevis) højre/venstre hæl til at møde hendes venstre/højre hånd over hendes mavse. Krydskoordineringen er blandt andet en faktor, når hun senere skal lære at læse.

de skal altså bare kunne kravele inden de er 3 år... så hun hår så 2 år at løbe på mht krydsbevægelserne...

Anmeld

6. januar 2012

S.Maria

Min venindes barn har aldrig kravlet. Pigen skubbede sig fremad på sådan en sjov måde der er lidt svær at forklare Det et nok bare ikke alle børn der kravler. Hun var vidst lidt over et år da hun så lærte at gå.

Anmeld

6. januar 2012

Frk. Himmelblå

raca skriver:

de skal altså bare kunne kravele inden de er 3 år... så hun hår så 2 år at løbe på mht krydsbevægelserne...

Det forstår jeg ikke lige, - hvad mener du med, at de bare skal kunne kravle, inden de er 3 år? De skal jo helst gå, inden 18 mdr, og herefter kravler børn jo ikke så meget... 

Anmeld

6. januar 2012

Rødhætte

MetteS81 skriver:

Tror intet der er galt, men jeg kan SÅ meget følge dine bekymringer.. Min søn på snart 10 mdr rykker sig heller ikke ud af stedet  Han kommer højest lidt baglands når han ligger på maven. Han vil også helt sidde. Men jeg gør rigtig meget ud af at han skal være så meget på maven som muligt, så han kan styrke ryggen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.