andet barn har "pillet" ved min datter :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

raca

Father skriver:

Det er en rigtig lortet situation. Umiddelbart kunne det tyde på at din datter er blevet krænket, og det burde være en selvfølge, at pædagogerne orienterede dig om episoden.

Når det så er sagt, mener jeg, at du skal passe på med at handle "overilet". Start eventuelt med at tale med pædagogen der stoppede episoden, samt lederen af institutionen. Tænker også at du skal holde dig fra, at "hive" informationer ud af hende, selvom det miske er dit instinkt.

At holde din datter hjemme, eller at tage hende ud af institutionen, er et meget uheldigt signal, at sende til din datter!! Til gengæld kunne det være en idè at give hende nogle korte dage, hvis muligt.

Det en delikat situation, og gud hvor er jeg glad for, at jeg ikke er i dine sko. Held og lykke!

jeg er så ening.

numse leg er selvom vi ikke kan lide det oftes ganske normalt..

vi kan forklare børn at det er ok, og se på hinannen, men man må ikke pille under underbukserne..

så det din datter har være udsat for er ikke ok, da det gik over strengen,

men det at udnævne drengen til kommende voldtæksforbryder og sexuel afviger og indrage gud og hver mand syntes jeg er lige i overkanten.

jeg ville forklare pæden at jeg var ked af hun ikke havde indformret om dette,også ville jeg anmode om at de fik retnings linjer mht til numse lege og fik talt samlet med børne om at det ikke er OK og pille hinannen i rumpen eller tissekonen.. og at de skal komme til en voksen hvis det sker.

også at de i en periode holdt et vågen øje med drengen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Christina.78

Øv en oplevelse..stakkels pige..

Ville selv troppe op i børnehaven og gå dem lidt på klingen..

Herfra også et

Anmeld

6. januar 2012

raca

kirsti skriver:

Jeg ville tage den op med børnehaven først og fremmest for din datters skyld og dernæst for drengens for man kan jo spørge sig selv hvor han har lært den opførsel!!

det er altså rimelig normalt.. og der har intet med overgreb derhjemme, men at børn udforsker sig selv og hiannen.. og nej dette er ikke altid ok... men hvis man sidder regler op om hvad man må og ikke må.. så kan man afbøde for meget..

Anmeld

6. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Du skal have fat i lederen i børnehaven,og der efter går du på kommunen,og kræver et møde med de ansvarlige.

Det gjord jeg,og der blev meget hurtigt indkladt til møde i børnehaven,og der blev hurtigt taget hånd om det barn,der havde 'lange' finger,og der blev lavet stregere regler for opsynet med børnene.

Anmeld

6. januar 2012

wamse

Father skriver:

Det er en rigtig lortet situation. Umiddelbart kunne det tyde på at din datter er blevet krænket, og det burde være en selvfølge, at pædagogerne orienterede dig om episoden.

Når det så er sagt, mener jeg, at du skal passe på med at handle "overilet". Start eventuelt med at tale med pædagogen der stoppede episoden, samt lederen af institutionen. Tænker også at du skal holde dig fra, at "hive" informationer ud af hende, selvom det miske er dit instinkt.

At holde din datter hjemme, eller at tage hende ud af institutionen, er et meget uheldigt signal, at sende til din datter!! Til gengæld kunne det være en idè at give hende nogle korte dage, hvis muligt.

Det en delikat situation, og gud hvor er jeg glad for, at jeg ikke er i dine sko. Held og lykke!

Er helt enig med dig i, ikke at handle overilet  

Da jeg snakkede med hende i går, får hun så fint sagt, at hun ikke har lyst til at snakke mere om det nu, og det respekterer jeg selvfølgelig, for hendes evne til at fortælle mig når noget sker, skal der selvfølgelig værnes om

Hun har fået en fridag i dag, for jeg har simpelthen brug for at få en fornemmelse af, hvordan hun har det. Jeg skal først møde kl. 15 i dag, så det kan lade sig gøre i dag.

Jeg kan desværre ikke give hende kortere dage lige pt, da jeg er ved at afslutte min praktik, og har lige de sidste ting, der skal rundes, for at jeg har rundet mine læringsmål. Derefter har jeg orlov, og hun vil naturligt få kortere dage i børnehaven.

Anmeld

6. januar 2012

MHoppe

Jeg arbejder i en børnehave, og ingen af børnene her er "interesseret" sådan i hinanden. Det barn må have oplevet eller hørt noget i hjemmet?

Jeg er virkelig chokeret, og synes det er alt for dårligt at en uddannet pædagog ikke tager sig sammen og fortæller om episoden - af alle, burde pædagoger vide hvordan sådan noget påvirker børn. 

Anmeld

6. januar 2012

eliasogmor

wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

synes det er mærkeligt det er blevet fortiet fra pæd side... jeg ville som det første i dag hive fat  i lederen of få forklaret, hvordan det kan lade sig at gøre at du ikke bliver informeret om dette. jeg ville være blevet meget rasende.....pu haa......

Anmeld

6. januar 2012

morethanperfect

wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

Puuh hvor blir jeg rasende over at læse sådan noget ... Forstår simpelthen ikke de ikke fortalte dig det 

Hvor er det dog synd for hende . ! 

Håber du får en fonuftig snak med børnehaven om det , for det kan ikke være rigtigt sådan noget sker i en Bh .. 

Anmeld

6. januar 2012

norenberg

jeg ville gå både til den pædagog der har stoppet det, og få at vide hvem barnet var og så ville jeg kontakte dennes forældre....og desuden vil jeg kontakte kommunen og klage over at pædagogerne holder sådan noget hemmeligt vi har haft lignende situation med i min datters børnehave....hvor en pige fik en pind stukket op i sig og det fandt forældrene kun ud af ved at pigen fik betændelse i underlivet....hvis man ikke reagere på det og fortæller det videre til andre instanser sker det måske igen....

Anmeld

6. januar 2012

kirsti

raca skriver:

det er altså rimelig normalt.. og der har intet med overgreb derhjemme, men at børn udforsker sig selv og hiannen.. og nej dette er ikke altid ok... men hvis man sidder regler op om hvad man må og ikke må.. så kan man afbøde for meget..

jeg er godt klar over at det er normalt med pille lege/bolle lege og at være nysgerrig og er en af dem der ser ret let på det da jeg som du ser det som en naturlig ting dog med grænser, men jeg mener ikke det er normalt at holde andre fast for at få lov til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.