andet barn har "pillet" ved min datter :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

hautecouture

wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

Tal først med den pågældende pædagog og forklar hende/ham din holdning til den manglende info og derefter ville jeg gå til lederen og fortælle alt det din datter har fortalt dig og forklare at du gerne vil have der bliver holdt ekstra opsyn med din pige, da hun tydeligvis bliver trynet.

Det er sgu bare ikke iorden og du skal have deres ord på, at det ikke vil ske igen. nogensinde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

Hvor er det for dårligt af pædagogerne at de ikke fortæller noget om episoden! Det er simpelhen ikke i orden.

Jeg ville holde hende hjemme og få talt med hende når hun er klar. Synes ikke hun skal i børnehave, hun må være bange for at skulle tilbage.

God bedring med hende

Anmeld

5. januar 2012

Leneur

Åh ha, ved slet ikke hvad jeg skal sige andet end hvor er det synd for din søde datter at hun også skal opleve sådan noget. Er så ked af det på hendes vegne og synes da godt nok lige at det skal få konsekvenser at INGEN af de voksne fortalte dig noget. I dit sted havde jeg pillet min datter ud af børnehaven og kraftigt insisteret på at hun skulle i en anden, så hun ikke skulle gå op og ned af den dreng der har gjort det mod hende.

Knus og kram til jer begge.

Anmeld

5. januar 2012

Gaia

Lav en indberetning til kommunen! Og få din datter ud af den børnehave, hun skal ikke tilbage og gå sammen med " overgrebs barnet". Det vil simpelthen være synd. Desuden bør børnehaven også skaffe hjælp til drengen. Han er jo potentielt voldtægtforbryder, hvis denne bane fortsætter. Dernæst vil en børne psykolog til din datter være en ide. En som kan hjælpe hende til at lære at sætte grænser. Men kontakt børnehaven, snak med lederen, få episoden indberettet til kommunen og få din datter flyttet øjeblikkeligt. 

Anmeld

5. januar 2012

Gaia

mariamiss6 skriver:

Hej wamse.

Som de andre, og du også selv siger, så skulle du have fået det at vide. Det er jo virkelig vigtigt at du får det at vide når de ved det er foregået.

Sørg for at være meget tydelig omkring at du vil have de fremadrettet gør noget ved sagen, om så det skal betyde at i tager en alvorlig samtale, og de tager det op ved personalemøde, hvad de har tænkt sig at gøre NÅR sådan noget sker igen...

Ja det er normalt at børn undersøger både sig selv og hinanden, og "bollelege" er også meget normalt, børn imellem, og foregår det på legepladsen sker det også at der er pinde involveret i legen. alene det at der kan være en pind ført op nogen som helst steder, bør være grund nok til IKKE at fortie det, fordi en pind kan gøre meget skade, og barnet måske ikke af sig selv vil sige det, fordi de så ofte får besked på at det er en forbudt leg.

OG så igen den konkrete sag.

Wamse, din pige har ikke bare fået overtrådt sine grænser. Hun er blevet holdt fast, og tvunget. Det er faktisk direkte misbrug. Tja, det ER et reelt overgreb. Også selvom det er barn mod barn.
Og din datter skal behandles herefter.
Ærligt talt, så synes jeg du skal give hende en tid hos en psykolog. Jeg er sikker på en evt. børneforsikring (hvis ikke institutionen stadig forsikrer børnene) skal dække den slags, og skal de ikke, så er skolepsykologer gratis. Tja, så vidt jeg ved er psykolog vidst bare gratis når det gælder børn.
Det lyder måske drastisk, men hvis hun kan huske det her om 10 år stadig, så kan det også stadig have en indflydelse på hendes liv, selvom det er noget der er sket børn imellem.

Måske skal du forlange imorgen, at børnehaven sørger for at indkalde en psykolog til hende?

Der er jo ingen der siger hun rent faktisk har behov for det. Men det kan en psykolog sikkert afgøre allerede efter 1 samtale med hende.

Hvis denne her dreng gør noget lignende igen, eller på anden måde overtræder grænserne groft, så vil jeg faktisk foreslå at melde det til kommunen. Ikke som at du tror der er noget galt i hjememt, hvis ikke du VED der er det. Men man kan godt anmelde sin bekymring over for et barn, og dets forståelse for andre menneskers ve og vel og grænser.
Måske har denne dreng også behov for at snakke med nogen?

Kort sagt, stamp i gulvet og forlang alverden i børnehaven imorgen, og hold øje med om den samme dreng gør sig kedeligt bemærket igen. 

Enig

Anmeld

5. januar 2012

kirsti

Jeg ville tage den op med børnehaven først og fremmest for din datters skyld og dernæst for drengens for man kan jo spørge sig selv hvor han har lært den opførsel!!

Anmeld

5. januar 2012

GryHSB

Først: Er virkelig ked af, at din datter skulle opleve sådan noget, ja kan slet ikke finde ord for, hvad jeg synes om den sag

For det andet: Hvad sker der for de pædagoger. I et sådant tilfælde SKAL der bare informeres, og faktisk synes jeg de skulle have reageret ved at ringe efter dig. Måske de ikke var klar over alvoren i situationen. Jeg tænker, de måske har tænkt, at din datter har været deltagende i numselegen. Jeg ved det ikke, prøver bare på at forstå, hvordan uddannede mennesker kan handle så uforsvarligt. Jeg havde klaget til leder, kommune etc. Skrifteligt. Og bedt dem skaffe en psykolog, hvilket jeg ved de kan, da der skal være sådan en tillknyttet børnehavens område (ifm. PPR, som også bruges i skoler).

Søg så meget så muligt hjælp og snak om det - og sørg så for at kom af med din egen vrede, frygt, frustatrioner og sorg.

Jeg håber det bedste for jer.

Anmeld

5. januar 2012

Dot D

Puha. Det skærer i mine ører at høre det. Hvor er jeg ked af det på din datters vegne.

Derefter vil jeg rose dig rigtigt meget som mor. Du skal have et kæmpe klap på skulderen for den måde, du har opdraget din datter. Vær stolt af dig selv, du har gjort det helt rigtige, for det er flot at en pige på fem år "tør" sige dette til sin mor.

Jeg synes, du skal gå lidt hårdt til personalet i morgen, for det er ikke i orden, at de ikke har fortalt det til dig. Jeg ville nok også, som andre har skrevet, forlange en samtale, hvor drengens forældre er tilstede, da han åbentlyst har et problem, som forældrene forhåbentligt kan være med til at hjælpe ham af med.

Jeg sidder her med en enormt dårlig smag i munden, læser jo til pædagog, over de pædagogers måde at håndtere sagen på.

Kæmpe knus til dig og ikke mindst til din datter

Anmeld

5. januar 2012

wamse

Dot D skriver:

Puha. Det skærer i mine ører at høre det. Hvor er jeg ked af det på din datters vegne.

Derefter vil jeg rose dig rigtigt meget som mor. Du skal have et kæmpe klap på skulderen for den måde, du har opdraget din datter. Vær stolt af dig selv, du har gjort det helt rigtige, for det er flot at en pige på fem år "tør" sige dette til sin mor.

Jeg synes, du skal gå lidt hårdt til personalet i morgen, for det er ikke i orden, at de ikke har fortalt det til dig. Jeg ville nok også, som andre har skrevet, forlange en samtale, hvor drengens forældre er tilstede, da han åbentlyst har et problem, som forældrene forhåbentligt kan være med til at hjælpe ham af med.

Jeg sidder her med en enormt dårlig smag i munden, læser jo til pædagog, over de pædagogers måde at håndtere sagen på.

Kæmpe knus til dig og ikke mindst til din datter

Jeg ved jo også selv som pædagogstuderende, at det bare ikke er en okay måde, at de har taklet det på

Åhh for pokker min lille mus, nu ligger jeg mig ind i sengen ved siden af hende, og sikre mig, at hun ved at hun er tryg for nu

Anmeld

5. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har ikke noget at sige, som ikke allerede er blevet skrevet, men jeg bliver helt ked af det på din datters og dine vejne over det skete, og ville ikke forlade tråden uden at give dig et trøsteknus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.