andet barn har "pillet" ved min datter :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2012

Muffin_girl

wamse skriver:

Jeg tror helt ærligt ikke at denne her dreng forstår at det er forkert, han har virkelig nogle problemer med adfærd

Jeg får en snak med den involverede pædagog i morgen, for blev bekræftet af en anden pædagog i dag, at jeg burde være blevet kontaktet i går.

Jeg har talt meget med min datter om det, og ingen tvivl om, at dette har været meget ubehageligt når hun ændre adfærd på denne her måde

ejjj puha.. Håber du får styr på det...

Masser kram til din datter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

sandradee

Det er på ingen måde ok det der er sket.... Og det er så forkert at personalet ikk har snakket med dig om episoden, du skal snakke med personalet og hvis de ikke gør noget ved det skal du gå til lederen, din datter skal ikke stå i sådan en situation igen uden der er voksne inden iver der kan sige fra for hende!!!! Ej hvor blir jeg bare harm og især fordi personalet ikke siger det noget!!

Anmeld

5. januar 2012

sandorff

sandorff skriver:

det undre mig at du ikke fik dette afvide af personalet!!! jeg ved ikke hvilken vej du skal gå, men jeg ville ikke lade den ligge der. der skulle ske noget! flytte mit barn, konsekvenser for det andet barn. et eller andet!

der burde også komme følger for personalet over de ikke fortalte dig om episoden!

Anmeld

5. januar 2012

C@mill@

wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

Du SKAL gå direkte til ledelsenmed denne info du har og brokke dig sååå meget at de ik "tør" andet end at gøre noget ved sagen og hvis jeg var dig ville jeg forlange af dem at DE finder en anden plads til dit barn, og jo tror mig dette kan lade sig gøre, arb selv i den branche....

Når det er sagt ja så er det de voksnes ansvar at holde øje med børnene men alle som selv har børn ved os hvor hurtige de er til at lave "ballade" når man bare vender ryggen til i 5 min, derfor er personalet ikke undskyldt så lad ik din vrede gå udover dem gå DIREKTE til deres boss og utryk dig MEGET KLART!!!!! Måske skal i overveje en børnepsykolog, det er noget i må vurdere alt efter hvordan jeres barn tager det, dette er os noget børnehaven kan skaffe jer......

Og sidst men ik mindst

Anmeld

5. januar 2012

Becks

wamse skriver:

Min datter er knap 6 år, og hun har på baggrund af vores fortid, meget svært ved at stå ved sine grænser overfor andre mennesker. 

Vi bor i et meget socialt belastet område, hvor hendes børnehave også ligger. Der er meget tydeligt nogle meget grænsesøgende børn i hendes gruppe, og hun er ofte den stille mus, der bliver trynet 

Men da jeg henter hende i går, starter hun med at sige, at hun har ondt i numsen, og jeg spørger om hun har ondt i maven, eller hård mave, men hun siger nej

Så siger hun ikke mere der. Men senere fortæller hun, at en dreng har holdt hende fast inde i et rum, hvor han hev hendes bukser ned, og pillede hende i numsen. Hun siger at han nev hende i numsen også, og jeg er i tvivl om, det betyder, at han har stukket fingeren op i hende 

Det har været så slemt, at en anden pige havde løbet ind efter en voksen, og der er ingen tvivl om, at dette ikke har været noget min datter havde lyst til at deltage i. Jeg har oplevet hende være meget meget vred siden i går, hvor hun vrisser, snerrer og vil slå mig. Min datters grænse er overskredet

jeg blev så harm, at personalet ikke fortalte mig dette i går, hvor jeg faktisk snakkede med den pædagog, som stoppede denne episode

Hvad gør jeg, hvad ville i gøre

Uh søde M! Det er et hårdt emne for mig, men jeg vil gerne prøve og svare så godt jeg kan..

Selvom du sikkert gør det allerede, så snak, snak, snak, snak med L-musen om det! Hun skal have bearbejdet det her, for selvom det er et barn der har gjort det mod hende, så har hun været udsat for et overgreb..l Og hvor er jeg glad for at høre, et andet barn er løbet efter hjælp - At du som forældre, så INTET får af vide af den pågældende gog, forstår jeg ikke - og vælger ikke at kommentere det, da jeg intet sødt har og sige til det!

Jeg er godt klar over, at de i den alder leger de såkaldte "numselege" men det der lyder ret voldsomt, især når hun slet ikke har sagt god for det selv.. Jeg ville tage kontakt til lederen, bede om et møde sammen med det andet forældrepar..

Jeg ved ikke hvor overiglet det her er, men på baggrund af min egen opvækst og "oplevelser" så skal L altså snakke med en fagperson om det her - Det kan sætte dybe spor og ar i sjælen - det ved jeg!

Stakkels pige altså

Anmeld

5. januar 2012

sandradee

Tænker os at så er det jo noget de må tage op i børne gruppen, hva der er ok og hva der ikke er og at man selv om man er barn skal lære at se andre børns grænser..... Så må de jo lære det pågældende barn rigtig og forkert hvis forældrene ik kan finde ud af det!!!!

Anmeld

5. januar 2012

mariamiss6

wamse skriver:

Jeg tror helt ærligt ikke at denne her dreng forstår at det er forkert, han har virkelig nogle problemer med adfærd

Jeg får en snak med den involverede pædagog i morgen, for blev bekræftet af en anden pædagog i dag, at jeg burde være blevet kontaktet i går.

Jeg har talt meget med min datter om det, og ingen tvivl om, at dette har været meget ubehageligt når hun ændre adfærd på denne her måde

Hej wamse.

Som de andre, og du også selv siger, så skulle du have fået det at vide. Det er jo virkelig vigtigt at du får det at vide når de ved det er foregået.

Sørg for at være meget tydelig omkring at du vil have de fremadrettet gør noget ved sagen, om så det skal betyde at i tager en alvorlig samtale, og de tager det op ved personalemøde, hvad de har tænkt sig at gøre NÅR sådan noget sker igen...

Ja det er normalt at børn undersøger både sig selv og hinanden, og "bollelege" er også meget normalt, børn imellem, og foregår det på legepladsen sker det også at der er pinde involveret i legen. alene det at der kan være en pind ført op nogen som helst steder, bør være grund nok til IKKE at fortie det, fordi en pind kan gøre meget skade, og barnet måske ikke af sig selv vil sige det, fordi de så ofte får besked på at det er en forbudt leg.

OG så igen den konkrete sag.

Wamse, din pige har ikke bare fået overtrådt sine grænser. Hun er blevet holdt fast, og tvunget. Det er faktisk direkte misbrug. Tja, det ER et reelt overgreb. Også selvom det er barn mod barn.
Og din datter skal behandles herefter.
Ærligt talt, så synes jeg du skal give hende en tid hos en psykolog. Jeg er sikker på en evt. børneforsikring (hvis ikke institutionen stadig forsikrer børnene) skal dække den slags, og skal de ikke, så er skolepsykologer gratis. Tja, så vidt jeg ved er psykolog vidst bare gratis når det gælder børn.
Det lyder måske drastisk, men hvis hun kan huske det her om 10 år stadig, så kan det også stadig have en indflydelse på hendes liv, selvom det er noget der er sket børn imellem.

Måske skal du forlange imorgen, at børnehaven sørger for at indkalde en psykolog til hende?

Der er jo ingen der siger hun rent faktisk har behov for det. Men det kan en psykolog sikkert afgøre allerede efter 1 samtale med hende.

Hvis denne her dreng gør noget lignende igen, eller på anden måde overtræder grænserne groft, så vil jeg faktisk foreslå at melde det til kommunen. Ikke som at du tror der er noget galt i hjememt, hvis ikke du VED der er det. Men man kan godt anmelde sin bekymring over for et barn, og dets forståelse for andre menneskers ve og vel og grænser.
Måske har denne dreng også behov for at snakke med nogen?

Kort sagt, stamp i gulvet og forlang alverden i børnehaven imorgen, og hold øje med om den samme dreng gør sig kedeligt bemærket igen. 

Anmeld

5. januar 2012

trisse

mariamiss6 skriver:

Hej wamse.

Som de andre, og du også selv siger, så skulle du have fået det at vide. Det er jo virkelig vigtigt at du får det at vide når de ved det er foregået.

Sørg for at være meget tydelig omkring at du vil have de fremadrettet gør noget ved sagen, om så det skal betyde at i tager en alvorlig samtale, og de tager det op ved personalemøde, hvad de har tænkt sig at gøre NÅR sådan noget sker igen...

Ja det er normalt at børn undersøger både sig selv og hinanden, og "bollelege" er også meget normalt, børn imellem, og foregår det på legepladsen sker det også at der er pinde involveret i legen. alene det at der kan være en pind ført op nogen som helst steder, bør være grund nok til IKKE at fortie det, fordi en pind kan gøre meget skade, og barnet måske ikke af sig selv vil sige det, fordi de så ofte får besked på at det er en forbudt leg.

OG så igen den konkrete sag.

Wamse, din pige har ikke bare fået overtrådt sine grænser. Hun er blevet holdt fast, og tvunget. Det er faktisk direkte misbrug. Tja, det ER et reelt overgreb. Også selvom det er barn mod barn.
Og din datter skal behandles herefter.
Ærligt talt, så synes jeg du skal give hende en tid hos en psykolog. Jeg er sikker på en evt. børneforsikring (hvis ikke institutionen stadig forsikrer børnene) skal dække den slags, og skal de ikke, så er skolepsykologer gratis. Tja, så vidt jeg ved er psykolog vidst bare gratis når det gælder børn.
Det lyder måske drastisk, men hvis hun kan huske det her om 10 år stadig, så kan det også stadig have en indflydelse på hendes liv, selvom det er noget der er sket børn imellem.

Måske skal du forlange imorgen, at børnehaven sørger for at indkalde en psykolog til hende?

Der er jo ingen der siger hun rent faktisk har behov for det. Men det kan en psykolog sikkert afgøre allerede efter 1 samtale med hende.

Hvis denne her dreng gør noget lignende igen, eller på anden måde overtræder grænserne groft, så vil jeg faktisk foreslå at melde det til kommunen. Ikke som at du tror der er noget galt i hjememt, hvis ikke du VED der er det. Men man kan godt anmelde sin bekymring over for et barn, og dets forståelse for andre menneskers ve og vel og grænser.
Måske har denne dreng også behov for at snakke med nogen?

Kort sagt, stamp i gulvet og forlang alverden i børnehaven imorgen, og hold øje med om den samme dreng gør sig kedeligt bemærket igen. 

Jeg er fuldstændig enig!!!
Begge børn har/kan have brug for hjælp..
Kh kathrine

Anmeld

5. januar 2012

klmf

Kære wamse

Hvor gør det mig ondt at din datter har oplevet det her!

Du skal helt klart snakke med lederen i børnehaven og gøre dem det 110 procent klart, hvor forkert det er at du ikke får noget at vide om det her da du henter din datter. Selvom det så kan være, at pædagogen ikke har opfattet det som et overgreb, så synes jeg alligevel de burde have omtanke nok til at fortælle dig at der har været en 'episode'. Men ja, alle begår fejl og kan glemme det i farten....

Mht. din datter, så synes jeg det lyder som en god ide at få en psykolog til at snakke med hende. Vedkommende kan jo hurtigt afgøre, om der er brug for yderligere opfølgning eller om det er nok at du taler med din datter om det.

Mht. det andet barn, så har jeg det nok sådan at jeg synes man skal holde bolden på sin egen banehalvdel og så må det være BH's opgave at kontakte kommunen hvis der er brug for ekstra opsyn på den dreng.

Åh altså, hvor er det dog en svær situatin for din lille pige

Anmeld

5. januar 2012

wamse

Hold kæft, hvor er jeg glad for at i alle tager det så seriøst, som jeg føler det er. 

Jeg kontakter uden tvivl personalet igen i morgen, er bare total måløs over pædagogens manglende reaktion Faktisk har denne her institution været igennem en proces før, da en mandlig pædagog blev anklaget for at have udsat nogle piger for noget,

Jeg troede så, at det ville være et sted, hvor man var meget ops på proceduren omkring emner som dette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.