Først så er det flot af dig at du kan rumme din datter
Og hendes vrede
hun skal have lov til at blive ked af det, blive vred og stole på at du er der for hende. Bliv ved med at stille spørgsmål og vent tålmodigt på at hun får der bedre, for det gør hun
I vores datters børnehave, har vi også haft problemer med nogle af de andre børn, der slår og kradser.
Min lille pige har været offer for en anden piges angreb, og kom hjem sidst med en dyb flænge på kinden, der nu er blevet til et ar.
Det første jeg gjorde i den sammenhæng, var at gå på nettet for at læse alt hvad jeg kunne finde om børn der er voldelige mod andre børn. Og finde nogle svar på hvordan vi som forældre skulle tackle det her. Hvad det betød for vores datter og hendes adfærd.
Jeg kontaktede den pædagog som havde med min datter at gøre og bad om et møde. Hvor jeg kunne stille spørgsmål. Jeg krævede at de holdt de to så adskilt som muligt og at der blev holdt øje med detbaren der havde været efter vires datter.
Jeg læste mig til at det er en god ide at tage barnet med til lægen. Lade ham tjekke barnet, snakke med ham om adfærds ændring og sige at han skal skrive alt ned.
Han er en autoritet som kommunen ikke kan ignorere og du kan gennem lægen, have faste beviser på at det her er forkert.
Vi spørger en gang om ugen hvordan det går med vores datter og det pågældende barn. Det rusker lidt op i pædagogerne, og "tvinger" dem til at holde øje med det.
Vi har fortalt at vi vil gå til lægen hvis det sker igen og bede ham om at skrive til kommunen så de kan tage fat i problemet og barnets forældre.
Jeg har selv en stille pige, og dem må vi passe lidt ekstra på
Husk at hun har været udsat for et overgreb, og det påvirker dem uanset hvad.
Pædagoerne har handlet helt forkert i den her situation og du fortjener at de tager det op oG gør noget ved det.
Ellers må sidste udvej være at flytte børnehave, hvis det er muligt
Håber du kan bruge det