andet barn har "pillet" ved min datter :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. januar 2012

Corn

wamse skriver:

Jeg tror helt ærligt ikke at denne her dreng forstår at det er forkert, han har virkelig nogle problemer med adfærd

Jeg får en snak med den involverede pædagog i morgen, for blev bekræftet af en anden pædagog i dag, at jeg burde være blevet kontaktet i går.

Jeg har talt meget med min datter om det, og ingen tvivl om, at dette har været meget ubehageligt når hun ændre adfærd på denne her måde

Jeres inst. må da vide hvor i kommunen i kan hente vejledning og støtte til at hjælpe din datter.

I den kommune hvor jeg bor (og arbejder) har vi et åbent rådgivningstilbud til at tage sig af den slags.

Vi ser den slags sager af og til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2012

Rosa

Åh, Wamse. Alt hvad jeg ville sige er allerede sagt, men jeg sender dig og din dejlige datter den allerallerstørste krammer på lageret!!! 

Anmeld

6. januar 2012

Jonatansmor

wamse skriver:

åhh tak skal du have

Forstår bare slet ikke, hvorfor det ikke er blevet taget seriøst der nede, for min datter tager det seriøst, meget seriøst, for det var jo det første hun forsøgte at fortælle mig, da jeg hentede hende.

Er så gal over, at min datter er gjort fortræd, hun er så mild og rar mod alle andre.

Jeg snakker med hendes børnehave i dag, men at rykke hende i en anden gruppe  er ikke muligt.

Ja, jeg må sige jeg er dybt imponeret over din ro. Jeg tror ikke jeg havde kunnet være så velovervejet og .... fredelig.

Har du overvejet at få en fra kommunen ind over? Ikke at du skal gøre noget overilet, men jeg synes måske at de pædagoger burde få noget tilsyn - når de ikke tager overgreb seriøse. Jeg er rystet i min grundvold, børneuniverset burde være kontrolleret af voksne der kunne tyde signaler og lytte til deres mavefornemmelse. Noget der må siges at være totalt forfejlet her.

Til sidst vil jeg minde dig om det ubehagelige: en eventuel sag. Få nu skrevet ned i en kalender eller lignende og få så meget ned på skrift fra børnehaven som muligt, så du kan huske det hvis det sker igen. Ikke at du skal forberede dig på det værste, du skal bare kunne beskytte din datter, hvis det sker en gang til. Som ofret har man et behov for at se gerningsmanden få sin straf, man har behov for at se omgivelserne giver en kollektiv konsekvens af den ugerning man føler sig så usikker på, er gjort mod én.

Har du brug for at snakke med en der selv har været igennem overgreb som ganske lille, stiller jeg mig absolut til rådighed.

- til jer!

Anmeld

6. januar 2012

Ansemusen

Det lydetr ikke til at have været spor rart for din lille pige

Men jeg synes bestemt ikke det er drengen som som sådan er problemet netop her. Selvfølgelig skal han lære at respektere andres grænser. Men det der ryster mig mest er at pædagogerne har valgt ikke at fortælle dig om eepisoden, så du kunne tage hånd og det derhjemme efterfølgende! Hvis din datter ikke selv havde fortalt dig det, havde du jo ikke anet hvorfor hun pludselig var vred og havde ondt. Og så ville du ikke have kunne hjælpe hende. Jeg forstår slet ikke, at de vælger at ignorere det i en institution - jeg forstår i den grad at din tillid til dem er alvorligt svækket

Jeg håber at din datter snart vil være okay igen, fordi hun bliver bekræftet af dig i at det var drengen der gjorde noget forkert, og at det er helt okay at sige 'Nej'!

Anmeld

6. januar 2012

Kløver

Har ingen råd jeg kan give, men ville ikke gå uden at give en kæmpe krammer, lyder som en rigtig frygtelig oplevelse både for dig og din datter

Anmeld

6. januar 2012

2721

Årh hvor har jeg altså ondt af din datter og dig sikke en ubehagelig situation, som så mange andre skriver håber jeg at du vil kunne få noget hjælp til din datter da det kan sætte sine spor, jeg husker selv stadig tydeligt den dag jeg måtte flygte ud af puderummet i min børnehave fordi 1 pige og 1 dreng blev ved med at hive mit undertøj af mig, jeg var så skamfuld og flov, ja jeg glemmer aldrig den følelse af magtesløshed, jeg turde bare ikke sige noget
Du er en god mor og hvor er det skønt at din datter har så meget tillid til dig at hun kunne fortælle dig om det

Håber i finder en løsning på det hele og hvor skulle de/den pædagog skamme sig

Anmeld

6. januar 2012

morstinus

Først så er det flot af dig at du kan rumme din datter

Og hendes vrede hun skal have lov til at blive ked af det, blive vred og stole på at du er der for hende. Bliv ved med at stille spørgsmål og vent tålmodigt på at hun får der bedre, for det gør hun  

I vores datters børnehave, har vi også haft problemer med nogle af de andre børn, der slår og kradser. 

Min lille pige har været offer for en anden piges angreb, og kom hjem sidst med en dyb flænge på kinden, der nu er blevet til et ar. 

Det første jeg gjorde i den sammenhæng, var at gå på nettet for at læse alt hvad jeg kunne finde om børn der er voldelige mod andre børn. Og finde nogle svar på hvordan vi som forældre skulle tackle det her. Hvad det betød for vores datter og hendes adfærd. 

Jeg kontaktede den pædagog som havde med min datter at gøre og bad om et møde. Hvor jeg kunne stille spørgsmål. Jeg krævede at de holdt de to så adskilt som muligt og at der blev holdt øje med detbaren der havde været efter vires datter. 

Jeg læste mig til at det er en god ide at tage barnet med til lægen. Lade ham tjekke barnet, snakke med ham om adfærds ændring og sige at han skal skrive alt ned. 

Han er en autoritet som kommunen ikke kan ignorere og du kan gennem lægen, have faste beviser på at det her er forkert. 

Vi spørger en gang om ugen hvordan det går med vores datter og det pågældende barn. Det rusker lidt op i pædagogerne, og "tvinger" dem til at holde øje med det. 

Vi har fortalt at vi vil gå til lægen hvis det sker igen og bede ham om at skrive til kommunen så de kan tage fat i problemet og barnets forældre. 

Jeg har selv en stille pige, og dem må vi passe lidt ekstra på  

Husk at hun har været udsat for et overgreb, og det påvirker dem uanset hvad. 

Pædagoerne har handlet helt forkert i den her situation og du fortjener at de tager det op oG gør noget ved det. 

Ellers må sidste udvej være at flytte børnehave, hvis det er muligt  

Håber du kan bruge det  

Anmeld

6. januar 2012

wamse

UPDATE:

Har i dag været til møde, og har fået en god snak med den involverede pædagog. Hun havde siddet i samme rum, og havde ikke oplevelsen, at han havde nået at gøre noget fysisk ved med datter. Det hun hørte var tumult og min datter der siger;"lad være, jeg kan ikke lide det".

Da hun kommer derhen, har han rykket bukserne af min datter, og han ligger ovenpå hende  Pædagogen reagerer ved at hive ham af hende, og fortælle bestemt, at det vil hun ikke se på, og sådan gør man ikke. Så fortæller hun, at hun rykkede bukserne ned på ham, for at vise ham, hvor nedværdigende det er  Det er bestemt ikke en handling jeg synes er okay.

Hun mener ikke, at han har nået længere end dette.

Men jeg holder fast i min datters version, for hun har jo klaget over ondt i numsen, og hun beskriver så fint af sig selv, hvad hun har oplevet.

Resultatet:

Drengen skal der snakkes med, og personalegruppen tager det op, om hans forældre skal indkaldes til et møde. Jeg fik hendes ord på, at min datter ikke kan blive udsat for denne dreng igen.

Så for nu, er det som det ligger, og mit fokus er at hjælpe mit barn

Anmeld

6. januar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
kirsti skriver:

jeg er godt klar over at det er normalt med pille lege/bolle lege og at være nysgerrig og er en af dem der ser ret let på det da jeg som du ser det som en naturlig ting dog med grænser, men jeg mener ikke det er normalt at holde andre fast for at få lov til det

Helt enig.

Det er jo også normalt, at voksne har samleje, men det betyder jo ikke, at man ikke kan blive voldtaget.

Og når en dreng holder en pige fast og hiver hendes bukser af og efterfølgende gør noget, der gør at hun får ondt i numsen, så ER det et overgreb. Det er slet ikke til diskussion.

Anmeld

10. januar 2012

tobogsylsmor27

puha ved ikke hvad jeg skal skrive men et kram til dig og din datter kan jeg gi håber din datter har det godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.