Put endelig salt i såret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2011

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Kofoed. skriver:

Pas, det var bare ikke gennemtænk så. Da det for mig virker som en bekræftielse i "ude af øje, ude af sind". Det kunne vel være undgået, hvis der var en lille note til.

utrolig trist historie for jer.

Det kunne også tænkes at giveren blot har tænkt at de to dukker var søde og at det var sødt at der var både en pige og drenge dukke. Min datter er glad for sin drenge dukke.

Det er klart at du har de tanker du har, men jeg syntes ikke du skal bekymre dig mere om det, tror ikke det gentager sig, der findes jo ikke decideret tvillingegaver. Tror også man kan spekulere for meget over tingene og se "spøgelser" uden de er der. Og jeg underkender bestemt ikke din sorg, jeg respekterer din sorg og tab.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2011

Kofoed.

Maja84 skriver:

Ved ikke hvorfor indlægget kom 2 gange. Håber du Kan få god dialog med din søster.
Det er godt du får hjælp, og selvom sorgen ikke bliver mindre, tænker jeg man lærer at leve med den, tackle den, ved ikke om du forstår hvad jeg mener, men håber at det kan hjælpe dig fremad, også når det bliver aktuelt at snakke med Anastasia om det. Måske Ved at være ærlige og kun fortælle det mest nødvendige, vil hun måske, spørge ind, når hun er klar og gammel nok, og gøre det nemmere, ved at svare, fremfor at skal sidde og fortælle en masse. Uanset hvad, er det dejligt dig og Peter kan støtte hinanden.

Det er jo det. Har jo prøvet at miste før (min mor), så nu er der ikke meget mere der kan gøres, andet end tid. Måske bliver der brug for noget igen senere.

Anmeld

28. december 2011

Kofoed.

Cookiemonsteret skriver:

Tror det har været en der ikk li har tænkt det på at det ville sårer dig søde , tror mere personen måske har tænkt at Ana skulle have to dukker.. Så nok bare en tanketorsk 

Vi vil jo alle hvor kede/vrede/ frustreret i har været over det hele så kunne ikk forestille mig nogen kunne finde på at gøre det med vilje 

Ind i toy's aroys og byt dentil noget Ana kan bruge nu 

Og masser af kram til jer søde  

Det kan godt være det er det der er blevet tænkt.

Håber jeg heller ikke de kunne, men ja..

Tak smukke

Anmeld

28. december 2011

Kofoed.

SilasMor skriver:

til dig.

Det virker godt nok ikke særlig gennemtænkt.

Hvis det var mig ville jeg nok melde ud til alle at tvillingeting ikke ønskes, før Anastasia selv giver udtryk for at ønske sig sådanne sager.

Også sådan noget jeg tænker.

Tak

Anmeld

28. december 2011

Kofoed.

2skønnebørn skriver:

utrolig trist historie for jer.

Det kunne også tænkes at giveren blot har tænkt at de to dukker var søde og at det var sødt at der var både en pige og drenge dukke. Min datter er glad for sin drenge dukke.

Det er klart at du har de tanker du har, men jeg syntes ikke du skal bekymre dig mere om det, tror ikke det gentager sig, der findes jo ikke decideret tvillingegaver. Tror også man kan spekulere for meget over tingene og se "spøgelser" uden de er der. Og jeg underkender bestemt ikke din sorg, jeg respekterer din sorg og tab.

Tak.

Det er en mulighed, håber bestemt også der er grunden, men håber det stadig er så nyt og fylder meget, så vil man helst sikkert, når man ser "twins", bare blive trist sorgen tager tid, derfor er det da naturligt at der ikke var det smarteste tidspunkt. Den kunne med større succes være givet til hendes 1 år fødselsdag, hun vil nok alligevel ikke lege men dem inden. Almen respekt burde give lidt rum. Og ja, hvad kan en tre måneder baby bruge 2 dukker til?

Anmeld

28. december 2011

Cookiemonsteret

Kofoed. skriver:

Det kan godt være det er det der er blevet tænkt.

Håber jeg heller ikke de kunne, men ja..

Tak smukke

Anmeld

28. december 2011

Anette&Sophia

Kofoed. skriver:

Ja ja, det er endnu en af de for tiden meget omtalte negative indlæg.

Jeg ved godt at det er "tanken der tæller" angående gave, men der må VIRKELIG være en der IKKE har tænkt sig om.

Anastasia har selvfølgelig fået mange julegaver (er jo hende første jul), men mindsanten om der ikke ligger en "EMME TWIN DOLLS" imellem, hvem bib bib bib giver hende/os det i gave og hvad tænker den person lige på? Jeg kan "desværre" ikke huske hvem der gav den og vil egentlig helst ikke vide det, men vil rigtig gerne have den byttet for mig egen skyld og ved jo på ingen måde om Anastasia vil finde et problem i denne gave, men altså, synes det er ubarmhjerteligt at give os tvillinge ting, overvejer om hvad jeg skal/bør gøre. Om vi skal melde ud, at vi på INGEN måde ønsker os tvillinge ting og at de vil ryge ud ligeså hurtigt de kommer ind, så længe hun ikke ønsker sig det? Eller skal vi bare lade som ingenting?

Må ærligt indrømme, da jeg pakkede den ud, var jeg glædefrædig, men pga alle de andre der var tilstede, holdte jeg så vidt muligt masken, men i dag går det mig virkelig på, hvordan kan man overhovedet få sig selv til at give sådan en gave til en familie der lige har mistet deres tvilling?

Undskyld mit brokkeri, selvom jeg nu synes det er passende. Men skulle bare ud med det og håber nogen kan komme med nogle kreative tanker/ideer.

Ej det er altså ikke fair gjort
personen der havde købt den må sgu ikke kunne tænke ret langt.
krammer til dig og petermanden.

Anmeld

28. december 2011

Isabella_mor

Kofoed. skriver:

Ved jo ikke engang om de føre den (ergo kan byttes der), men må prøve.

tjah du kan jo kigge på nettet, de har en hjemmeside, der kan du søge navnet på legetøjet.

Anmeld

30. december 2011

Nessie

Tror bestemt at det er en tanketorsk

Det er nok også svært for andre at forstå sorgen, for de har jo aldrig set hende, eller båret hende under deres hjerte.

Prøv at se om du kan finde ud af hvor den er købt, og så bytte den til noget Ana kan bruge nu i stedet for.

Mht. at fortælle Ana om Lille Blomst, så tror jeg det er godt for jer alle, hvis det kan blive en naturlig del af jeres liv. Tag hende med på kirkegården og fortæl hende at dér ligger mormor, og lige ved siden af ligger Lille Blomst osv.
Det er helt i orden at blive ked af det, hun må godt se at det har berørt mor, og at mor savner den lille.

Tiden læger (næsten) alle sår, og du vil selvfølgelig også blive mindre ked af det med tiden. Der går også et par år inden hun forstår det, og til den tid, er det nok nemmere for dig at tale om.

Godt nytår til jer

Anmeld

30. december 2011

Carina:-)

Tankeløst.

Men kan ikke forestille mig nogen vil være så ondskabsfulde.

Kan sagtens forstå dine følelser,men igen så tror jeg altså det er en der ikke har tænkt sig om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.