Put endelig salt i såret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2011

gonefishing

Kofoed. skriver:

Ja ja, det er endnu en af de for tiden meget omtalte negative indlæg.

Jeg ved godt at det er "tanken der tæller" angående gave, men der må VIRKELIG være en der IKKE har tænkt sig om.

Anastasia har selvfølgelig fået mange julegaver (er jo hende første jul), men mindsanten om der ikke ligger en "EMME TWIN DOLLS" imellem, hvem bib bib bib giver hende/os det i gave og hvad tænker den person lige på? Jeg kan "desværre" ikke huske hvem der gav den og vil egentlig helst ikke vide det, men vil rigtig gerne have den byttet for mig egen skyld og ved jo på ingen måde om Anastasia vil finde et problem i denne gave, men altså, synes det er ubarmhjerteligt at give os tvillinge ting, overvejer om hvad jeg skal/bør gøre. Om vi skal melde ud, at vi på INGEN måde ønsker os tvillinge ting og at de vil ryge ud ligeså hurtigt de kommer ind, så længe hun ikke ønsker sig det? Eller skal vi bare lade som ingenting?

Må ærligt indrømme, da jeg pakkede den ud, var jeg glædefrædig, men pga alle de andre der var tilstede, holdte jeg så vidt muligt masken, men i dag går det mig virkelig på, hvordan kan man overhovedet få sig selv til at give sådan en gave til en familie der lige har mistet deres tvilling?

Undskyld mit brokkeri, selvom jeg nu synes det er passende. Men skulle bare ud med det og håber nogen kan komme med nogle kreative tanker/ideer.

folk er forskellige, og der er nogen der kommer sig over tab ved at snakke om det osv, og der er nogen der er modsat.

Tror ikke at gaven var ondt ment på nogen måde. men hvis du bliver stødt over den, så må du jo forklare at det såre dig og at du ikke kommer videre/har brug for den slags ting, og så fortælle istedet hvad du har brug for? for igen... vi har alle brug for forskellige ting, metoder og handlilnger.

kæmpe kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2011

Kofoed.

anetteb skriver:

Ej det er altså ikke fair gjort
personen der havde købt den må sgu ikke kunne tænke ret langt.
krammer til dig og petermanden.

Takker søde.

Anmeld

30. december 2011

Kofoed.

isabellamor skriver:

tjah du kan jo kigge på nettet, de har en hjemmeside, der kan du søge navnet på legetøjet.

Den er købt i brugsen. Men har valgt at beholde dem. Vi flytter til febuar, så indtil da er den alligevel gemt væk og hvis man pakker den op, er det forhåbenlig ikke nemt at se det er "tvillinger".

Anmeld

30. december 2011

Kofoed.

Nessie skriver:

Tror bestemt at det er en tanketorsk

Det er nok også svært for andre at forstå sorgen, for de har jo aldrig set hende, eller båret hende under deres hjerte.

Prøv at se om du kan finde ud af hvor den er købt, og så bytte den til noget Ana kan bruge nu i stedet for.

Mht. at fortælle Ana om Lille Blomst, så tror jeg det er godt for jer alle, hvis det kan blive en naturlig del af jeres liv. Tag hende med på kirkegården og fortæl hende at dér ligger mormor, og lige ved siden af ligger Lille Blomst osv.
Det er helt i orden at blive ked af det, hun må godt se at det har berørt mor, og at mor savner den lille.

Tiden læger (næsten) alle sår, og du vil selvfølgelig også blive mindre ked af det med tiden. Der går også et par år inden hun forstår det, og til den tid, er det nok nemmere for dig at tale om.

Godt nytår til jer

Tak søde.

Den er købt i brugsen og den var fra min mormor. Men vi beholder den, hun har alligevel nok legetøj til nu, så kan vi bare ønske Hallo Kitty dukke barnevogn, klapvogn osv til fødselsdagen, mon ikke det så hurtigt er glemt, at det er "tvillinger", forskelligt tøj ændre vel hurtigt dukkernes udseende.

Anmeld

30. december 2011

Kofoed.

Carina:-) skriver:

Tankeløst.

Men kan ikke forestille mig nogen vil være så ondskabsfulde.

Kan sagtens forstå dine følelser,men igen så tror jeg altså det er en der ikke har tænkt sig om

Regner bestemt med det var en tanketorsk, kunne ikke forstille mig andet, ellers er jeg også begyndt at få en mistanke om, at den er købt for laaang tid siden, da der stadig var to, men ved det ikke, aner ikke hvordan jeg skal komme ind på det med giver.

Anmeld

30. december 2011

Kofoed.

Flodkilling skriver:

folk er forskellige, og der er nogen der kommer sig over tab ved at snakke om det osv, og der er nogen der er modsat.

Tror ikke at gaven var ondt ment på nogen måde. men hvis du bliver stødt over den, så må du jo forklare at det såre dig og at du ikke kommer videre/har brug for den slags ting, og så fortælle istedet hvad du har brug for? for igen... vi har alle brug for forskellige ting, metoder og handlilnger.

kæmpe kram

Tror heller ikke den er ment ondt, men når folk VED man går til psyolog og VED jeg har det fyskisk dårligt, som efterfølge på det hele, så (i min verden) burde en klokke ringe, når man så gaven, den ENESTE undskyld giver kan komme med, som ikke er så god igen, men den er der, er at giver ikke kan engelsk, men to enes dukker, burde alligevel give en nogle klokker.

Men ja, folk gør tingene forskelligt, så må man jo prøve at vende den rundt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.