Put endelig salt i såret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. december 2011

Kofoed.

Bubbes skriver:

Jamen glædelig jul til Jer.. Kvajpander!

Gør hvad du føler for, gem den evt væk noget tid også senere hen overvej hvad du/I vil gøre

Lige nu er det faktisk det eneste gave der er fremme, da vi diskutere hvad vi skal gøre, heller mest til at bytte den, men vil bare så nødigt vide hvem der gav den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2011

Kofoed.

Phoenix skriver:

Tænker det umulig være overlagt gjort. Må være en tanketorsk, vedkommende har begået. Men vedkommende burde selvfølgelig have tænkt sig om. Og kan sagtens forstå du blev ked af det og det nager dig mht gaven. Synes du skal melde ud til din omgangskreds, hvordan du har det med den slags gaver, så du ikke bliver sat i samme situation igen. 

Regner også med det er en tanketorsk, men hvis det er den jeg tror jeg husker der gav den (forvirret?), så vil jeg helst ikke genere personen ved at give en sådan udmeldese, da personen i længere tid har døjet med en hård drepression og faktisk kan have lavet fejlen uden på nogen måde tænke videre over det.

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

MinNoah skriver:

Jeg tænker at det kommer lidt an på hvordan mennesker vælger at tackle deres sorg... Nogle vil gerne "glemme" det skete, og vil ikke mindes om det, andre vil gerne "bevare" mindet - og måske har vedkommende der har givet denne gave tænkt dette., Og uden tvivl så kan det ramme hårdt og tårerne kan få frit løb, men tror ikke personen har ment noget ondt bag det

Jeg vil bestemt ikke glemme noget og vil heller ikke hænge mig i småting, men når man ved, at vi er gået igennem det hele og stadig ikke har bearbejdet det færdigt, så er det er ond og idiotist gave at give. Alle ved i min omgangskreds, at jeg går til psykolog, alle ved det har taget hårdt på mig og alle ved, at den døde tvilling er begravet, så burde der altså (i min verden) ringe en klokke der siger, at man nok heller må finde en anden gave.

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Maja84 skriver:

Jeg ved ikke hvad det er, men går ud fra det er tvillinge dukker. Uanset synes jeg da bestemt det er meget tankeløst at give jer tvillingeting og kan virkelig godt forstå du blev ked af det

Det er det. Og tak.

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

isabellamor skriver:

byt til nyt. det var måske ikke ment på nogen måde... men ja når du har det sådan, så er det nok bedst at du får det byttet til noget andet... 

Så kræver det jo bare, at jeg skal finde ud af hvem der gav den og ved ikke helt om jeg har lyst til det. For det er enten en af mine søskende eller min mormor der gav den ...

Anmeld

27. december 2011

Isabella_mor

Kofoed. skriver:

Så kræver det jo bare, at jeg skal finde ud af hvem der gav den og ved ikke helt om jeg har lyst til det. For det er enten en af mine søskende eller min mormor der gav den ...

hvorfor det, i toys r us behøves der ikke nogen kvittering der går du bare ind med den..

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

twinboys skriver:

Jamen har du ikke en idé om hvem der har givet hende den...??? Ellers så spørg da endelig folk af, og så forklar hvordan du har det med det... 

Majbritt

En af mine søskende eller min mormor, så har det næsten dårligt med at vide det, for vil jo nok bearbejde den person, at h*n kan være så tankeløs om det er bevidst eller ubevidst. Men vil gerne være foruden det i fremtiden (så længe hun ikke ønsker det), så må jo heller finde ud af det.

Anmeld

27. december 2011

M (:

Kofoed. skriver:

Tak søde M

Jeg forstår ikke hvordan man kan gøre det, ubevidst eller bevidst. Alle i familien ved jeg går til psykolog og alle ved det har taget hårdt på mig, så hvordan kan man give den gave, der burde være en klokke der ringede.

Uanset hensigten burde gaven nok have været givet på et senere tidspunkt, hvor I er kommet mere oven vande..
Men måske du skal overveje at gemme gaven væk, er der ikke en chance for, at du/I kunne blive glade for den? Måske det er nemmere for Ana at forstå alt omkring lille blomst, hvis hun selv får "tvillinge-børn"?

Anmeld

27. december 2011

twinboys

Kofoed. skriver:

En af mine søskende eller min mormor, så har det næsten dårligt med at vide det, for vil jo nok bearbejde den person, at h*n kan være så tankeløs om det er bevidst eller ubevidst. Men vil gerne være foruden det i fremtiden (så længe hun ikke ønsker det), så må jo heller finde ud af det.

Jeg synes ikke det gør noget at du ved hvem det er og personen ved at det gør ondt at få denne tvillinge dukke... så ved de jo også hvad du går igennem og hvad der sårer dig og så gør de det jo ikke igen...

Jeg ville have det præcis som dig, hvis det var mig der stod som du gør nu...

Majbritt

Anmeld

27. december 2011

Kofoed.

Höör skriver:

Nu får jeg nok hug men synes du skalTrække vejret dybt! Og jo jeg ved hvor skide ondt det gør at miste men folk tænker ikke ens! Personen bag gaven kan haveTænkt det var den pæneste dukke de havde og derfor ville forkæle dig! Min lærer sagde første dag vi startede i 8 klasse " imorgen skalVi med 1 klasse på stranden" hun vIDSTE min søster var druknet 3 uger inden skolestart og havde endda besøgt mig og snakket om det men hun tænkte ikke iver det! Denne lærer er endda veninde med min mor!! Det jeg prøver at sige er : skån dig selv for at vær "sur" men prøv at se om der kunne være noget positivt i det, ellers ender du med at få kørt digSelv for langt ned. Det råd fik jeg og det var det bedste jeg fik! Og jo jeg syntes verdenen var lort den gang 4 familiemedlemmer på 3 mdr og konkurrence hesten stillede skoene samtidig = ikke fedt at være 14 år.. Håber for dig du finder det rette sted at placere gaven enten i bytte eller ved at gemme den til du er klar -en det bliver man aldrig - jeg tuder stadigvæk til Jesus og josefine den komSamme vinter som hun døde omSommeren - min søster hed josefine og pigen i kalenderen ligner min søster på en prik men jeg kan idag placere det.. Masser af kram og tanker til dig må 2012 blive et glædeligt år

Tror bare jeg vil nøjes med at sige, at du læser mit indlæg forkert. Er ikke sur på personen, men skuffet over, at men ikke overvejer sin gave lidt bedre, vis det var den eneste pæne dukke, så køb heller en gang grød eller en bog osv. At købe en sådan gave til sin nærmeste slætning, når man udemærket ved, at personen stadig lider under det der er hent, er altså noget andet, end en fremmed (klasselære) fortæller om et offentligt og nok længe inden aftalt reagement. Undskyld, men for mig kan de to ting ikke sammenlignes, selvom det selvføgle også var hårdt for dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.