Hvornår den lille nyfødte i armene på andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

piap

Skønne Jønne skriver:

Puha jeg tror også at jeg helt automatisk ville værne ekstra om guldklumpen hvis han lå på neonatalafdelingen
Så er der jo mange ekstra ting der skal tages hensyn til... Så har bebs jo Kun brug for der som er kendt

på neonatalafdelingen kom det helt af sig selv at det kun var os det rørte ved hende/sad med hende vi måtte gerne ha gæster med de måtte IKKE rør ved hende (heller ikke selvom de blev sprittet af ) personalet vil først skabe et "bånd" mellem forældre og barn inden der var andre der kom til og som de sagde der skulle nok blive tid nok til andre kunne holde hende når vi kom over på barselafsnittet eller hjem og havde fundet en hverdag  så mit råd til dig er mærk efter hvad DU/I har behov for og så fortæl evt gæster hvordan DU/I har med det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

hautecouture

I bund og grund handler det om, hvad du og din kæreste føler erigtigt for jer og den lille og ikke hvad andre forventer. 

Til fødslen af Aya var kun min kæreste med til fødslen og mormor/morfar og farmor/farfar kom først senere - vi var indlagt med Aya i 6 dage hvor hun var tilkoblet drop og til tider iltmaske, så af gode grunde blev hun kun båret af os og kun når hin skulle have mad eller skiftes. Men 11 dage efter fødslen var vi til rund fødselsdag hos kærestens moster i Aalborg og fra den dag er hun "gået på omgang" hver gang vi er nogle steder. Familien elsker det og hun har ikke taget skade Hun stikker alle et smil og pludrer lystigt med dem allesammen Havde hun været rask ved fødslen havde jeg ikke haft noget imod at lade besøgende holde hende. Det er jo alligevel begrænset hvor stresset der er inde på en stue på barselsgangen ) 

Anmeld

21. december 2011

HeidiØ

Skønne Jønne skriver:

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Så håber at høre jeres erfaringer

Alle bedsteforældre fik lov at holde oppe på patienthotellet.. det var dagen efter jeg havde født Det har William ikke taget skade af - han lå bare helt stille og sov jo!

Anmeld

21. december 2011

samantha1986

Skønne Jønne skriver:

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Jeg har det på samme måde som dig, at jeg allerhelst bare vil beholde den lille for mig selv. og jeg vil egentlig helst heller ikke have besøg når vi kommer hjem af samme grund. Dog er jeg lidt dobbelt moralsk for min familie må gerne holde den lille osv, men er så bange for at kærestens familie ikke vil give mig den lille igen når jeg vil have det.

Da min søster fik hendes lille pige der fik vi lov til at holde hende. det var nok tre timer efter fødslen. det var ikke længe vi holdt hende for der kom andre også. men ellers må man jo selv sige fra hvis det bliver for meget.

Anmeld

21. december 2011

CamillaValby

Sofiya blev holdt af selvfølgelig farmand og en veninde der var med til fødslen da hun var ca en time gammel. Om aftenen kom hele familien og de fleste holdte hende.

Det havde jeg det helt fint med. Men som nogle andre skriver så lyt til dig selv og snak med din kæreste/mand om det.

Anmeld

21. december 2011

Mor-til-asta-09

Skønne Jønne skriver:

Asta blev holdt efter blot et par timer af andre.. Folk der kommer på besøg, vil jo gerne lige holde den lille bebs, og det fik de lov til...

Anmeld

21. december 2011

SussieThyssen

Kloster skriver:

Også her.

Det samme gjorde mine 3 drenge. Folk der havde lyst fik lov - med måde self.

Men min far og svigerfar har ikke haft lyst til at holde dem, før de var omkring 3 måneder. Men min mor, svigermor, bedstemor, min bror osv fik lov. Stille og roligt...

Anmeld

21. december 2011

Muhmi

Skønne Jønne skriver:

Min mor var med på fødestuen da jeg fødte Silas så hun holdt ham ca. en time efter jeg havde født, efter han havde fået fat om brystvorten og vi lige havde ligget og nydt ham

Hun sad med ham i en halv times tid ca. mest fordi jeg bare gerne ville have noget tøj på og over på ph med det samme

Anmeld

21. december 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Skønne Jønne skriver:

Nu er jeg godt nok alene. Men to timer efter fødsel skal barnet vejes og ha tøj på, det stod min mor for, og derfor holde hun min datter i armene for første gang.. Omkring en 4 timer senere holde min far hende så for første gang. Og dagene efter ved besøg holde gæsterne hende også.

Hun har aldrig været stresset og har heller aldrig haft problemer med amningen..

Så jeg tror det er et spørgsmål om hvordan far og især mor slapper af i sig selv, både under graviditet, fødsel og ikke mindst hvordan man gør når barnet er født..

Anmeld

21. december 2011

SSL

maria87 skriver:

regner du med at de tager dit barn med hjem til sig selv eller hvad... selvfølgelig er det jeres Barn...

hvad mener du med: de skal bare lige vide det er vores...det ved de vel godt... lad være med at være så sippet altså... 

Du er da ret meget uden for situations fornemmelse i din måde at skrive på!! Falder det dig slet ikke ind, at en mor har båret sin lille baby i sin mave i 9måneder! - det er KUN mor der har mærket dét at holde sin baby i sin mave - selvf., kan det være rigig underligt baby er ude fra en dag til anden, og så skal "alle" holde! Jeg synes det er voldsomt at både vores to store familier samt vennekredse skal holde indenfor et par dage! Tag ikke fejl af, hvor hård det er for den lille baby at blie født! Læs nogle bøger evt, hvor de skriver fra barnets synsvinkel, så finder du også ud af hvor voldsnyt det er for babyen at blive født! Og hva de rent faktisk har brug for efter en fødsel! Jeg kan anbefale "lille mirakel" ... God jul til dig.. 

Til ts: jeg har det sådan, at det er svært at vurdere nu hvor grænsen går, for hvis det har været en relativ hurtig/nem fødsel, og babyen er glad og trives, så har man det nok bare ok med det, men hvis du det mindste føler det grænseoverskridende - så husk det er ok at sige fra.. Jeg har sagt, til folk nu - at det kan være jeg føler det for meget, i situationen, det vigtigste er at jeg og hendes farmand, min kæreste får de første timer hvor vi ønsker ro på - pga det kan være et voldsomt "chok" for en baby at komme ud.. Det er også grund til at baby bliver lagt på sin mor, fordi at babyen kommer fra den trange, mærke, varme mave og ud i et stort lyst rum - så derfor lægges baby på mors mave ved brystet, så babyen kan høre mors hjerte fortsat, dufte sin mor og hører det ER dig han/hun fortsat er ved så tag det hele som det kommer, man har det jo meget individuelt og ingen fødsler er ens, ligeså vel som ens følelser bagefter held og lykke!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.