Skønne Jønne skriver:
Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...
Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...
Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!
Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!
Så håber at høre jeres erfaringer 
Det vigtigste er at du mærker efter hvad du har det bedst med og får sagt fra med det samme, hvis der er noget, du ikke bryder dig om!
Her holdt alle de besøgende Magne og det var fint nok, for det var kun lige kort. Bortset fra min svigermor, der sad med ham i fire-fem timer i træk mindre end et døgn efter fødslen plus dagen efter igen!!! Jeg får stadig helt ondt i maven af at tænke på det!! Jeg kunne slet ikke få sagt at jeg gerne ville have mit barn tilbage og hun kunne åbenbart ikke selv tænke så langt at man ikke tager en nyfødt fra moren i så lang tid... Altså Magne tog nok ikke skade, men det gjorde jeg!! Det irriterer mig grænseløst i dag!!! Nu har hun overhovedet ikke respekt for, når vi siger noget ang vores søn; hun svarer bare igen og gør med ham, hvad hun selv synes. Og svigerfar vil ikke aflevere ham, når jeg ber om at få ham.! Det er virkelig møg-hamrende frustrerende og gør at jeg nærmest får en allergisk reaktion, når de nærmer sig mit barn!! Jeg har ellers ingen problemer med at andre mennesker holder ham og Magne har heller ikke noget imod at blive holdt af forskellige mennesker.
Så det korte af det lange: sig fra, sig fra, sig fra!!! Det er ikke dit ansvar at folk bliver fornærmede, det må de selv rode med! Og der vil altid være nogen, der ikke synes det samme som dig, men du skal følge dine egne følelser og grænser, ikke andres!!!
Kram...
Anmeld