Hvornår den lille nyfødte i armene på andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Wimmie

Skønne Jønne skriver:

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Så håber at høre jeres erfaringer

Både min mor og svigermor fik lov til at holde hende på 2. dagen - hun sov fra det hele og var fuldtstændig ligeglad.

Min veninde sad med hende i dag (4. dagen) og helt uden problemer.

Jeg må indrømme at jeg ikke  helt tror på at det kan være så skadeligt at andre får lov til at holde baby (så skulle de vel også tage skade af at jordemoder, læger, sundhedsplejersker, sygeplejersker osv. holder dem)

At man måske ikke har lyst til at lade andre holde baby af personlige årsager er noget helt andet, og der sætter man jo bare selv de regler man vil lave 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

Karo

Jeg tror Marcus var 1 1/2 time og Ida har vel været 14 timer da de første gang blev holdt af andre.

Jeg har aldrig haft amme problemer så den holder ikke stik her.

Iøvrigt sover så små børn meget og jeg tror faktisk ingen af mine børn nogensiden registrede at de kom op i andres arme.

Anmeld

21. december 2011

Lise

Den første var ca 8 timer, da bedstemor, som den første, kom på besøg. Her fik hun ham i armene. Og da jeg i samme øjeblik blev dårlig, havde hun ham i flere timer, da jeg var omgivet af læger og endte på operationsbordet. Måske havde hun ham fra kl 16 til 22. Men det eneste problem jeg havde med amning ved ham, var at han ikke ville stoppe igen...

Casper mødte først andre mennesker på tredjedagen, tror jeg. Her kom der en masse gæster, og han blev dikket lidt af hans tanter. Men han var lidt mere utryg, så han sad mest på mig. Men havde heller ikke nogen problemer med at få amning igang ved ham.

Anmeld

21. december 2011

Maja_4000

Caroline var hos andre , når vi havde besøg på sygehuset Første gang var hun vel omring 6 timer

Det var først da hun blev ældre (3-4 måneder) at hun begyndte at brokke sig , når andre tog hende .. Og så gav det jo sig selv Hehe

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

Wimmie skriver:

Både min mor og svigermor fik lov til at holde hende på 2. dagen - hun sov fra det hele og var fuldtstændig ligeglad.

Jeg må indrømme at jeg ikke  helt tror på at det kan være så skadeligt at andre får lov til at holde baby (så skulle de vel også tage skade af at jordemoder, læger, sundhedsplejersker, sygeplejersker osv. holder dem)

At man måske ikke har lyst til at lade andre holde baby af personlige årsager er noget helt andet, og der sætter man jo bare selv de regler man vil lave 

Jeg tror heller ikke helt på at det er skadeligt, tror bare mest jeg tænker over at det er VORES lille baby
Alle andre snakker jo også om hvor meget de glæder sig til at holde ham - men der skal de bare lige huske at han er VORES

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

Tak for alle jeres svar
Tror bare at jeg må mærke efter når vi står i det - og jeg glæder mig

Anmeld

21. december 2011

maria87

Wimmie skriver:

lige præsis, der sker INGEN ting ved at andre mennesker holder baby.,..

det er bare fordi de ik Tør eller så noget... men man kan blive for meget som menneske...

Anmeld

21. december 2011

maria87

Skønne Jønne skriver:

Jeg tror heller ikke helt på at det er skadeligt, tror bare mest jeg tænker over at det er VORES lille baby
Alle andre snakker jo også om hvor meget de glæder sig til at holde ham - men der skal de bare lige huske at han er VORES

regner du med at de tager dit barn med hjem til sig selv eller hvad... selvfølgelig er det jeres Barn...

hvad mener du med: de skal bare lige vide det er vores...det ved de vel godt... lad være med at være så sippet altså... 

Anmeld

21. december 2011

lio

Wimmie skriver:

Jeg er også helt sikker på at det kun er mor og far der kan "tage skade" af at baby bliver holdt af andre, men så må man sige fra start at man ikke ønsker nogen skal holde hvis man har det bedst sådan.

Anmeld

21. december 2011

Kloster

SussieThyssen skriver:

Mine 3 har været i armene hos søskende og bedsteforældre inden for de første få timer efter fødslen..og det tog de da ingen skade af overhovedet.
De gik nok så lystigt på omgang.

Kærligst
Sussie

Også her.

Det samme gjorde mine 3 drenge. Folk der havde lyst fik lov - med måde self.

Men min far og svigerfar har ikke haft lyst til at holde dem, før de var omkring 3 måneder. Men min mor, svigermor, bedstemor, min bror osv fik lov. Stille og roligt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.