Hvornår den lille nyfødte i armene på andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.080 visninger
56 svar
0 synes godt om
20. december 2011

Skønne Jønne

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Så håber at høre jeres erfaringer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Skønne Jønne

Skønne Jønne skriver:

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Farvandet = farmanden

Anmeld

20. december 2011

SussieThyssen

Skønne Jønne skriver:

Mine 3 har været i armene hos søskende og bedsteforældre inden for de første få timer efter fødslen..og det tog de da ingen skade af overhovedet.
De gik nok så lystigt på omgang.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2011

channie-g

Skønne Jønne skriver:

både min mor, far og min fyr var med til fødslen så vores søn var ikke mange timer gammel inden mormor og morfar holdte ham

Anmeld

20. december 2011

Steph_Laurits

Jeg var med til min seneste nevø's fødsel i torsdags.

Da han blev født kom han direkte op til min søster, og en ½-1 time efter fødslen skulle han vejes osv. og derefter have tøj på som jeg gav ham på - derefter havde min søster ham ikke mere på sygehuset, hun sad først med ham igen da de kom hjem kl. 01:00 ca. (han blev født 21.19).

Vi var 3 med der skiftes til at sidde med ham!

Anmeld

20. december 2011

Jibbe

Du skal lytte til dig selv og hvad du føler er rigtigt for jer. Hvis folk skal holde så meld ud fra starten af at det er ok men kun et øjeblik.
Jeg synes heller ikke det var rart at frej skulle 'gå på omgang' og heldigvis sov han hvergang der var gæster de første døgn så det slap vi helt automatisk for.
Men sig fra hvis du ikke selv synes det er ok - så må folk tænke deres

Anmeld

20. december 2011

Hasselnødden

Jeg tror han fik lov til at ligge både i morfars, mormors, onkels, mosters og farmor og farfars arme løbende fra om aftenen for fødslen og fra dagen efter fødslen, han sov hele tiden, så når de kom var han aldrig vågen og så kiggede de lige på ham og sad og nussede med ham. Faren sad jo også med ham og kærtegnede ham..  Og jeg følte det var det mest naturlige i verden, de var jo så nænsomme og stille, behagelige og rørte og glade og lettede over at alt var gået så godt.. og havde absolut ingen problemer med amningen. Og den første der holder ham er trods alt jordemoderen, så mor og så far når den lille skal vaskes/tørres lidt, vejes, have tøj på osv. og så over til mor igen. Vi boede på familieafdeling i seks dage, det var så skønt og ville ønske vi kunne komme til det igen. Det var helt fantastisk bare at være os tre i vores nye liv afskåret fra omverdenen så at sige

Så når du kommer så vidt, så mærk efter og lad ikke andre pådutte dig en følelse du ikke har. Det er op til dig og farmanden. Ønsker du det ikke, så meld ud. De er trods alt ikke tankelæsere når det kommer til stykket og flip endelig skråt hvis de opfører sig krænkende.

Anmeld

20. december 2011

Skønne Jønne

Jibbe skriver:

Du skal lytte til dig selv og hvad du føler er rigtigt for jer. Hvis folk skal holde så meld ud fra starten af at det er ok men kun et øjeblik.
Jeg synes heller ikke det var rart at frej skulle 'gå på omgang' og heldigvis sov han hvergang der var gæster de første døgn så det slap vi helt automatisk for.
Men sig fra hvis du ikke selv synes det er ok - så må folk tænke deres

Ja vi må jo få sagt til folk hvordan vi vil have det... Men synes bare det er svært - og ellers giver det hele bare sig selv når først han er her

Vi har snakket om kun lige at have den nærmeste familie på visit i de første dage, så måske giver det også lidt sig selv sådan... For så skal han i hvert fald ikke på omgang hos alle vennerne lige med det samme

Anmeld

20. december 2011

Skønne Jønne

Hasselnødden skriver:

Jeg tror han fik lov til at ligge både i morfars, mormors, onkels, mosters og farmor og farfars arme løbende fra om aftenen for fødslen og fra dagen efter fødslen, han sov hele tiden, så når de kom var han aldrig vågen og så kiggede de lige på ham og sad og nussede med ham. Faren sad jo også med ham og kærtegnede ham..  Og jeg følte det var det mest naturlige i verden, de var jo så nænsomme og stille, behagelige og rørte og glade og lettede over at alt var gået så godt.. og havde absolut ingen problemer med amningen. Og den første der holder ham er trods alt jordemoderen, så mor og så far når den lille skal vaskes/tørres lidt, vejes, have tøj på osv. og så over til mor igen. Vi boede på familieafdeling i seks dage, det var så skønt og ville ønske vi kunne komme til det igen. Det var helt fantastisk bare at være os tre i vores nye liv afskåret fra omverdenen så at sige

Så når du kommer så vidt, så mærk efter og lad ikke andre pådutte dig en følelse du ikke har. Det er op til dig og farmanden. Ønsker du det ikke, så meld ud. De er trods alt ikke tankelæsere når det kommer til stykket og flip endelig skråt hvis de opfører sig krænkende.

Jeg glæder mig også rigtig meget til at vi bare skal være os tre og lære hinanden at kende på ny <3

Men det hele kommer nok når først han er født - så tror jeg heller ikke at det er så svært at sige fra over for folk længere

Anmeld

21. december 2011

Hasselnødden

Skønne Jønne skriver:

Jeg glæder mig også rigtig meget til at vi bare skal være os tre og lære hinanden at kende på ny <3

Men det hele kommer nok når først han er født - så tror jeg heller ikke at det er så svært at sige fra over for folk længere

Nej mon ikke du nok skal smile som en schæfer, når der er behov for det - og mon ikke dem du omgåes respektere din nye rolle som mor og beskytter. Dét kan man jo håbe på og krydse fingrene for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.