Hvornår den lille nyfødte i armene på andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

MissTas

Skønne Jønne skriver:

Ja jeg er nu 36+0 og er begyndt at tænke meget på fødslen og hvad der ellers følger med...

Hvor hurtigt lod i andre end jer selv (mor og far) holde den lille? Jeg har læst at det kan stresse den lille, og stresse i forhold til at få amningen igang osv...

Jeg har jo aller mest lyst til at beholde ham helt for mig selv - men det er alle andre jo nok ikke lige enige i :s og har det lidt svært med at tackle alles forventninger hvis jeg skal være helt ærlig!!!!!

Det er heller ikke noget jeg har vendt med farvandet endnu, men er ret sikker på at han ikke har skænket det en tanke overhovedet!!

Så håber at høre jeres erfaringer

jeg har været til både fødsels - og ammeforberedelse den seneste tid og der pointerede jordermødrene meget, at barnet ikke skulle i hænderne på andre end moren før det første sut var taget. Når det var gjort var det så selvfølgelig farens tur.. så efter hvad de jordermødre sagde, så er det ikke før man var kommet over på barselsafsnittet, at andre skulle holde den lille (Hvis man er førstegangs selvfølgelig)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2011

piap

MissTas skriver:

jeg har været til både fødsels - og ammeforberedelse den seneste tid og der pointerede jordermødrene meget, at barnet ikke skulle i hænderne på andre end moren før det første sut var taget. Når det var gjort var det så selvfølgelig farens tur.. så efter hvad de jordermødre sagde, så er det ikke før man var kommet over på barselsafsnittet, at andre skulle holde den lille (Hvis man er førstegangs selvfølgelig)

det var også det vi fik at vide vores datter er født fortidlig (7uger) så vi lage på neounetalafdelingen og her var det kun os der holdte hende.. og det var først da vi kom over på barselafsnittet andre fik lov at holde hende, men hun skulle IKKE gå fra arm til arm

Anmeld

21. december 2011

Silas&Mille

Silas var ret hurtigt i armene på andre. Faktisk allerede på sygehuset, men ved ikke om sygeplejesker  tæller med

Men ellers gik der kun en uges tid. Silas er født i Sverige, så der gik lige lidt inden vi fik besøg af noget af det nærmeste familie. Men han  var kun 8 dage gammel da han blev flyttet lidt rundt mellem et personer.

Her tror jeg det har hjulpet at han så tidligt er blevet flyttet lidt rundt, for i dag er slet ikke bange eller nervøs omkring andre folk. Han finder sig i at blive samleet op af hvem som helst når vi fx er til familie tamtam og indkøringen i dagplejen tog 1 dag 

Anmeld

21. december 2011

Silas&Mille

dobbelt

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

maria87 skriver:

regner du med at de tager dit barn med hjem til sig selv eller hvad... selvfølgelig er det jeres Barn...

hvad mener du med: de skal bare lige vide det er vores...det ved de vel godt... lad være med at være så sippet altså... 

Ved ikke helt hvad jeg skal sige...

Synes ikke lige at du formulerer dig helt optimalt!!!

Jeg har lavet en smiley efter min kommentar - så måske mente jeg det ikke lige så hårdt som du måske tror...

Men tak for svaret

Anmeld

21. december 2011

MissTas

piap skriver:

det var også det vi fik at vide vores datter er født fortidlig (7uger) så vi lage på neounetalafdelingen og her var det kun os der holdte hende.. og det var først da vi kom over på barselafsnittet andre fik lov at holde hende, men hun skulle IKKE gå fra arm til arm

også hvad vi fik at vide.. netop fordi at barnet har brug for tryghed og det har det ved mor og far fordi barnet kender deres lyde, stemmer og morens varme og kropslugt ..

vi vil hvert fald dele vores første timer med vores datter alene og så kan andre lige så stille få lov når vi har fået ro på og er kommet på barselsafsnittet

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

SilasMor skriver:

Silas var ret hurtigt i armene på andre. Faktisk allerede på sygehuset, men ved ikke om sygeplejesker  tæller med

Men ellers gik der kun en uges tid. Silas er født i Sverige, så der gik lige lidt inden vi fik besøg af noget af det nærmeste familie. Men han  var kun 8 dage gammel da han blev flyttet lidt rundt mellem et personer.

Her tror jeg det har hjulpet at han så tidligt er blevet flyttet lidt rundt, for i dag er slet ikke bange eller nervøs omkring andre folk. Han finder sig i at blive samleet op af hvem som helst når vi fx er til familie tamtam og indkøringen i dagplejen tog 1 dag 

Det tænker jeg også lidt...

Man gør dem nok en bjørnetjeneste ved at være for overbeskyttende

Jeg glæder mig bare så meget til at få ham ud - hvilket mange andre også gør... Men vores egne forældre ved jo godt hvordan det er - så der bliver jo nok slet ikke noget problem

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

MissTas skriver:

også hvad vi fik at vide.. netop fordi at barnet har brug for tryghed og det har det ved mor og far fordi barnet kender deres lyde, stemmer og morens varme og kropslugt ..

vi vil hvert fald dele vores første timer med vores datter alene og så kan andre lige så stille få lov når vi har fået ro på og er kommet på barselsafsnittet

Det lyder som om at vi tænker meget ens

Jeg vil bestemt også have at vi har de første timer alene med ham
Og vi ved så ikke helt om vi bare vil hjem eller på barselsgangen - det kommer an på hvordan jeg har det der... Så måske får vi først gæster derhjemme

Anmeld

21. december 2011

MissTas

Skønne Jønne skriver:

Det lyder som om at vi tænker meget ens

Jeg vil bestemt også have at vi har de første timer alene med ham
Og vi ved så ikke helt om vi bare vil hjem eller på barselsgangen - det kommer an på hvordan jeg har det der... Så måske får vi først gæster derhjemme

ja, det gør vi .. men også det som jeg har hørt fra adskillige jordermødre, som er bedst for barnet. Det er overvældende nok for barnet bare det at komme til verden.

Vi ønsker hvert fald ikke gæster før vi er kommet på barselsafsnittet og har nydt de første timer sammen som familie

Anmeld

21. december 2011

Skønne Jønne

piap skriver:

Puha jeg tror også at jeg helt automatisk ville værne ekstra om guldklumpen hvis han lå på neonatalafdelingen
Så er der jo mange ekstra ting der skal tages hensyn til... Så har bebs jo Kun brug for der som er kendt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.