be'r I til Gud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Father skriver:

Der findes væsentlig mere incest og pædofili, inden for rammerne af, bl.a. danske frikirke samfund end der gør i resten af det danske samfund.

Den katolske kirke er desuden en af de største pædofile netværks i hele verden, og har værer det i omkring 1000 år.

Om Gud er pædofil skal jeg ikke kunne sige, men han har tilsyneladende ladet forkynde "Lad børnene komme til mig..."- Markus Evangeliet.

Det er da en skam, ingen har fortalt dig, hvordan det skal tolkes - ud fra konteksten er meningen ellers ret klar! (og har intet med pædofili at gøre).

Til TS: Nej, for jeg tror ikke på Gud og ville dermed føle mig uærlig, hvis jeg henvendte mig til ham "for en sikkerheds skyld" - men jeg har stor respekt for mennesker, der TØR tro på noget større end det, der kan vejes, måles og ses.

I øvrigt siger man jo, at der ikke findes nogle ateister på en tømmerflåde på Stillehavet - og jeg kunne da godt forestille mig, at jeg, hvis jeg så døden i øjnene, ville føle mig reelt troende og henvende mig til noget større.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ja, jeg beder til Gud flere gange om dagen. Mit liv ville ikke være komplet uden mine bønner. Det mest fantastiske syn, i mine øjne, er når min datter på 2 år tager bønnemåtten og selv begynder at bede og hun udfører de rette bevægelser til bønnen. Der føler jeg mig mest stolt.

Anmeld

18. december 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
wmillapigenw skriver:

Nej, jeg beder ikke til gud. 

jeg bedte til gud da min gamle hund bella blev kørt ihjel! (skal lige siges hun betød alt for mig og var den eneste jeg følte jeg havde)

så jeg lå faktisk hver aften lige siden i mange måneder og bedte til at få hende tilbage, bedte for at hun havde det godt oppe i himlen og fortalte endda hvordan jeg havde det uden hende i mit liv længere. 

hun nåede ikke at blive 2 år, og ham der dræbte hende kørte bare videre.. 

men jeg har siden hen fået en anden hund som hjalp mig på rette kurs igen. og jeg holdte så småt op med at bede fordi jeg aldrig fik noget bevis på at hun kunne høre mig eller at hun var ved mig.. og skal lige siges idag, der tager jeg aldrig mine hunde forgivet selvom dagen nogen gange er træls og virker mørk så kommer de ud alligevel flere gange på dagen

Måske fik du aldrig bevis på Bella hørte dig, men du fik en ny hund og "lærte" at sætte strørre pris på hunden. SÅ måske hørte gud dig?

Anmeld

18. december 2011

jydeinden

MelikkazMoar skriver:

Ber I til Gud ? ja spørgamålet der for mange kan besvares med nej. men er der nogen der gør det ? man kan jo bede om/for altting..

Frælsens Hær har været mig nær,  siden jeg blev født, så det er ike unaturligt for mig at bede..

jeg bedte fx rigtig meget da jeg var gravid, bedte til at få en sund og rask lille datter, og få hende nemt og uden komplikationer.  jeg bedte ofr at verden ville tage godt imod hende- nu jeg jo er ung mor, bedte generalt rigtig meget ..

nu er min datter 7måneder lige knap, og jeg beder nu for at min næste graviditet (som må komme når kroppen føler det er rigtigt for mig) bliver med 2 små fostre som vil fighte og blive til to dejlige babyer.

jeg beder oftest når jeg er alene ude og gå med barnevognen, under åben himmel.. hvor tankerne får frit løb og man kun er sig selv..

er der nogen af jer andre der beder til Gud? og hvad beder i fx. for ?

nej jeg beder ikke til gud.. det sker at jeg kigger op på himlen og sender min farfar og min oldemor en kærlig tanke.. men dét har intet med at religion eller tro at gøre .

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

Father skriver:

Der findes væsentlig mere incest og pædofili, inden for rammerne af, bl.a. danske frikirke samfund end der gør i resten af det danske samfund.

Den katolske kirke er desuden en af de største pædofile netværks i hele verden, og har værer det i omkring 1000 år.

Om Gud er pædofil skal jeg ikke kunne sige, men han har tilsyneladende ladet forkynde "Lad børnene komme til mig..."- Markus Evangeliet.

Det der står i Markusevangeliet hander på ingen måde om overgreb på børn.
Jesus sagde at de små børn skulle komme til ham, så han kunne velsigne dem, ikke for at han skulle forgribe sig på dem.

Anmeld

19. december 2011

KakaoDrik

Nej.

Jeg tror på videnskaben, ikke kristendommen 

Anmeld

19. december 2011

MorEllen

Amandas-mor skriver:

fint skrevet

Tak

Anmeld

19. december 2011

Jannieb

Ja!

Jeg beder meget til gud, da vi brændende ønsker os et barn.

For mig betyder det at jeg tror mere på at det kan lade sig gøre og at vores lille mirakel nok skal komme en dag. 

Så vi beder til Gud og  alt hvad vi har 

Jannie

Anmeld

19. december 2011

Mettemus

Father skriver:

Den sidste tolkning af Markus Evangeliet må altså stå for din egen regning, og måske lige voldsomt nok at dømme et helt trossamfund ud fra det?

I øvrigt mangler jeg kilder til dine påstande

Anmeld

19. december 2011

Isabella_mor

næh det gør jeg egentlig ikke..

men jeg bruger "bede teknikken" når jeg vil snakke med f.eks. min afdøde "mor" alice... gjorde jeg meget i en periode hvor jeg havde et behov for at fortælle hende hvor meget jeg savnede hende og tænkte på hende og elsker hende.. men jeg har ikke bedt til gud..

af egen fri vilje hvertfald ikke... altså jeg har jo haft kristendom og gik jo også til konfirmationsforberedelse.. der skulle vi jo også bede fadervor osv.. det gik der nu ikke nogen skår af mig pga det. men jeg er ikke religiøs og begynder ikke at bede bare sådan lige.. tror der skal være noget der virkelig er galt.. hvis min kæreste, søn, søster, hund, niecer eller nære personer blev virkelig syge. ville jeg sikkert i total afmagt bede til at de ville få det bedre. men ikke bede gud, men en højere magt, af en art..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.