Father skriver:
Der findes væsentlig mere incest og pædofili, inden for rammerne af, bl.a. danske frikirke samfund end der gør i resten af det danske samfund.
Den katolske kirke er desuden en af de største pædofile netværks i hele verden, og har værer det i omkring 1000 år.
Om Gud er pædofil skal jeg ikke kunne sige, men han har tilsyneladende ladet forkynde "Lad børnene komme til mig..."- Markus Evangeliet.
Det er da en skam, ingen har fortalt dig, hvordan det skal tolkes - ud fra konteksten er meningen ellers ret klar! (og har intet med pædofili at gøre).
Til TS: Nej, for jeg tror ikke på Gud og ville dermed føle mig uærlig, hvis jeg henvendte mig til ham "for en sikkerheds skyld" - men jeg har stor respekt for mennesker, der TØR tro på noget større end det, der kan vejes, måles og ses.
I øvrigt siger man jo, at der ikke findes nogle ateister på en tømmerflåde på Stillehavet - og jeg kunne da godt forestille mig, at jeg, hvis jeg så døden i øjnene, ville føle mig reelt troende og henvende mig til noget større.
Anmeld