be'r I til Gud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

serinasmor

MelikkazMoar skriver:

Ber I til Gud ? ja spørgamålet der for mange kan besvares med nej. men er der nogen der gør det ? man kan jo bede om/for altting..

Frælsens Hær har været mig nær,  siden jeg blev født, så det er ike unaturligt for mig at bede..

jeg bedte fx rigtig meget da jeg var gravid, bedte til at få en sund og rask lille datter, og få hende nemt og uden komplikationer.  jeg bedte ofr at verden ville tage godt imod hende- nu jeg jo er ung mor, bedte generalt rigtig meget ..

nu er min datter 7måneder lige knap, og jeg beder nu for at min næste graviditet (som må komme når kroppen føler det er rigtigt for mig) bliver med 2 små fostre som vil fighte og blive til to dejlige babyer.

jeg beder oftest når jeg er alene ude og gå med barnevognen, under åben himmel.. hvor tankerne får frit løb og man kun er sig selv..

er der nogen af jer andre der beder til Gud? og hvad beder i fx. for ?

hmmm nej - ikke længere - det føles ikke naturligt for mig .. men jeg gjorde da jeg var barn ..

hmm .. ber du højt eller bare for dig selv i tankerne ?  .. er bare nysgerrig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

millesofie

MelikkazMoar skriver:

Ber I til Gud ? ja spørgamålet der for mange kan besvares med nej. men er der nogen der gør det ? man kan jo bede om/for altting..

Frælsens Hær har været mig nær,  siden jeg blev født, så det er ike unaturligt for mig at bede..

jeg bedte fx rigtig meget da jeg var gravid, bedte til at få en sund og rask lille datter, og få hende nemt og uden komplikationer.  jeg bedte ofr at verden ville tage godt imod hende- nu jeg jo er ung mor, bedte generalt rigtig meget ..

nu er min datter 7måneder lige knap, og jeg beder nu for at min næste graviditet (som må komme når kroppen føler det er rigtigt for mig) bliver med 2 små fostre som vil fighte og blive til to dejlige babyer.

jeg beder oftest når jeg er alene ude og gå med barnevognen, under åben himmel.. hvor tankerne får frit løb og man kun er sig selv..

er der nogen af jer andre der beder til Gud? og hvad beder i fx. for ?

Jeg gør ikke selvom at jeg er vokset op i en kristen familie, så er jeg ikke troene

men min mor gør, hun går også til gudstjenster (jeg kan godt slæbes med hvis det er asnæs og børnegudstjeneste)

hun går ikke hver søndag men hvis der sker noget i kirken eller hun synes det er lidt tid siden så går hun

men jeg holder jo jul og alle de kristne helligdage og i alt almindelighed overholder de kristne rammer og det der ellers følger med

men be'r det kan jeg desværre ikke

men jeg er glad for at det hjælper nogen

Anmeld

19. december 2011

millesofie

Father skriver:

NEJ.

For der er intet bevis på hans eksistens.

Det vel også derfor at vi behandler vores børn som vi gør; vi baserer vores valg på erfaring og visenskab, hvordan man kan få det til at stemme overens med teologi er mig en gåde.

Men sådan er der jo så megt......Pædofili er jo ikke et fremmed begreb i Guds hus!

nu behøves du jo ikke nedgøre ts vel!! du kunne jo lade hver at svare

og så synes jeg at ts lage op til at det var folk som be'te som skulle svare.

Anmeld

19. december 2011

maria_wlt

Nej det gør jeg ikke og har aldrig gjort det..

Jeg tror ikke på gud eller noget andet for den sagt skyld.

Ingen Gud har indflydelse på hvad der sker i mit liv.. Fis for mig

Anmeld

19. december 2011

millesofie

Father skriver:

Der findes væsentlig mere incest og pædofili, inden for rammerne af, bl.a. danske frikirke samfund end der gør i resten af det danske samfund.

Den katolske kirke er desuden en af de største pædofile netværks i hele verden, og har værer det i omkring 1000 år.

Om Gud er pædofil skal jeg ikke kunne sige, men han har tilsyneladende ladet forkynde "Lad børnene komme til mig..."- Markus Evangeliet.

hold da op du er negativ  stop op og træk vejret

er du incest-barn inden for kirken?? der er rådne æg alle steder søde ven. ked af hvis du har været udsat for noget grimt, men det kan hverken kirken. ts eller os der skriver her jo gøre for.

og nu havde ts indlæg jo intet med det af gøre, så det er temmelig upassende at begynde på den slags.

jeg ønsker dig en god jul (eller bare dag, hvis du ikke holder jul)

Anmeld

19. december 2011

MelikkazMoar

serinasmor skriver:

hmmm nej - ikke længere - det føles ikke naturligt for mig .. men jeg gjorde da jeg var barn ..

hmm .. ber du højt eller bare for dig selv i tankerne ?  .. er bare nysgerrig

mest indeni mig selv _

Anmeld

19. december 2011

Julemusen

Jeg har aldrig været religiøs men tror på skæbnen og måske derigennem gud på en måde. Jeg fik for 2 år siden at vide, at jeg nok ikke kunne få barn naturligt, og må indrømme at jeg bad til gud om at det ikke var sandt. 

Nu sidder jeg med en bette dreng på snart 2 måneder 

Tror ikke at det er guds værk, hvis man kan sige det sån. Men engang imellem, også når der sker noget dårligt for ens kære, så er det rart at få tankerne ledt den vej. 

Anmeld

19. december 2011

DitteFisk

Jeg kunne godt finde på at bede til gud da jeg var barn, når jeg havde det lidt svært Og al respekt til de, som gør. Til de, som har brug for det.

Jeg er dog selv blevet ældre og klogere og ganske atheist. Jeg tror ikke på at der findes nogen højere magt og har ikke lyst til at tro på at jeg skal gå af en bestemt vej, for at opnå frelse. Jeg har heller ikke lyst til at opdrage min søn således til at skulle gøre sig fortjent til "frelse" og hvis han ikke gør det er han en synder. Det er nok min frygt for det ekstremistiske, for jeg ved jo godt at guds ord kan tolkes nu om stunder - men i bund og grund handler bibelen og kirken om frelse. Nu om dage vælger de fleste at se på guds ord som ubetinget næste-kærlighed, men sådan er "hans ord" ikke i sin grundform. 

Jeg er heller ikke troende mere af samme grund som at jeg ikke har fantasivenner mere, for gud er jo bare en fantasiven Og det er okay at have en! - man skal bare ikke forsøge at overbevise andre om at éns fantasiven er den bedste og andre bør leve efter visse regler - det må være op til den enkelte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.