be'r I til Gud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Father

MelikkazMoar skriver:

jeg synes det virker nedgørende din udtalelse.. spørsamålet kan sagtens bare besvares med nej..

Diana

Jeg skrev også nej, men jeg uddybede det blot. Et oplæg til debat omkring religion, forventes vel ikke tiet ihjel?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

wmillapigenw

Nej, jeg beder ikke til gud. 

jeg bedte til gud da min gamle hund bella blev kørt ihjel! (skal lige siges hun betød alt for mig og var den eneste jeg følte jeg havde)

så jeg lå faktisk hver aften lige siden i mange måneder og bedte til at få hende tilbage, bedte for at hun havde det godt oppe i himlen og fortalte endda hvordan jeg havde det uden hende i mit liv længere. 

hun nåede ikke at blive 2 år, og ham der dræbte hende kørte bare videre.. 

men jeg har siden hen fået en anden hund som hjalp mig på rette kurs igen. og jeg holdte så småt op med at bede fordi jeg aldrig fik noget bevis på at hun kunne høre mig eller at hun var ved mig.. og skal lige siges idag, der tager jeg aldrig mine hunde forgivet selvom dagen nogen gange er træls og virker mørk så kommer de ud alligevel flere gange på dagen

Anmeld

18. december 2011

Hulubulu86

MelikkazMoar skriver:

når i omtaler jeres gud, er det så som Gud eller som Allah ?

Som muslim siger man Allah (og det gør vi også derhjemme), men der er mange der vælger at sige Gud (eller både Gud og Allah) når de snakker religion med ikke-muslimer.

Og er ikke et pinligt spørgsmål eller nedgørende . Kun et plus at du spørger om noget du undrer dig over/ikke ved.

Anmeld

18. december 2011

aarhusmor

MelikkazMoar skriver:

det var ærgeligt

jeg blev heldigvis hørt ..

Jo men det er jeg vel også når jeg nu tænker efter, jeg har jo fået en søn. Men jeg tror ikke det skyldes Gud, snarere held

Anmeld

18. december 2011

B&J

Nej det gør jeg ikke tror ikke på gud

men jeg håbede da også på jeg havde sundt og rask barn inde i maven men tror mere jeg håber ind bedre

Anmeld

18. december 2011

MelikkazMoar

B&J skriver:

Nej det gør jeg ikke tror ikke på gud

men jeg håbede da også på jeg havde sundt og rask barn inde i maven men tror mere jeg håber ind bedre

ja det forstår jeg .. jeg havde sygdom imens jeg var gravid..

Anmeld

18. december 2011

MelikkazMoar

Dubai skriver:

Som muslim siger man Allah (og det gør vi også derhjemme), men der er mange der vælger at sige Gud (eller både Gud og Allah) når de snakker religion med ikke-muslimer.

Og er ikke et pinligt spørgsmål eller nedgørende . Kun et plus at du spørger om noget du undrer dig over/ikke ved.

tak

ja det var bare noget jeg havde tænkt sådan over

Anmeld

18. december 2011

B&J

MelikkazMoar skriver:

ja det forstår jeg .. jeg havde sygdom imens jeg var gravid..

åhh stakkels dig godt det gik godt så

Anmeld

18. december 2011

MelikkazMoar

B&J skriver:

åhh stakkels dig godt det gik godt så

ja.. så der begyndte det vidst automatisk ..

Anmeld

18. december 2011

MorEllen

Father skriver:

NEJ.

For der er intet bevis på hans eksistens.

Det vel også derfor at vi behandler vores børn som vi gør; vi baserer vores valg på erfaring og visenskab, hvordan man kan få det til at stemme overens med teologi er mig en gåde.

Men sådan er der jo så megt......Pædofili er jo ikke et fremmed begreb i Guds hus!

Der findes jo ikke mere pædofili i kirken end i resten af samfundet, men det er da klart, at det ikke skal foregå nogen steder. Men i kirken bliver det ekstra synlig fordi det jo er meningen at man skal kunne stole på præsterne. Men det er jo ikke Gud der er pædofil! Jeg tror på Gud og på, at han elsker mig og at han ikke vil mig noget ondt. Derfor ber jeg også til, at han vil beskytte mig og min familie.

Selvfølgelig kan man ikke bevise Guds eksistens - det har ikke noget med naturvidenskab at gøre. Det handler om at tro! Tro på én kraft der er større end mig selv og som ved hvem jeg er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.