Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Jeg tror næsten jeg bruger mere og jeg er alene med min søn. Men er begyndt at handle 1 gang om ugen, så mit madpenge forbrug er faldet en del

Hehe. Vi handler også én gang om ugen her..det er nemmest..så holder man bedre styr på sit mad forbrug

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

Darling<3

Anonym skriver:

. Det kommer sikkert også an på hvilke madvarer du går efter..om du er meget kød og grønsags menneske, og tilbehør til alt mad osv..eller om du spiser mest kød og kartofler, men meget lidt grønsager..

Vi handler hver dag - ganske spontant - så du kan nok regne ud at det er dyrt..

Anmeld

18. december 2011

TR

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Jeg synes bestemt ikke det er for meget .. Jeg synes det rigtig FLOT at det kan lad sig gør og så der er de huslige ting med i os.

Må jeg spørger hva i sådan laver af mad, siden det kan gøres så billigt ? ..
Vi er os kun 2 voksene , og vi har mere på vores mad konto.

Anmeld

18. december 2011

MortilCilas

Anonym skriver:

Hehe. Vi handler også én gang om ugen her..det er nemmest..så holder man bedre styr på sit mad forbrug

Nemlig , og får ikke kødt alle de impulskøb

Anmeld

18. december 2011

Chevro

Jamen jeg er gravid lige pt, og er ikke glad for madplaner mm. Jeg brækker mig hvis jeg skal tænke på mad, så for tiden handler vi noget mere ind end vi plejer - så vi køber og spiser hvad vi har lyst til. I denne måned er det nok mere end de penge. Men vi spiser godt, rigtig godt - og handler ikke i butikker som Lidl og netto - så render alting nok op er ikke fordi det er for billigt eller noget møg, men den netto vi har i vores by - synes jeg er meget rodet og uoverskuelig.
- så handler oftest i Kiwi :-)

Vi har også hund, men hun får også en del af vores mad, og foder koster ca 400-500 kr for 14 kg så det er jo ikke ret meget :-)

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Darling<3 skriver:

Vi handler hver dag - ganske spontant - så du kan nok regne ud at det er dyrt..

Puha ja . Jeg er alt for meget planlægnings menneske til at kunne gå ud og handle hvad man nu har lyst til hver dag

Anmeld

18. december 2011

Darling<3

Anonym skriver:

Puha ja . Jeg er alt for meget planlægnings menneske til at kunne gå ud og handle hvad man nu har lyst til hver dag

Jeg ville sagtens kunne handle sådan hvis jeg var alene, men min kæreste er det mest kræsne væsen jeg kender, han spiser ikke halvdelen af hvad vi andre gør, du ved - almindelige retter

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

TR skriver:

Jeg synes bestemt ikke det er for meget .. Jeg synes det rigtig FLOT at det kan lad sig gør og så der er de huslige ting med i os.

Må jeg spørger hva i sådan laver af mad, siden det kan gøres så billigt ? ..
Vi er os kun 2 voksene , og vi har mere på vores mad konto.

Mange tak .

Vi laver mange forskellige ting, og køber tit kød på tilbud.
Men vi kan f.eks lave spaghetti, og så noget kød ved siden af..til kødet har vi det flydende tomat puré, lidt krydderier, løg og boulion (staves?)..som vi blander sammen med kødet..derefter hælder vi spaghetti oveni kødet og blander det hele godt sammen..så får spaghettien også en god smag. Vi laver altid en stor potion, og har dermed aftensmad til dagen efter også. Ellers er der også feks. flødekartofler vi kan spise dagen efter.. Mikroovnen er vores bedste ven - så smager resterne stadigvæk ligeså godt når det bliver varmet. Ellers er der også tomat suppe med pasta sløjfer i, og flutes ved siden af som er billigt og nemt at lave..
Vi køber også tit de store XXl poser med hot wings i..dem kan man jo bruge med bagte kartofler og salat til ..

Og så er der jo ting som toilet papir..der kan man få 16 ruller (det gode BLØDE papir) fra coops eget mærke til 42 kr. tror jeg..og det holder jo noget tid..i stedet for at købe f.eks lambi toilet papir til 30 kr. for 6 ruller tror jeg det er

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Nemlig , og får ikke kødt alle de impulskøb

Nej nemlig. Så går man faktisk mere efter tilbud i stedet for impuls..sådan er det hos os

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Chevro skriver:

Jamen jeg er gravid lige pt, og er ikke glad for madplaner mm. Jeg brækker mig hvis jeg skal tænke på mad, så for tiden handler vi noget mere ind end vi plejer - så vi køber og spiser hvad vi har lyst til. I denne måned er det nok mere end de penge. Men vi spiser godt, rigtig godt - og handler ikke i butikker som Lidl og netto - så render alting nok op er ikke fordi det er for billigt eller noget møg, men den netto vi har i vores by - synes jeg er meget rodet og uoverskuelig.
- så handler oftest i Kiwi :-)

Vi har også hund, men hun får også en del af vores mad, og foder koster ca 400-500 kr for 14 kg så det er jo ikke ret meget :-)

Jamen så kan jeg sagtens se hvorfor jeres budget er som det er . Jeg magter heller ikke at gå i butikker hvor jeg ved at de hver evig eneste gang, mangler en masse ting i deres køleboks osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.