Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

Anonym trådstarter

JuliaHougaard92 skriver:

nej det er ikke for meget

Min kæreste og jeg har 2500 kr til rådighed

Dejligt at hører

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

raca

vi er 2 børn og 2 voksende... men kun en af os skal havde madpakke med.

vores kost buget ser ca sådan her ud.

600kr til dvs madordninger.. dvs 3 madordninger.

ca 2500 kr til resten af maden.

vi får grønt kasse køber kød billigt og spiser mange grove grønsager. 

vi får kød ca hver dag. og vi får mange grønsager men vi drikker kun vand også te og kaffe.

vores erfaring er at der ligger mange penge  i søde drikke og mælk.

vi køber ikke slik..

men ellers spare vi somdåan  ikke på noget. og vores kost er variet.

Anmeld

18. december 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

Okay . Vi køber altid en del kød og af grønsager køber vi mest agurker, peberfrugt og tomater..

Ja, deri ligger der så også en stor forskel i vores mad. Jeg bruger altid mindst 3-4 slags grøntsager i maden, og jeg kan godt lide, at bruge forskellige til forskellige dage

Anmeld

18. december 2011

Silas&Mille

Jeg synes det lyder af MEGET lidt.

Her er vi 2 voksne og et barn på snart et år + en lillesøster på vej.

Vi har omkring 3000kr hver måned til alt mad, bleer, rengøring osv, de fleste måneder lidt mindre, og det synes jeg selv er lige i underkanten.

Tror slet ikke vi ville kunne gøre det for 1200kr/mdr, selvom vi har både fakta, aldi og superbest 2 minutters gang væk.

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

PT skriver:

Ja, deri ligger der så også en stor forskel i vores mad. Jeg bruger altid mindst 3-4 slags grøntsager i maden, og jeg kan godt lide, at bruge forskellige til forskellige dage

Hehe, ja sådan er man jo så forskellige . Vi kan bedst lide at have lidt agurk stave og tomater i skiver, vi kan spise ved siden af maden..ellers er det mest sådan noget som majs vi blander i kødet

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

vi er 2 børn og 2 voksende... men kun en af os skal havde madpakke med.

vores kost buget ser ca sådan her ud.

600kr til dvs madordninger.. dvs 3 madordninger.

ca 2500 kr til resten af maden.

vi får grønt kasse køber kød billigt og spiser mange grove grønsager. 

vi får kød ca hver dag. og vi får mange grønsager men vi drikker kun vand også te og kaffe.

vores erfaring er at der ligger mange penge  i søde drikke og mælk.

vi køber ikke slik..

men ellers spare vi somdåan  ikke på noget. og vores kost er variet.

Her er der også kun én der får en madpakke med, mens jeg spiser hjemme..

Ingen af os drikker kaffe, så her går pengene til mælk eller juice til weekenderne, og så har vi tit en vandflaske på køl vi går og drikker af

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

SilasMor skriver:

Jeg synes det lyder af MEGET lidt.

Her er vi 2 voksne og et barn på snart et år + en lillesøster på vej.

Vi har omkring 3000kr hver måned til alt mad, bleer, rengøring osv, de fleste måneder lidt mindre, og det synes jeg selv er lige i underkanten.

Tror slet ikke vi ville kunne gøre det for 1200kr/mdr, selvom vi har både fakta, aldi og superbest 2 minutters gang væk.

. Her handler vi både i dyre og billige butikker. Vi mangler skam aldrig noget, og får den kost vi skal have..udover det er der også plads til impulsive køb når man er ude at handle..det skal ikke være sådan at man føler at man ikke kan købe noget udover det der allerede står på listen . Vi er begge på SU og skal fordele pengene så der er råd til det hele, samt de ting vi er igang med at spare op til.

Anmeld

18. december 2011

Tona

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Nej, jeg syntes overhovedet ikke at det er for meget. Det lyder helt vildt for mig at det kan gøres så billigt. Vi bruger 800 kr i ugen og så har vi ikke soldet eller noget og det er uden kattemad er indregnet. Det skal så lige nævnes at vi også har en lille datter og at jeg skal have glutenfri kost, men du kan alligevel godt se at vi bruger mere end jer. Så nej, det er bestemt ikke for meget.

Anmeld

18. december 2011

Misty

Emh er det om ugen? hehe...

Og spiser i mad hver dag? Jeg kunne slet ikke holde mig på det bugdet...  Ville dog ønske at jeg kunne...

Anmeld

18. december 2011

Anonym trådstarter

Amandas-mor skriver:

Nej, jeg syntes overhovedet ikke at det er for meget. Det lyder helt vildt for mig at det kan gøres så billigt. Vi bruger 800 kr i ugen og så har vi ikke soldet eller noget og det er uden kattemad er indregnet. Det skal så lige nævnes at vi også har en lille datter og at jeg skal have glutenfri kost, men du kan alligevel godt se at vi bruger mere end jer. Så nej, det er bestemt ikke for meget.

Ja, budgettet er alligevel også anderledes med børn, så det er helt forståeligt .. Men måske er vi bare meget kreative når det angår mad .. Tit køber vi også en del kød hvis der er god rabat på, og så fryser vi det hele ned..så kan det evt være at april månede bruger man mange penge på kød..men så i maj månede skal man mere tænke på at købe andre ting, da man allerede har en del kød i fryseren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.