Men problemet er jo at man ikke altid kan vurdere om man har for høj promille - det er derfor man ikke skal drikke inden man skal køre - færdig!
Hans promille må jo have været over 0.5 ellers havde han jo ikke mistet kortet, så jeg forstår ikke hvorfor du siger at det jo ikke er ulovligt at sætte sig bag rattet bare fordi man "tror" man er under den tilladte promille...
Så kan enhver der har drukket jo bare sige "jeg troede min promille lå under 0.5" eller hvad?
Jeg forstår godt hvad du mener, når du skriver at det ikke nytter noget at flippe helt ud, men hvordan i al verden skal man kunne smile sødt - den kan jo være han er afhængig af bilen i forb. med arbejde og dermed sætter arbejde/økonomien på spil for sin familie... ville du kunne lade som ingenting så?
Man kan da efterhånden ikke poste noget herinde uden at man skal rakkes ned for det..
Jeg mener - hvem kan mærke om ens promille er 0.4 eller 0.5? Kan du?
Man BURDE ikke kære når man har drukket, men det er nu bestemt ikke ulovligt at drikke en enkelt eller 3, og derefter kører!
Han mister ikke kortet fra sekundtet han blev stoppet, men det skal ind og vende på gården og så skal han i retten for det, der går sikkert 2 måneder endnu, og her må han gerne køre!
Om jeg vil kunne lade som ingenting?? Ja, det kan da aldrig blive mit problem hvis min kæreste vælger at kører med for høj en promille, det er heller ikke mig der skal tage bussen på job bagefter - det skal han!
Anmeld