Løntilskud - spild af tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Miss T

Anonym skriver:

Wuhu.. endelig tog min jobrådgiver det alvorligt og der sker nu noget.. Jeg får tilbudt et jbsøgningsforløb, hvor jeg får et større netværk og kan blive sendt i praktik eller måske endda job gennem en konsulent af en art.. Og så bliver ejg tilmeldt et kursus i webdesign, som skal øge mine kompetencer inden for det felt... YES! endelig sker der noget, så jeg kan komme videre...

Fantastisk tillykke med det.. Så fik du lige en julegave før tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Fantastisk tillykke med det.. Så fik du lige en julegave før tid

Ja det er jo rigtig fint... glæder mig også til at der sker noget nyt, så jeg ikke skal sidde derinde og glo ud i luften mere... Er bare noget spændt på hvad de siger inde på arbejdet.. Tror de bliver lidt skuffet over jeg sådan forlader dem...

Anmeld

17. december 2011

Miss T

Anonym skriver:

Ja det er jo rigtig fint... glæder mig også til at der sker noget nyt, så jeg ikke skal sidde derinde og glo ud i luften mere... Er bare noget spændt på hvad de siger inde på arbejdet.. Tror de bliver lidt skuffet over jeg sådan forlader dem...

Det er på ingen måde dit problem! du skal KUN og KUN tænke på dig selv og hvad der fremmer din arbejdssituation.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Miss T skriver:

Det er på ingen måde dit problem! du skal KUN og KUN tænke på dig selv og hvad der fremmer din arbejdssituation.

Ja ved jeg godt og er jo også det jeg gør ved at finde noget andet, men kan jo godt lide mine kolleger, så føler lidt dårlig samvittighed... Men det må jeg bare komme over jo, for jeg får absolut intet ud af at blive der...

Anmeld

17. december 2011

Anonym

På vores arbejdsplads har vi haft en del i løntilskud og flere af dem har endt med at blive ansat, så jeg ser der ikke som noget fanden har skabt. Men måske det kommer an på hvilke kompetancer man har. Jeg kan godt forstå, at hvis man har en universitetsgrad som dig, at man så har haft nogle forventninger om at skulle lave noget andet end det du måske gør nu. Men som sagt, har vi over årene måske ansat 5-10 personer som ellers måske ikke ville have fået et job.

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

På vores arbejdsplads har vi haft en del i løntilskud og flere af dem har endt med at blive ansat, så jeg ser der ikke som noget fanden har skabt. Men måske det kommer an på hvilke kompetancer man har. Jeg kan godt forstå, at hvis man har en universitetsgrad som dig, at man så har haft nogle forventninger om at skulle lave noget andet end det du måske gør nu. Men som sagt, har vi over årene måske ansat 5-10 personer som ellers måske ikke ville have fået et job.

Er det privat eller offentligt...? Jeg tror løntilskud det rette sted og især i private virksomheder kan være en rigtig god måde at komme i arbejde i, men der hvor jeg er udnytter de bare gratis arbejdskraft.. De får jo oven i købet penge for at have løntilskudsansatte så det er klart de bare tager ind, men de kan jo ikke give en ansættelse bagefter, hvilket de også siger fra starten af, at der er ingen chance for fast ansættelse... Jeg bliver jo bare brugt til at lave de små kedelige opgaver som de andre ikke gider bruge tid på og det er jo det jeg ikke kan bruge til noget...

Anmeld

17. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Er det privat eller offentligt...? Jeg tror løntilskud det rette sted og især i private virksomheder kan være en rigtig god måde at komme i arbejde i, men der hvor jeg er udnytter de bare gratis arbejdskraft.. De får jo oven i købet penge for at have løntilskudsansatte så det er klart de bare tager ind, men de kan jo ikke give en ansættelse bagefter, hvilket de også siger fra starten af, at der er ingen chance for fast ansættelse... Jeg bliver jo bare brugt til at lave de små kedelige opgaver som de andre ikke gider bruge tid på og det er jo det jeg ikke kan bruge til noget...

Det er bare for meget. Det er jo bare rent udnyttelse!!

Det er i det private jeg er i.

Anmeld

17. december 2011

Zafir

Jeg er virkelig ked af at høre, hvordan du har det.

Jeg har selv normalt 1-2 ansatte i løntilskud. Jeg gør en ære ud af at de skal have noget fornuftigt at tage sig til. - og at de skal have mulighed for at søge job i arbejdstiden.
Jeg syntes at det handler om at få den ansatte i løntilskud til at udvidde sit erfaringsgrundlag og komme igang igen, med kollegaer osv.

Men det lyder virkelig sindsygt det de har gang i der! Jeg ville gå til jobcenteret og tale med dem om det, for det kan ikke være rigtig. Det er jo ren opbevaring og slet ikke motiverende for at stå op om morgenen. - Og du får da slet ikke udviddet dit erfaringsgrundlag

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Zafir skriver:

Jeg er virkelig ked af at høre, hvordan du har det.

Jeg har selv normalt 1-2 ansatte i løntilskud. Jeg gør en ære ud af at de skal have noget fornuftigt at tage sig til. - og at de skal have mulighed for at søge job i arbejdstiden.
Jeg syntes at det handler om at få den ansatte i løntilskud til at udvidde sit erfaringsgrundlag og komme igang igen, med kollegaer osv.

Men det lyder virkelig sindsygt det de har gang i der! Jeg ville gå til jobcenteret og tale med dem om det, for det kan ikke være rigtig. Det er jo ren opbevaring og slet ikke motiverende for at stå op om morgenen. - Og du får da slet ikke udviddet dit erfaringsgrundlag

Det er nemlig lige nøjagtig det der er problemet... Og selvom jeg har fortalt chefen hvad jeg har brug for af opgaver lader det til de ikke aner hvad de skal bruge mine kompetencer til, for det er virkelig irrelevante og nedgraderende opgaver jeg får når jeg endelig har noget at lave)... Men jeg har snakket med jobcentret og har fået lov at afbryde løntilskuddet og komme på kursus i stedet samt komme i et jobsøgningsforløb i et jobformidlingsfirma som forhåbentlig kan hjælpe mig med at finde et mere relevant løntilskud (eller endnu bedre et job)... Men det tog også lige tre henvendelse og 3-4 mdr samt en "trussel" fra a-kassen før jobcentret gad gøre noget...

Anmeld

17. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er bare for meget. Det er jo bare rent udnyttelse!!

Det er i det private jeg er i.

Det er nemlig ren udnyttelse i det offentlige.. Fordi kommunerne får et vist beløb af staten til løntilskudsansatte, så derfor er det jo en kæmpe fordel for dem. De får penge for at have os samtidig med det er ekstra arbejdskraft.. Der er også rigtig meget ballade med offentlig løntilskud netop fordi de får penge for at have gratis arbejdskraft...  I det private får de jo kun et lille tilskud til lønnen, men skal betale resten selv, så de tager jo ikke løntislkudsansatte ind medmindre de virkelig kan bruge dem... Så det er simpelthen ofte at skyde sig selv i foden at vælge et offentligt løntilskud, men det vidste jeg bare desværre ikke da jeg sagde ja til et helt år dér...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.