Løntilskud - spild af tid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

må jeg spørge hvad du er uddannet som?

Må du gerne. Jeg er uddannet cand. mag. i virksomhedskommunikation...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2011

Anonym

Synes jeg så ikke..

kom fra butikslivet og det er bare fandens når man har små børn..efter barsel ville jeg prøve noget andet, da jeg også var ledig, så foreslog jobdamen virksomhedspraktik indenfor sosuverdenen..efter de 4 uger var det bare mig og har for ikke lang tid siden stoppet (desværre) efter 1 år hos dem, som jeg overhovedet ikke fortryder..skal nu til maj starte på sosuskolen så for mig har det bestemt ikke været spild af tid..

Mit jobcenter hjælper meget at det er mine ønsker der bliver opfyldt

Anmeld

15. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Må du gerne. Jeg er uddannet cand. mag. i virksomhedskommunikation...

ah ok , tænkte vi måske havde samme erhverv kan du ikke selv undersøge hvilke kurser der udbydes for dig? når nu ikke de vil være behjælplige?? tænker der da må være noget??

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes jeg så ikke..

kom fra butikslivet og det er bare fandens når man har små børn..efter barsel ville jeg prøve noget andet, da jeg også var ledig, så foreslog jobdamen virksomhedspraktik indenfor sosuverdenen..efter de 4 uger var det bare mig og har for ikke lang tid siden stoppet (desværre) efter 1 år hos dem, som jeg overhovedet ikke fortryder..skal nu til maj starte på sosuskolen så for mig har det bestemt ikke været spild af tid..

Mit jobcenter hjælper meget at det er mine ønsker der bliver opfyldt

Ok, du har været heldig så... Mit jobcenter er fløjtende ligeglad... Jeg sidder jo i kommunen og de får penge for at have mig her, og da jobcentret jo er en del af kommunen gør de jo hvad de kan for at holde mig her, så der er bare intet hjælp at hente

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ah ok , tænkte vi måske havde samme erhverv kan du ikke selv undersøge hvilke kurser der udbydes for dig? når nu ikke de vil være behjælplige?? tænker der da må være noget??

Det har jeg undersøgt, men jeg må ikke tage nogle kurser.. jeg har spurgt dem og har foreslået kurser der kunne give mig meget større chancer for at få job, men næ nej, det må jeg ikke... Jeg SKAL sidde herinde og kukkelure indtil jeg finder et fast job...

Anmeld

15. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Det har jeg undersøgt, men jeg må ikke tage nogle kurser.. jeg har spurgt dem og har foreslået kurser der kunne give mig meget større chancer for at få job, men næ nej, det må jeg ikke... Jeg SKAL sidde herinde og kukkelure indtil jeg finder et fast job...

hmm ja jeg må jo indrømme at jeg ikke er 100% inde i lovgivningen omkring dette, men er du medlem af en fagforening/ a-kasse?

Anmeld

15. december 2011

aarhusmor

Anonym skriver:

Lige præcis.. også det jeg tænker... Eneste problem er jo bare at jeg risikerer at "sidde fast" i sådan en stilling fremover og så slet ikke kan bruge min uddannelse

Men som du siger er det jo næsten bedre end det jeg laver nu...

Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg heller ansætte en nyuddannet studerende der havde taget et job, fremfor bare at vente. Så klø endelig på

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

hmm ja jeg må jo indrømme at jeg ikke er 100% inde i lovgivningen omkring dette, men er du medlem af en fagforening/ a-kasse?

Ja jeg er medlem af en a-kasse.... Og de synes det er helt hul i hovedet at jeg skal være her, for de mener slet ikke jeg får noget som helst ud af det, men de kan jo ikke gøre noget... Har overvejet at skrive til dem og forklare dem situationen og spørge hvad der sker hvis jeg selv siger op... Normalt vil man jo få 3 ugers karantæne fra dagpenge, men hvis man kan forklare at det kun er en skade til at man er i det løntilskud så er det måske en gyldig grund til at sige op??? Lovgivningen er tricky, men altså, det kan jo ikke være rigtigt at man skal sidde og glo hver dag på den måde...

Anmeld

15. december 2011

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Hvis jeg var arbejdsgiver ville jeg heller ansætte en nyuddannet studerende der havde taget et job, fremfor bare at vente. Så klø endelig på

Men det nytter jo ikke hvis det job man har nedgraderer én... Er det så ikke bedre at man har tid til at tage kurser og læse op på sin uddannelse og opkvalificere sig på den måde...?? Jeg har søgt ca 40 jobs siden jeg fik dette løntilskud hvor jeg har skrevet jeg er i job, og fik flere tilbud om jobsamtaler INDEN jeg fik dette job end efter... Det har jo absolut intet med de jobs jeg søger at gøre...

Anmeld

15. december 2011

Anonym

Anonym skriver:

Ja jeg er medlem af en a-kasse.... Og de synes det er helt hul i hovedet at jeg skal være her, for de mener slet ikke jeg får noget som helst ud af det, men de kan jo ikke gøre noget... Har overvejet at skrive til dem og forklare dem situationen og spørge hvad der sker hvis jeg selv siger op... Normalt vil man jo få 3 ugers karantæne fra dagpenge, men hvis man kan forklare at det kun er en skade til at man er i det løntilskud så er det måske en gyldig grund til at sige op??? Lovgivningen er tricky, men altså, det kan jo ikke være rigtigt at man skal sidde og glo hver dag på den måde...

De skal hjælpe dig, det kan da ikke være rigtigt!

Jeg ville kræve de hjalp mig med at finde et alternativ, det er sgu da det de får deres penge for!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.